1,826

Re: prestaties van de dag

Duurloop van 31km, door de duinen, bossen en strand vanuit Domburg.
Heerlijk gelopen met prachtig weer. cool

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,827

Dit weekend eindelijk een keer met mijn nieuwe TT fiets gereden. Gisteren 15km gelopen & mijn vaste rondje van 47km gefietst. Een stuk van 37km gebruik ik vaak om te testen, dit keer met een gemiddelde van 38km/uur (155bpm) wat een stuk hoger is dan verwacht. Vanochtend met spierpijn in rug en schouders wakker geworden. Die nieuwe houding moet nog verbeteren.

Afstelling weer aangepast en vandaag hetzelfde rondje van 47km gereden, dit keer rustiger (133bpm) en met meer ontspannen houding. Al met al een goede week gehad, klaar voor een rustweek!

1,828

69km op de MTB! Perfect weertje vanmorgen!

1,829 Laatst bewerkt door daveke (16-02-15 15:54:01)

Vanochtend 2,5 km gezwommen.
2 x 1000 meter op duurtempo in 20 minuten per blok en als laatste 500 meter met iets meer tempo, die in 9.40 werden afgerond

Vanmiddag voor de eerste keer mijn tijdritfiets getest en de nieuwe positie.
28,7 km met een gemiddelde van 37,7 bij een hartslag van 157 en een wattage van 268. Trapfrequentie was 93 gemiddeld. Ging lekker, zin om meer km's op die fiets te doen!

1,830

De eerste fietstraining na mijn schouderoperatie is een feit!  big_smile  Net een rondje van 30 km gereden over de weg op mijn MTB. Heb het idee dat mijn fietsconditie niet zo belabberd is dan mijn hardloopconditie, ook al hardloop ik alweer een tijdje...

1,831 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (17-02-15 08:53:50)

Bloktraining op de fiets 2x8km tempo (tegenwind)
In totaal 41km

s'avonds pittige interval zwemtraining, 1,5 uur totaal afstand 3650m,

1,832

Dit is de 2e week dat ik onder Frank Heldoorn train, moet heel erg wennen aan de lage intensiteit.

Vanmorgen 2,7 Km gezwommen en 12 Km hardgelopen met gemiddelde hardslag van 130 (laag dus)

1,833

FrankGNL schreef:

Dit is de 2e week dat ik onder Frank Heldoorn train, moet heel erg wennen aan de lage intensiteit.

Vanmorgen 2,7 Km gezwommen en 12 Km hardgelopen met gemiddelde hardslag van 130 (laag dus)

Ik moest ook erg wennen aan de schema's met lage intensiteit van mijn coach, nu bij mij de hartslagen omhoog gaan en ik merk dat mijn basis juist uitermate goed getraind is, merk ik pas hoe effectief alles is. Ik moet moeite doen om mn hoge blokken te bereiken, maar ook dat zal beter gaan de komende weken.

Let maar op, het gaat zn vruchten afwerpen!

1,834

Idd in het begin is het altijd aanpassen aan de lage intensiteit maar eens je een beetje begint door te trainen zul je nog genoeg afzien roll

1,835 Laatst bewerkt door HermanB (18-02-15 17:38:01)

Ik train bij Gonny Rosendaal die blijkbaar dezelfde methode volgt: de hele winter had ik rustige trainingen waarbij ik steeds dacht dat ik wel harder wilde. Maar nu het dan eindelijk zo ver is en de intervaltrainingen weer echt beginnen (gecombineerd met ook langere duurtrainingen) is dat a-f-z-i-e-n.... ;-)

Greg Lemond schijnt daarover gezegd te hebben: "It never gets easier, you just get faster." Daar moeten we het dan maar mee doen smile

/Herman

1,836

Ik merk altijd dat ik aan het begin van een nieuwe fase (dus bijv als ik de eerste keren D2 doe na alleen maar D1) en dat ook toepasbaar op D3, D4 etc dus de hogere zones, dat ik dan in het begin heel lastig die hartslagen haal. Ik moet nu bijv blokken doen op hartslag 175 en dat is me toch een partij loodzwaar om daar te komen

1,837 Laatst bewerkt door daveke (18-02-15 19:07:00)

Vandaag 2 X 25 km gefietst woon-werk verkeer

Vanochtend 229 watt bij een hartslag van 130
Vanmiddag 251 watt bij een hartslag van 143

Was goed te merken dat de trainingen steeds meer hun vruchten af beginnen te werpen!

