Gisteren een wetsuit testmiddag van Dare2Tri gehad in Utrecht. Had altijd al hun goedkoopste versie maar deze is na 2,5 jaar intensief gebruik redelijk versleten. Daarom maar eens wat andere pakken gepast. heb gezwommen met:
- enkel een trisuit
- Mach1 (basis wetsuit van 149,= die ik nu ook heb)
- Mach3 (rode versie, oudere versie)
- Mach3
- Mach4
Om een reeel vergelijk te krijgen heb ik telkens een setje 200m gezwommen in een rustig tempo met de volgende resultaten:
- trisuit 3:28
- Mach1 3:18
- Mach3 rood 3:13
- Mach3 3:04
- Mach4 2:58
De Mach3 rood zat enorm strak om mijn middel als een soort corset. Kreeg het pak ook met moeite opgestroopt over mijn benen. Daarna zat het wel veel beter ten opzichte van de Mach1. Echter het zwom niet heel veel sneller...
De nieuwste versie van de Mach3 daarentegen zit wel een heel stuk beter en zwemt grandioos lekker. Je merkt echt het verschil dat je doorglijdt. Echter, je voelt nog steeds dat je een wetsuit aanhebt. De bewegingsvrijheid bij de schouders is erg goed! Zeker ivm de 1.
Vervolgens de Mach4. Wat een grandioos pak. Terwijl ik nog nat ben van het zwemmen krijg ik het pak moeiteloos aan. Zit het te los? Nee zeker niet, Alleen bij de voeteinden zitten de flapjes los rond mijn onderbenen, een verbetering waard of zelf bijsnijden.. Tijdens het zwemmen ervaar je gewoon je snelheid. Echter, het pak zit als een soort van second skin om mijn lichaam. Ik had helemaal niet het gevoel dat ik in een wetsuit aan het zwemmen was. Echter toen ik de tijd zag was ik helemaal verbaasd... 30seconden per 200m sneller ivm enkel een trisuit... Is dit suit de 100 euro meer waard in vergelijking met de Mach3? Ja, voor mij zeker! Ga denk ik 4 april nog de Sailfish Attack testen en dan mijn beslissing maken..
#enjoylife