Re: prestaties van de dag
Vandaag 5 km gelopen in 23 minuten met een gemiddelde van 4:45.
Heeft 1 van jullie al in open water gezwommen deze maand voor de voorbereiding ?
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Jouw training van vandaag » prestaties van de dag
Heeft 1 van jullie al in open water gezwommen deze maand voor de voorbereiding ?
Ik zag vanmorgen nog een ijsbeer de Westerschelde afzwemmen, dus ik wacht na even!!!
Maar het zal wel inderdaad moeten want 17 mei is mijn eerste wedstrijd en al gelijk in open water
Ik heb de eerste al 9 mei dus zal ook eens moeten
3 x 1000 gelopen net (rond de 3.35/3.40 per km) met nog wat in en uitlopen.
Vandaag op en neer op de tijdritfiets naar het werk en met een lekker ommetje terug. Beide keren zo om en nabij de 33 km/h gemiddeld met rustige hartslagen, meer wennen aan de positie dan wat anders.
Die intervaltraining met lopen net was wel erg lekker! M'n eerste blokkentraining met lopen ooit, dus best tevreden met deze resultaten
Ik heb 10 mei mn eerste, ook in buitenwater dus zal er ook aan moeten gaan geloven eerdaags. Een collega van me was vorige week maandag gaan wakeboarden en die zei me dat het water toch echt nog HEEL erg koud was..
Ik heb 18 mei ook m'n eerste wedstrijd, maar onder de 13 graden gaat het zwemmen niet door, dus no way dat ik nu, in water van rond 10 graden, al ga zwemmen, daar doe je jezelf alleen maar heel veel kou mee aan. Hopen op een hittegolf!
Louise
Ik wacht ook maar even met het zwemmen in open water. Hoop dat het water snel warmer word. Gister 20km gefietst in 42 minuten en aansluitend een loop gedaan van 5 km in 26 minuten.
Marathon uitgelopen, ondanks mijn blessure. Of dat slim is... dat weet ik over een paar dagen. Was wel gaaf in je eigen stad om zo veel bekende mensen tegen te komen. Helaas brak ik op 33km. Toch te hard gestart. Wel een PR 3:33, maar de split was 1:42.
Vanmorgen 4x400 meter gezwommen
Vanmiddag koppeltraining 2,5 uur fietsen + 1 uur lopen
Flink programma dus vandaag.
Gister 8 km gelopen. Ging niet zo lekker als altijd want me linkerscheen liep vol, heb ik soms last van. Dus uiteindelijk 43 minuten. Volgende keer hopelijk beter.
Vandaag voor het eerst dit jaar 100km gefietst, was toch weer even wennen die laatste tientallen km's, een stevig tegenwindje!
Gisteren 7 km intervallen gelopen, morgen weer zwemmen in het chloor, hopelijk snel in het buitenwater, maar ja, ik ben helaas een koukleum.
Gemotiveerd door het mooie weer vandaag voor het eerste dit jaar gezwommen in buitenwater (Berkendonk Helmond).
1 km zwemmen en daarna 1 uur fietsen (32 km).
Voeten waren wel wat koud tijdens het zwemmen maar op de fiets weer snel opgewarmd
Gisteren voor het eerst een 100km solotocht die me naar de heuvelrug, er over, en weer terug voerde. Afgelopen weekend in de Ardennen geweest en dat smaakte naar meer. Toch wel lekker, de binnentrainingen hebben wel geholpen tegen de wind in te komen of het komt omdat me loop conditie stukken beter is dan vorig jaar. Op naar de zomer.
Het dateert wel al van dinsdag.
De mont ventoux in 1u50.
Voor de eerste x dat ik deze doe.
Achteraf bekeken kon het sneller want ik voelde mij niet moe of krampachtig.
Een dubbel gevoel dus,enerzijds onder mijn doel van 2u maar anderzijds kon het sneller
Vandaag AGR 150 km gereden, samen met vrienden tot top camerig waarna zij af zijn gedraaid terug naar Valkenburg en ik het gas er stevig op gelegd heb. Na 150 km had ik precies 30,0 gemiddeld staan, hartslag gemiddeld 143 en vermogen rond de 260 watt. Tevreden mens nu
Het dateert wel al van dinsdag.
De mont ventoux in 1u50.
Voor de eerste x dat ik deze doe.
Achteraf bekeken kon het sneller want ik voelde mij niet moe of krampachtig.
