1,951

Re: prestaties van de dag

Vandaag uurtje op de tacx gezeten blokje kracht.
15min D1 rpm 90-100
3 x 12min D2 rpm <75 zittend- 2min D@rpm <75 staand P3min D1

1,952 Laatst bewerkt door Basv (17-03-15 21:28:25)

Vandaag m'n eerste 100+ km rit gemaakt dit jaar. Ook de eerste rit met m'n nieuwe Casco. Zo'n helm levert toch veel bijzondere blikken op bij het stoplicht :-).

1,953

Vandaag 150,4 km getraind in mn uppie, 4u58 totaal.

Gemiddelde hartslag 129 en heerlijk weertje!
Lekker rondje om Helmond gemaakt om daarna op en neer naar de Slingerberg te rijden. Direct ook een PR gezet daar smile

1,954

Gister een vlotte loop gemaakt 4x (8min met 4 min wandelpauze) en maandag 30 minuten gelopen. Vanavond 1700 meter zwemmen

1,955

mooi weertje is het zeker. Gisteren korte broek en korte mouwen in het bos gelopen. Lekkere 10x400 interval met 300m joggen ertussen. Die laatste 3 intervals vielen wel zwaar.. pfffffffffff

1,956

Vandaag weer een dubbele loop training, vanmorgen 11km D1 naar het werk en vanmiddag wat tempo's en hellingen in een loopje van 21km (1:42) naar huis. Nu op de bank. en ik kom er niet meer af. big_smile

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,957

Impressive, ik zag het ook al op Strava. Dit soort trainingen lijken mij een stap te ver. Vooral die tweede, mentaal een tikkie too much.

Dennis Florussen schreef:

Vandaag weer een dubbele loop training, vanmorgen 11km D1 naar het werk en vanmiddag wat tempo's en hellingen in een loopje van 21km (1:42) naar huis. Nu op de bank. en ik kom er niet meer af. big_smile

1,958

Gisteren 4x2km tempoblokken gedaan. Had de afgelopen tijd wat last van de benen. Lijkt nu bijna over te zijn.

1,959

mstyz schreef:

Impressive, ik zag het ook al op Strava. Dit soort trainingen lijken mij een stap te ver. Vooral die tweede, mentaal een tikkie too much.

Thanks, Je moet ze ook niet al te vaak doen, twee weken gelden op een zaterdag heb ik een soort gelijke training gedaan en volgende week staat er nog 1 gepland.
Het weer maakte het gister nog wat zwaarder, veel koude "dikke" tegenwind en de mist!!! Yep overal in het land was het zonnig behalve in Zeeuws Vlaanderen sad

1,960

Idd ik heb 2u gefietst gisteren en het was echt donker tegen de zeedijk. En de wind viel me ook dik tegen maar het was alvast een goede voorbereiding op Almere dan wink

1,961

Het weer maakte het gister nog wat zwaarder, veel koude "dikke" tegenwind en de mist!!! Yep overal in het land was het zonnig behalve in Zeeuws Vlaanderen sad

Hier ook niet hoor: hele dag grauwe, sombere waterkou met een koud briesje.

Ik heb gister een proefles gedaan bij de Cycling Academy: een soort lange, op fietsen en duurtraining gerichte spinning-les van 3 uur (met pauze). Die doen ze alleen 's winters (t/m maart), als wintertraining en voorbereiding op het seizoen. Zit goed in elkaar, heel verantwoord, met hartslagzones en instructie enzo. Maar heeft wel de nadelen van binnen zitten op zo'n fiets: warm, saai, niet je eigen zadel en afstellingen (voel kont en rug nu). En het was aan de andere kant van de stad, dus ik heb er ook nog in totaal 70 minuten stadsfiets aan toegevoegd - m'n duurtraining zeker wel gehad!

Louise

1,962

In het noorden dan eindelijk eens beter weer dan de rest van het land wink Afgelopen twee dagen fijn met korte broek kunnen fietsen. Vanochtend even de benen geplaagd met wat intervalletjes en wellicht toch nog even klein stukje uitfietsen want het schijnt vanaf morgen weer minder te worden qua weer...

