Re: prestaties van de dag
dus ook lid daar
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Jouw training van vandaag » prestaties van de dag
dus ook lid daar
Ook lid geworden
Dan moet ik nu toch net wat beter gaan bijhouden wat ik doe
Dus maar even invoeren: Gisteren een uur gezwommen voor een kleine 2000m schat ik (Was na een paar rare maar hilarische oefeningen van de trainer de tel kwijt geraakt )
Lid geworden!
Vraagje over strava. Ik gebruik het programma op mijn telefoon voor fietsen (eventueel hardlopen ) Hoe kan ik het zwemmen registreren? Zeker alleen als ik een horloge heb? Tijden van de horloge uploaden in strava? Geldt zeker alleen voor de duurdere horloges en niet die van aldi /lidl?
Ik heb nog geen sport horloge (andere topic(s)) maar ben mij aan het oriënteren
Je kan in Strava inderdaad handmatig uploaden, maar dan zul je de tijden even moeten bijhouden op je aldi/lidl horloge. Werkt overigens prima, en doet op strava niet onder voor de duurdere horloges zoals Garmin's etc omdat de extra zwemfuncties toch niet worden weergegeven op strava.
81km op de Felt (weer voor het eerst dit jaar)
veel wind in de Zeeuws Vlaamse polder, 31,7 km/uur (gem hs 129bpm)
d'r is nog veel werk aan de winkel.
ik ben er ook bij. positie 15 van 18 qua arbeid tot nu toe deze week
ik ben er ook bij. positie 15 van 18 qua arbeid tot nu toe deze week
Ik moest maar weer eens gaan lopen. En zwemmen.
Als het goed is ben ik ook lid, zijn er meer die met de Polar V800 werken?
Dennis...............ik zag de V800 niet in de lijst staan van Strava. moet je dan elke keer je bestand separaat uploaden binnen Strava?
Dennis...............ik zag de V800 niet in de lijst staan van Strava. moet je dan elke keer je bestand separaat uploaden binnen Strava?
Helemaal weten doe ik het ook niet, maar op dit moment exporteer ik mijn training (in Sessie analyse Polar flow) als een TCX bestand en in Strava in je Dashboard rechtsboven op het plusje drukken en dan activiteit uploaden via "bestand" (links op je scherm).
Het werkt maar of dit de manier is weet ik ook niet.
Als jij een betere manier hebt hoor ik dit graag.
Net terug van 5km rustig "loslopen" voor morgen de 33 van Heusden Zolder
Is die 33 een wedstrijd? Of een trainingsloop ter voorbereiding voor de marathon? Ik heb trouwens wat dingen voor Garmin icm Strava gecombineerd en t gaat nu vanzelf. Ideaal, omdat ik al op 3 andere platforms mijn data heb staan.
Ook lid geworden. Ik heb ook een V800. Is erg omslachtig, je moet elke keer uit Polar Flow exporteren en importeren in Strava. Dat kan inderdaad nog niet automatisch. Polar heeft wel een samenwerking met myfitnesspal, en daar komt hij wel automatisch in. Ik heb een mailtje gestuurd of we ook een koppeling met Strava / Runkeeper kunnen verwachten. Ben verder bijzonder tevreden over de V800.
Zoals dennis het aangeeft is het correct, tot polar een samenwerking heeft met strava. Ik upload het ook zo. Geen probleem, ervaar het ook, niet als omslachtig. jammergenoeg is er nog steeds een groep die een oude ant+techniek gebruikt, zoals garmin. Wil je die op de hoogte houden dan moet je wel.
Is die 33 een wedstrijd? Of een trainingsloop ter voorbereiding voor de marathon? Ik heb trouwens wat dingen voor Garmin icm Strava gecombineerd en t gaat nu vanzelf. Ideaal, omdat ik al op 3 andere platforms mijn data heb staan.
De vijverrun 33, en inderdaad op voorbereiding op Rotterdam het plan is om op marathon tempo te lopen,maar ik begreep dat er wat hoogte verschil is en wat onverhard, dus we zien wel wat het word
http://www.heusden-zolder.be/product.aspx?id=1902
Zoals dennis het aangeeft is het correct, tot polar een samenwerking heeft met strava. Ik upload het ook zo. Geen probleem, ervaar het ook, niet als omslachtig. jammergenoeg is er nog steeds een groep die een oude ant+techniek gebruikt, zoals garmin. Wil je die op de hoogte houden dan moet je wel.
