151

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Voor de volledigheid (en om Rinke gelijk te geven), afgemeld en aangemeld voor Stein.

152

Tja het is inderdaad een dure triathlon geworden voor een mijn ogen mooi maar weinig bijzonder parcours (voor Nederlanders althans). Ben blij dat ik heb kunnen uitschrijven en voor dit geld 2 mooie OD's kan doen dit jaar ipv 1 wink

#enjoylife

153

Ik ga me zeer waarschijnlijk ook afmelden. Deels uit principe hoe het hele verhaal is gegaan, deels omdat ik het parcours nu (zeker relatief) oninteressant vind.

Enige twijfel die ik nog heb is, welke triathlon is een waardig alternatief :-)

154

Stein dus! Paar lekkere klimmetjes.

155

Wat me opvalt, kudde gedrag. Bij het aanmelden, bij het klagen en bij het afmelden. Er zitten sporters bij die terug kunnen kijken op ervaring met OD's en halven, maar ook veel schrijvers die nog nooit een OD gedaan hebben en schijnbaar kunnen aangeven wat wel een mooie OD is en welke niet. Ben niet zo tactisch maar soms denk ik, dat voor velen veel schrijven en poggen belangrijker is dan het deelnemen aan een evenement. Wat mooi is en wat niet bepaal je zelf. Evenals de doelstelling die je wilt realiseren. Alleen als je kunt genieten van een wedstrijd weet je wat mooi is. Die ervaring doe je op als je mee gedaan hebt. Ik zie het en maak het eind juni mee. Amsterdam is een omgeving waar ik niks mee heb dat had ik ook niet met Klazienaveen. Toch bleek dat ook een mooie te zijn, ondanks het recht toe recht aan werk en de bagger in het kanaal.

156

edj schreef:

Wat mooi is en wat niet bepaal je zelf

Precies zoals je zegt wink Zoals je kan lezen vinden heel veel mensen het parcours niet mooi genoeg en dus melden ze zich alsnog af.
Zelf heeft het niks met poggen en belangrijk doen te maken maar ik leg veel geld in voor mijn eerste OD met daarbij een fantastisch beeld geschept van parcours en finish. Als het dan niet zo blijkt te zijn maar het wordt een 1000 in 1 parcours dan vind ik het inschrijfgeld behoorlijk hoog voor hetgeen je krijgt (ondanks een internationale ambiance). Ik geef dan liever de voorkeur om minder dan de helft van het geld een andere 1e OD (Leiderdorpin mijn geval) te kiezen en dus juist niet te poggen en zie mij belangrijk zijn te doen wink Oftewel, ik ben gewoon een zuinige Hollander in dat geval  lol
Belangrijkste punt van kritiek blijf ik de zeer slechte communicatie vanuit de organisatie van opening inschrijfing tot vrij laat dit jaar. Als dit beter was geweest en de organisatie was transparant en eerlijk geweest over haar problemen had ik waarschijnlijk gewoon nog deelgenomen.............

#enjoylife

157

Het is pochen, niet poggen.

Hoe je het ook wendt of keert, het nieuwe parcours spreekt minder tot de verbeelding dan het oorspronkelijk geplande parcours. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat er mensen zijn die afhaken, of dat nou ervaren triatleten zijn of first-timers. Hoe de link naar het pochen wordt gemaakt ontgaat me, dat is althans niet de indruk krijg van degenen die hebben besloten af te zien van deelname.

Anyway, ik heb ook niet zoveel met Amsterdam en ik heb voornamelijk gekozen voor de datum en de lokatie van de triathlon (want lekker dichtbij) dus ik doe gewoon mee eind juni.

Ik vraag me af hoe het gegaan zou zijn als dit nieuwe parcours het oorspronkelijke parcours zou zijn geweest. Dan was er denk ik minder (positieve) ophef geweest en was dit gewoon een nieuwe triathlon geweest met als enige bijzonderheid de organisatie die in handen van ICAN is. En dan had ik me ook gewoon ingeschreven.