1,963

Zo een indoor training is dat dan voor mensen die bang zijn voor een beetje kou wind en regen. Ochotekes toch, gelukkig hebben ze voor alles toch een oplossing tegenwoordig. Ik vandaag 3000m gezwommen ik zal blij zijn dat het water wat warmer word zodat ik ook in buitenwater kan gaan zwemmen. Deze week eens het boekje H2Open eens meegebracht daar staan gdvr bikkels in, zonder pak in de winter het kanaal overzwemmen enz pfff.

1,964

gister avond heuvel (loop) training (zeedijk) in totaal 9km met aansluitend 30min core stability oefeningen.

1,965

Vandaag uurtje in de fitness krachttraining gedaan, Vanavond nog een zwemtraining met voorbereiding naar het NK zwemmen toe.
Aankomende week nog trainen daarna begint het taperen.

1,966

Lekker weekje tot dusver, praktisch elke werkdag op de fiets naar het werk gegaan en soms een omweggetje gemaakt naar huis.
Dinsdag lekker lang getraind en vandaag gehoord dat ik morgen mee mag trainen met de triatlonvereniging om zo te laten kijken naar mijn zwemtechniek. Aansluitend nog een uurtje lopen en zondag nog 3 uurtjes met de wielerclub mee. Topweekje!

1,967 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (20-03-15 21:14:56)

Met uitzondering van op en neer naar het werk fietsen is het voor mij een rustdag vandaag,
Morgenochtend 1/2 uurtje zwemmen, s'middags trimloopje meedoen over 15 km en dan zondag mijn laatste (extra) lange duurloop voor Rotterdam

1,968

Vanmorgen 1/2 uurtje techniek training (zwemmen)
Vanmiddag 15,2 trimloop 58:20, dik tevreden.

Morgen.. D1 38km, duurloop.

1,969

Vanmorgen 45km op de racefiets. Koud en behoorlijk windje. Daarna 8km hard gelopen.
Nu lekker op terras in het zonnetje met een lekkere espresso!

1,970

Laatste lange duurloop voor Rotterdam, D1 38km.
Winderig en kou de eerst 2 uur. Maar dik tevreden.
Voor de Polar gebruikers HI van 80.

1,971

Gisteren 1 uur gezwommen en 1,5 uur gelopen.
Vandaag 4:45 uur gefietst en 45 min uitgelopen.

1,972

Hier ook de laatste duurloop voor Rotterdam, 36km en verliep soepeltjes. Natuurlijk met een iets andere intensiteit. Maar ben er wel klaar voor.

1,973

mstyz schreef:

Hier ook de laatste duurloop voor Rotterdam, 36km en verliep soepeltjes. Natuurlijk met een iets andere intensiteit. Maar ben er wel klaar voor.

Dan heb ook jij het zwaarste gehad!!!! komende week ga ik er nog even een lap op geven en dan twee weken tapperen. cool
Wat voor tijd heb jij in gedachten.?

1,974

mstyz schreef:

Dan heb ook jij het zwaarste gehad!!!! komende week ga ik er nog even een lap op geven en dan twee weken tapperen. cool
Wat voor tijd heb jij in gedachten.?

Ik ga niet veel tapperen en heb dan ook geen scherpe eindtijd in mijn hoofd. Onder de 3:30 is het enige doel dat ik heb. Na mijn pr van 1:30 tijdens CPC heb ik even geen behoefte meer aan zo'n uitdaging. De week erop ga ik naar Mallorca op vakantie en daar wil zonder te veel last kunnen fietsen. En ik wil met een  big_smile finishen  ipv met pijn.

1,975

Als je goed uitgerust aan de start staat zal je dit al veel pijn besparen. Dus ik zou toch maar een taperingsperiode inlassen moest ik jou zijn. Als je de laatste 2 weken nog je kilometers moet maken ben je toch te laat.