Met de nieuwe 920xt (Garmin) kan je wel uploaden. Ik heb zelf de 910xt, maar zo lastig is t niet.... ik kom thuis, leg m naast mijn pc. Ik pak wat drinken en alles staat op Garmin_Connect, EndoMondo, Strava. Alleen voor Runkeeper moet ik nog wat handwerk doen. Dus dat valt best mee.
@mstyz via Copymysports kan je de data van je Garmin automatisch naar Runkeeper laten sturen. Kan je nog een koffie extra nemen.
Gisteren 30km gelopen. Beentjes wilde niet echt meewerken na 10km, toch volgehouden.
Vrijdag een vetverbranding training (op de nuchtere maag voor het ontbijt), 45 minuten hardlopen rustig tempo (D2 - hartslag 130).
Zaterdag rustige yoga (30 minuten) en een zware zwemtraining. Anderhalf uur en 4,2 km in wisselende slagen.
Vandaag een pittige fietstraining van 2 uur met een gemiddelde van 32 met straffe noordoosten wind.
Nu, herstel... ben wel even uitgeput.. tijdens het fietsen een soort ontbijtkoek gegeten, direct na het fietsen krentenontbijtkoek.
Voor de lunch pasta gemaakt met wat kikkererwten, feta en twee gekookte eieren erbij. Tussendoor kwark met noten en muesli en een beetje whey eiwit poeder... daarna even een uiltje geknapt
Hierover een vraag. Is het beter dit poeder direct na het sporten te nemen? Of is het binnen enkele uren ook prima? Nu zat er zo'n 3 uur tussen..
Hoe wordt er verder over dit training- en herstel programma gedacht? Hoe denken jullie over het gebruik van voedsel voor herstel?
Dit is voor mij een typisch weekend..
Ik train voor kwart-afstanden.
Ik ben benieuwd met wat voor verbeteringen of kritische vragen jullie dit keer komen
Groeten,
Jerry
Jerry,
Van wat ik lees en wat ik gehoord heb op mijn sportschool is het belangrijk om herstelpreparaten binnen een half uur na de training te nemen voor maximaal rendement.
zelf vind ik het lekker om gelijk na de krachttraining even lekker te zitten en dan een shake te nemen.
Op zaterdag doe ik alleen een krachttraining in de sportschool van ongeveer 1,5 uur.
Op zondag start ik altijd rond 07:00 uur en doe dan een langere of gecombineerde training.
In de winter hardlopen/mountainbiken of fietsen. In de zomer fiets ik meestal naar m'n zwemplek, daar zwem ik een uurtje en dan weer op de fiets verder. Door de week doe ik elke dag wat anders.
Erg lekker weekend: gister m'n beste halve marathon ooit gelopen, resulterend in een klein PR'etje en genoten van de duinen in Oostvoorne, vandaag voor het eerst op de nieuwe Felt naar buiten, voor het eerst op een triathlonfiets dus - wat een kick zeg, hoe graag die fiets hard vooruit wil, zelfs als de benen nog een beetje moe zijn!
Louise
Oef het idee was leuk om 33km marathon tempo te lopen in Heuden-Zolder, maar op dat parcours......
Maar wel heerlijk gelopen 2uur, 25 min. zeer tevreden.
Goed georganiseerd evenement.!!met een heel mooi parcours veelal onverhard, door de bossen rond Heusden-Zolder.
Vandaag 5x400 meter gezwommen en uurtje gefietst.
Vandaag een pittige sprint zwemtraining gehad.
- 700m warming-up
- 3 x (4 x 50m)
2 keer bc gedaan en 1 keer vlinderslag
1e setje was start iedere 40 sec en de 2e en 3e set was start iedere 50 sec.
Na ieder setje 10 min tijd om te herstellen met min. 300m doorzwemmen.
Dus dat was een flink pittge zwemtraining maar wel lekker.
Triathlonforum.nl » Jouw training van vandaag » prestaties van de dag