158

rinke schreef:
edj schreef:

Wat mooi is en wat niet bepaal je zelf

Precies zoals je zegt wink Zoals je kan lezen vinden heel veel mensen het parcours niet mooi genoeg en dus melden ze zich alsnog af.
Zelf heeft het niks met poggen en belangrijk doen te maken maar ik leg veel geld in voor mijn eerste OD met daarbij een fantastisch beeld geschept van parcours en finish. Als het dan niet zo blijkt te zijn maar het wordt een 1000 in 1 parcours dan vind ik het inschrijfgeld behoorlijk hoog voor hetgeen je krijgt (ondanks een internationale ambiance). Ik geef dan liever de voorkeur om minder dan de helft van het geld een andere 1e OD (Leiderdorpin mijn geval) te kiezen en dus juist niet te poggen en zie mij belangrijk zijn te doen wink Oftewel, ik ben gewoon een zuinige Hollander in dat geval  lol
Belangrijkste punt van kritiek blijf ik de zeer slechte communicatie vanuit de organisatie van opening inschrijfing tot vrij laat dit jaar. Als dit beter was geweest en de organisatie was transparant en eerlijk geweest over haar problemen had ik waarschijnlijk gewoon nog deelgenomen.............

Misschien een domme vraag, maar ik beroep mij erop dat ik een beginner ben wink
Maar wat bedoel je met 1000 in 1 parcours? en wat zijn eigenlijk verschillen qua parcours en organisatie wat betreft triathlons? Wat is een mooie triathlon? en waarom is die voor jou mooier dan anderen?

In manibus vestris victoria est

159

Maar wat bedoel je met 1000 in 1 parcours? en wat zijn eigenlijk verschillen qua parcours en organisatie wat betreft triathlons? Wat is een mooie triathlon? en waarom is die voor jou mooier dan anderen?

Dat hangt denk ik allemaal af van je eigen beleving. In dit geval wordt er een beeld geschapen van een professioneel georganiseerde wedstrijd in de binnenstad van Amsterdam. Er wordt met veel poeha melding van gemaakt en een behoorlijk bedrag gevraagd voor deelname. Iets wat het gezien het beloofde parcours wel waard zou zijn. Na veel vijven en zessen blijkt de toezegging over het parcours gedaan te zijn terwijl men vergeten was een vergunning aan te vragen bij de gemeente.

Het parcours is nu vanaf Amsterdam Zuid, vanuit een zwemplas waar twee maanden later ook vandaan gezwommen kan worden, het de fiets op en neer naar Uithoorn en lopend in een Amsterdamse uithoek. Vooral het fietsen in de polder en lopen in een publieks-luw gebied is iets wat bij veel organisaties mogelijk is. Met alle respect overigens, zo zit Nederland Vergunningenland nu eenmaal in elkaar. Dat zal bedoeld worden met het 1000 in 1 parcours. Het feit dat een Ican organisatie erachter zit is niet noodzakelijk een reden voor een inschrijfgeld van iets boven de Eur 100,-. De gadgets die je er van overhoudt kun je zelf ook kopen.

Wat voor jou een mooie wedstrijd is hangt denk ik van een groot aantal persoonlijke factoren af: binding met het gebied, de sfeer rond de wedstrijd, het publiek onderweg, etc. Daarin moet de Ican Amsterdam zich overigens nog bewijzen.

160

Cootje schreef:

Dat hangt denk ik allemaal af van je eigen beleving. In dit geval wordt er een beeld geschapen van een professioneel georganiseerde wedstrijd in de binnenstad van Amsterdam. Er wordt met veel poeha melding van gemaakt en een behoorlijk bedrag gevraagd voor deelname. Iets wat het gezien het beloofde parcours wel waard zou zijn. Na veel vijven en zessen blijkt de toezegging over het parcours gedaan te zijn terwijl men vergeten was een vergunning aan te vragen bij de gemeente.

Het parcours is nu vanaf Amsterdam Zuid, vanuit een zwemplas waar twee maanden later ook vandaan gezwommen kan worden, het de fiets op en neer naar Uithoorn en lopend in een Amsterdamse uithoek. Vooral het fietsen in de polder en lopen in een publieks-luw gebied is iets wat bij veel organisaties mogelijk is. Met alle respect overigens, zo zit Nederland Vergunningenland nu eenmaal in elkaar. Dat zal bedoeld worden met het 1000 in 1 parcours. Het feit dat een Ican organisatie erachter zit is niet noodzakelijk een reden voor een inschrijfgeld van iets boven de Eur 100,-. De gadgets die je er van overhoudt kun je zelf ook kopen.

