1

Onderwerp: welke 1/4e ter voorbereiding op Halve

Hallo,

Mijn doel is de Halve van Almere in september. Aangezien ik wel veel kan trainen maar de gehele maand juni eigenlijk geen triathlon kan doen omdat we half juni onze 2e zoon verwachten en de vrouw wil een beetje zekerheid en dus maand juni is geblocked in de agenda smile

Dan wil ik graag een paar 1/4e doen voordat de challenge van Almere op de agenda staat. Is het reeel om in de maand juli en augustus 2x (per maand) een 1/4e te doen?
En welke zijn een beetje leuk om aan deel te nemen? Ze lopen langzaam vol en door wat blessures (ITBS) heb ik me niet eerder in willen schrijven.

2 Laatst bewerkt door Arnoutdv (18-03-15 12:38:26)

Re: welke 1/4e ter voorbereiding op Halve

In de maand juli is er niet veel keus.
Als je nooit eerder een triathlon hebt gedaan zou ik toch minimaal 2 wedstrijden in juli doen.
In augustus zijn er meer wedstrijden, kies daar 2 wedstrijden die een beetje in de buurt zijn.

http://www.triathlon226.nl/kalenders/na … dkalender/

3 Laatst bewerkt door Jerry (18-03-15 13:28:23)

Denk dat je beter zoveel mogelijk kan slapen in plaats van trainen...;-)

4 Laatst bewerkt door Jasper298 (18-03-15 13:53:29)

als de 2e op de eerste lijkt dan is dat niet nodig. Mijn zoon is nu ruim anderhalf, en kan de nachten dat ik eruit moest op 1 hand tellen smile

Maar wat zijn leuke 1/4e in augustus. Helaas in Juli geen/weinig keus

5

23 Augustus is in Klazienaveen naast de halve ook de Olympische afstand, wellicht qua langer zwemonderdeel een goede voorbereiding op de halve in Almere. Weet niet waar je woont en of dat te ver reizen is voor je. Ik doe waarschijnlijk de halve dit jaar, wordt wel de eerste keer dus kan niet zoveel zeggen over de organisatie maar het is ook het NK midden afstand dus heel dramatisch zal het niet zijn.

6

Veenendaal is ook altijd leuk en goed georganiseerd. 22 augustus.

In Juli is Utrecht altijd een goed georganiseerde wedstrijd. Fietsparcours is niet optimaal maar de rest is top geregeld daar.
Didam is ook een leuke. Fietsen door de "polder" en lopen rondom de zwemplas.

7

Emmeloord is ook prima, niks ingewikkeld en prima georganiseerd

8 Laatst bewerkt door Jasper298 (18-03-15 15:25:53)

Leiderdorp zie ik als optie en ook Klazienaveen..

Wanneer is Utrecht? Zie deze niet op de kalender staan..

Woon zelf in Nijmegen, dus wordt allemaal veel rijden, maar ik rij een lease auto, dus qua kosten geen probleem. Alleen t vroege opstaan smile

9

Utrecht is op 12/7
http://www.triathlon226.nl/kalenders/we … ?ID=186015

10

Helaas zit Utrecht al vol....

11

Niks in Duitsland? Jij als grensbewoner....

12

Dorter schreef:

Niks in Duitsland? Jij als grensbewoner....

big_smile

Ja, dat zou zeker een optie zijn. Even zoeken naar de "duitse" triathlon kalender. Iemand deze paraat?

13

Ik vond er nog eentje in Duitsland niet ver van Nijmegen. De 1/4e van Kleve. Welliswaar zwemmen in het zwembad. Iemand ervaring met zo'n triathlon? Lijkt me knap lastig met zoveel mensen in een zwembad...
Hij wordt gehouden op 17 mei.

14

http://www.triafreunde.com/ is een site waar veel diverse triathlons op staan. Veelal in Duitsland maar ook daarbuiten.
En wat betreft organisatie kun je bij de Duitsers wel aankomen  big_smile

15 Laatst bewerkt door Vanzella (19-03-15 13:53:19)

Jasper298 schreef:

Ik vond er nog eentje in Duitsland niet ver van Nijmegen. De 1/4e van Kleve. Welliswaar zwemmen in het zwembad. Iemand ervaring met zo'n triathlon? Lijkt me knap lastig met zoveel mensen in een zwembad...
Hij wordt gehouden op 17 mei.

Gaat in series normaliter, met 5 a 6 mensen per baan. Is goed te doen, zeker als ze de series en banen indelen op inschrijftijden zul je weinig problemen hebben.

dtu-info.de is de website van de bond met een redelijk complete kalender.

16

Eind juli is ook Nisraman. Alhoewel dat met mountainbiken erbij wel meer is dan een kwart. Zeker een aanrader in ieder geval, maar als voorbereiding misschien wat zwaar.