1,838

Gisteren mijn ogen laten laseren en vandaag voor het eerst weer (mogen) hardlopen. heel rustig 5.0km weggelopen en genoten om zonder bril of lenzen alles zo scherp te zien....

#enjoylife

1,839

rinke schreef:

Gisteren mijn ogen laten laseren en vandaag voor het eerst weer (mogen) hardlopen. heel rustig 5.0km weggelopen en genoten om zonder bril of lenzen alles zo scherp te zien....

Had je moeten doen voor je met die kettingbladen aan het vijlen sloeg... Je hebt waarschijnlijk gewoon niet gezien wat je aan het doen was...  wink

1,840 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (18-02-15 21:21:38)

Gister: Looptraining, 11x400m met 30sec rust. (10km wedstrijd tempo) Uiteraard met in en uitlopen.  big_smile
vandaag: Fietstraining (souplesse training) 40km met 6x6min 115rpm.

1,841

Mooie trainingen Dennis. Ikzelf heb gisteren een lactaattest gedaan dus goed afgezien, vandaag 3000m zwemmen. Zit op de moment met allerlei kwaaltjes mijn linkervoet doet nog constant zeer en mijn rechterkuit ook hmm ik vrees dat de leeftijd aan het toeslagen is. Heb zaterdag een 12km wedstrijdje in mijn planning staan maar dit zal ik maar aan mij laten voorbij gaan.

1,842

Hoe was je lactaattest gegaan? Resultaten?

1,843 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (19-02-15 12:16:28)

ronnyke schreef:

Mooie trainingen Dennis. Ikzelf heb gisteren een lactaattest gedaan dus goed afgezien, vandaag 3000m zwemmen. Zit op de moment met allerlei kwaaltjes mijn linkervoet doet nog constant zeer en mijn rechterkuit ook hmm ik vrees dat de leeftijd aan het toeslagen is. Heb zaterdag een 12km wedstrijdje in mijn planning staan maar dit zal ik maar aan mij laten voorbij gaan.

Het ging lekker ook,
NOOOOOOOOIT aan leeftijd toegeven Ronnyke NOOIT!!
Ik ga zaterdag ook een wedstrijdje lopen, 25 km heen en weer langs de Westerschelde!! ga ik op marathon tempo lopen (4:16/km) cool

1,844

Welja daar wou ik de 12km lopen. Misschien start ik gewoon en loop ik de 12km aan een rustiger tempo. Ik zal wel zien want ze voorspellen ook niet al te bestig weer dus tja...

1,845

ronnyke schreef:

Welja daar wou ik de 12km lopen. Misschien start ik gewoon en loop ik de 12km aan een rustiger tempo. Ik zal wel zien want ze voorspellen ook niet al te bestig weer dus tja...

In Zeeland is het altijd mooi weer cool  cool  cool

1,846

2 dagen na elkaar looptraining tijdens de middag.
Interval van 1km met telkens 1 km rust (2x 7km)

Snelheid (+hartslag) lag vandaag hoger als gisteren

1,847

Gisteren voor het eerst in een half jaar weer even mogen hardlopen van de fysio. Was maar 2 km met minimaal de helft daarvan nog wandelen ook, maar heerlijk zonder al te veel problemen gelopen. Nu wel iets napijn, maar vele malen minder dan vorig jaar. Opbouw kan dus beginnen naar de 10 km voor dit jaar.

1,848

Vandaag 2 rustige trainingen,
vanmorgen 20km gefietst
vanavond 8km gelopen.
morgen rustdag
zaterdag 25km marathon tempo.

1,849

Dennis Florussen schreef:

vanmorgen 20km gefietst
vanavond 8km gelopen.
morgen rustdag

Ik lees hier dikwijls over marathon tempo.
Wat bedoel je hiermee?

1,850

Nico0105 schreef:
Dennis Florussen schreef:

vanmorgen 20km gefietst
vanavond 8km gelopen.
morgen rustdag

Ik lees hier dikwijls over marathon tempo.
Wat bedoel je hiermee?

Ik neem aan het tempo dat hij wilt lopen tijdens zijn marathon