Wat voor jou een mooie wedstrijd is hangt denk ik van een groot aantal persoonlijke factoren af: binding met het gebied, de sfeer rond de wedstrijd, het publiek onderweg, etc. Daarin moet de Ican Amsterdam zich overigens nog bewijzen.

Cootje, je schrijft exact wat ik denk... Niks aan toe te voegen, thnks!

#enjoylife

161

Hahaha. Maar edj, zeg je nou serieus dat je denkt dat er mensen zijn die willen pochen door te zeggen dat ze aan een triathlon mee doen op....triathlonforum.nl? Hahaha.

Met alle respect, maar hier zijn volgens mij toch echt alleen maar mensen die ook aan erm, triathlons meedoen? Dus zo stoer is dat dan toch niet? Of mis ik je punt nu volledig.

Ik kan verder echt alleen voor mezelf spreken, en heb lang getwijfeld voor mijn eerste halve tussen Stein en Amsterdam. Parcours Stein leek me mooier, maar ik woon in centrum Amsterdam, dus kon ik niet laten schieten. Maar nu het niet centrum Amsterdam, maar centrum Oudekerk is geworden, met finish in het Martin Luther King park, wat voor Amsterdammers echt een uithoek is, switch ik naar mijn naar Stein. Mijn verwachting is dat ie mooier is.

Nu maar hopen dat ik het ook zo ga ervaren...;-)

162

Vanmorgen bericht gekregen van de organisatie dat m'n inschrijving gecanceled is en dat ik binnen 14 dagen bericht krijg hoe m'n geld terug gestort wordt.

163

Zoals velen hier al beschrijven is het jammer dat de organisatie zich zo heeft willen profileren door een onhaalbaar parcours te presenteren.
Daardoor is het logisch dat wanneer het parcours anders/minder is dan voorheen gepresenteerd mensen zich terugtrekken.
Ik zelf ga hem overigens gewoon doen eind Juni. Ze hadden zich beter groots kunnen presenteren zonder daar het parcours bij bekend te maken.
Ik ga alsnog uit van een mooi evenement.

En ik heb vorig jaar zelf ook klazienaveen gedaan (dan wel niet de 1/2) en hoorde hier vooraf veel negatieve verhalen over.
Maar de opzet en organisatie was groots daarom organiseren ze waarschijnlijk daar ook het NK op de 1/2 afstand.

164

Helaas helaas, ook ik ga mijzelf afmelden voor deze triathlon. Echter niet vanwege het parcours, maar wel vanwege mijn slepende blessure. In goed overleg met de Fysio zijn we er toch uitgekomen dat in juni 10 km hardlopen zeer waarschijnlijk niet haalbaar is zonder mijn knie of hiel verder kapot te maken.
Voor mij dit jaar dus maar 2 maal een 1/8e en dan hopen dat ik volgend jaar wel verder kan.

165

Had mij ook al in november 2014 ingeschreven naar aanleiding van de wervende teksten op de ICAN site. Uiteraard had ik gezien dat het loop- en fietsparcours onder voorbehoud was, maar dat ook het zwemparcours is komen te vervallen is toch wel treurig. De organisatie had er beter aan gedaan om duidelijker te communiceren dat er nog veel onzeker was (en kennelijk nog steeds is, want het nieuwe parcours is ook nog onder voorbehoud van vergunningen!).

Omdat ik wel veel met Amsterdam heb, leek het mij echt top om te zwemmen bij IJburg en om te lopen in het Vondelpark. Vroeg mij toen ook al af hoe en waar je dan de stad in zou moeten fietsen met al die trambanen! Nu is het meer de triathlon van Ouderkerk met een finish onder de Utrechtse Brug (inderdaad een uithoek..). Maar zo heel erg is het allemaal niet denk ik. Als je eenmaal met zwemmen bent begonnen, ben je alles weer vergeten.

Toch ga ik wel deelnemen (als dit parcours tenminste wel doorgaat), heb geen zin om naar Stein af te reizen en heb toch al genoeg triathlons op het programma staan dit jaar..Gewoon lekker zwemmen, fietsen en lopen..

166

Ook ik en mijn vriendin doen mee, beide de OD, maar reeds nog steeds geen email ontvangen zoals HermanB.. Irritant..

