Nou, veel leesvoer. Dank!
Gister voor het eerst een proeflesje gehad. Was een beetje aftasten van beide kanten. Het moest iets worden wat toegespitst was op triatlon-zwemmen.
Ik vond het wat overdreven om meteen een capje en snorkel en wat al niet meer aan te schaffen (je wilt niet té overdressed zij natuurlijk). Dus ik had alleen een brilletje en een wat sportiever broekje gekocht. Volgens mij kan dit ook best in de fase waar ik nu in zit.
De focus lag dus op borstcrawl en schoolslag. En bij mij met name op de ademhaling, hier ben ik wat onrustig in en hap veels te veel lucht. Hierdoor moet ik steeds na een 4 baantjes wat boertjes laten en wat een 'opgerekt gevoel in de longen', so to speak.
Maar, na een halfuurtje kon ik echt wel vooruitgang merken al. Van doelloos zwemmen, begon ik al wat techniekdingetjes te doen: Langer de armen uitgestrekt houden, hoofd dieper in het water, kleinere slag maken. Doordat ik dit geconcertreerder deed, had ik ook meer tijd om te denken aan de ademhaling. Dit ging later ook prima, ik begon het zelfs leuk te vinden. Als je maar één keer in je ritme bent.
Volgende week weer proberen!