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

167

Heb ook geannuleerd en nu ingeschreven voor Didam de middenafstand.

168

Ik heb me na veel te hebben nagedacht vandaag 6 april ook afgemeld. Had nog op iets meer communicatie gehoopt vanuit de NL organisatie, maar helaas.
Als ik thuis ben zal ik iedereen aanmoedigen tijdens het hardlopen!

Bosbaan was mijn 1ste sprinttriathlon en het smaakt naar meer wink 2014 wordt een triathlonjaar

169

Heb me toch ook last minute afgemeld, na lang aarzelen. Dit is een druk jaar met veel werk (eigen bedrijf) en voor een iconische wedstrijd met finish in hartje amsterdam had ik me (dacht ik in november) wel kunnen opladen, maar ik realiseer me dat dit parcours me onvoldoende motiveert. Heb de halve van zwitserland gedaan (geweldig parcours met veel energie) en de halve van antwerpen (fietsen door het havengebied.... viel erg tegen). Parcours/omgeving is voor mij blijkbaar belangrijker dan ik dacht. Het blijven dit jaar dus kwartjes smile. Iedereen die wel gaat: veel plezier!

triathlon is 3x leuker!

170

Ook ik heb me (geprobeerd) af te melden. Op gegroeid in de omgeving van Amsterdam ken ik de omgeving van het nieuwe parkoers zeer goed. Dit is nu niet meer de wedstrijd waar ik me voor heb aangemeld. In Februari al een eerste poging gedaan met een mail naar de ICAN organisatie (zoals gemeld op de website voor afmelden email naar: info@icantriathlon.com.
Hier heb ik echter nooit reactie op gehad. Vandaag maar een poging gedaan met een email naar Swim Bike Run Events de organisator/initiatiefnemer van deze wedstrijd.

171

@jeroenfak, ik dacht amsterdam@icantriathlon.com? toch net ook even een email naar info@swimbikerun-events.com verstuurd

Bosbaan was mijn 1ste sprinttriathlon en het smaakt naar meer wink 2014 wordt een triathlonjaar

172

123triatleet schreef:

@jeroenfak, ik dacht amsterdam@icantriathlon.com? toch net ook even een email naar info@swimbikerun-events.com verstuurd

Ik had (heb) hetzelfde probleem: ik heb nooit een e-mail ontvangen dat de route gewijzigd was (de aanmeldingsbevestiging uit december is wel binnen). Inmiddels verschillende mailtjes gestuurd naar de organisatie (voor de zekerheid ook nog in het Engels) maar nul reactie.

Kan een van jullie iets laten weten als een van de e-mail-adressen wel blijkt te functioneren?

/Herman

173

Uitschrijving verloopt vlekkeloos hoor, via amsterdam@icantriathlon.com; meteen bevestiging:

Beste Hans,

Bedankt voor je email met je afmelding, hierbij een bevestiging van
uitschrijving. We zullen het gehele bedrag terugstorten op de gebruikte
credit card en je binnen 14 dagen laten weten wanneer je dit terug kan
verwachten.

Mocht je nog vragen hebben of meer informatie willen hebben dan horen we dit
graag via Amsterdam@icantriathlon.com

We hopen je in de toekomst weer te mogen verwelkomen bij een van onze
Triathlons.

Met sportieve groet,

Jo
ICAN in Amsterdam Athlete support

triathlon is 3x leuker!

174

Inderdaad, uitschrijven en overige communicatie kan via amsterdam@icantriathlon.com.
Overigens zat ik weer even op de website te kijken, maar daar zie ik mijn naam wel nog in de lijst deelnemers staan. Dit ondanks het feit dat ik een bevestiging van uitschrijven heb gekregen. Dit betekend volgens mij dat de lijst niet bijgewerkt is met de afmeldingen. Ik was wel even benieuwd hoeveel afmeldingen ze nu te verwerken hebben gekregen.

175

Ik hoorde van meer deelnemers die zich hadden afgezegd dat die nog in de lijsten staan. Op zich natuurlijk wel begrijpelijk vanuit het oogpunt van de organisatie. Ben ook wel benieuwd hoeveel deelnemers er overblijven. Het is niet te hopen dat er straks alleen nog maar buitenlanders komen die zich achteraf bekocht gaan voelen.