Een dubbel gevoel dus,enerzijds onder mijn doel van 2u maar anderzijds kon het sneller
ALtijd mooi een klassieke berg voor het eerst beklimmen
Crossduathlon Eiffel gedaan gisteren.
Het eerste lopen (8km) was zwaar en voelde drama, het eerste rondje fietsen (totaal 24km) was sowieso heel zwaar en het voelde ook nog ellendig (hielp niet mee dat ik op de eerste klim aan alle kanten voorbij werd gereden). Maar vanaf rondje twee stabiliseerde het een beetje, begon ik lekker te trappen heb ik nog wat volk ingehaald in rondje drie. De tweede run ging in hetzelfde tempo als de eerste (4km) en dat gaf aan dat ik er toch wel doorheen kwam.
Bovenin het rechterrijtje geeindigd, in 2.22.
Top georganiseerd, mooi weer en het was ook nog eens leuk
Vandaag AGR 150 km gereden, samen met vrienden tot top camerig waarna zij af zijn gedraaid terug naar Valkenburg en ik het gas er stevig op gelegd heb. Na 150 km had ik precies 30,0 gemiddeld staan, hartslag gemiddeld 143 en vermogen rond de 260 watt. Tevreden mens nu
Top prestatie hoor! Geen idee hoe je zo'n gemiddelde krijgt met al die fietsers voor je, vroeg gestart? Ik had in de eerste kilometers al pech met de fiets en heb alles op het buitenblad gefietst, goede krachttraining gehad dus. Prachtige dag verder ook. Mooi weer, mooi landschap, goede sfeer en een puike organisatie. Ik heb genoten!
daveke schreef:Vandaag AGR 150 km gereden, samen met vrienden tot top camerig waarna zij af zijn gedraaid terug naar Valkenburg en ik het gas er stevig op gelegd heb. Na 150 km had ik precies 30,0 gemiddeld staan, hartslag gemiddeld 143 en vermogen rond de 260 watt. Tevreden mens nu
Top prestatie hoor! Geen idee hoe je zo'n gemiddelde krijgt met al die fietsers voor je, vroeg gestart? Ik had in de eerste kilometers al pech met de fiets en heb alles op het buitenblad gefietst, goede krachttraining gehad dus. Prachtige dag verder ook. Mooi weer, mooi landschap, goede sfeer en een puike organisatie. Ik heb genoten!
Ook hier een AGR 150km deelnemer. Ook ik heb heerlijk gefietst. Ik was om 7:30 gestart, en heb bijna nergens last gehad van drukte. Alleen de fromberg (dacht tenminste dat die het is) en cauberg, aangezien daar de 100km rijders ook overheen gaan.
Overigens heb ik het heel rustig aan gedaan vanwege mijn knie, welke na 100km toch iets op begon te spelen, maar toch nog een netto fietstijd van 6 uur.
Dat is een prima gemiddelde voor zo'n tocht, zeker met die hartslag. Ik doe het je niet na
Zelf de AGR niet gereden, had geen zin in de drukte en aangezien Zuid-Limburg m'n trainingsgebied is kan ik genoeg genieten van de klimmetjes hier.
Wij zijn gestart met 5 man om precies 8 uur, middenin de drukte. De Geulhemmerberg was direct plezier om zo lekker omhoog te knallen. Heerlijke klim vind ik dat sowieso, samen met de Bemelerberg.
Het was op de Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, keutenberg en cauberg erg veel laveren tussen de (tragere) renners door. Ik was met mn 39 wel blij dat ik er een 28 op gelegd had, op die steile klimmen heb ik die wel nodig gehad. Ik denk dat ik mn gemiddelde snelheid niet zo zeer in de klimmen heb behaald, want ik was echt niet geweldig sterk bergop, maar herstelde zo snel na de beklimming dat ik vanaf de top direct het grote mes weer rond kreeg en weer stevig door kon rijden. Met name het lusje Simpelveld-Heerlen-Fromberg heeft de teller vaak op de 40+ gestaan. Daar kreeg ik ook even gezelschap van een andere triatleet die de 240 km reed en dus nog een heel stuk voor de boeg had en de Fromberg dus ook rustig op reed. Op de weg naar de Fromberg zag ik de 30 weer terug op de teller komen, na eigenlijk vanaf de tweede ravitaillering op 29,9 te zijn blijven steken met Kruisberg en Eyserbosweg kort erna. Aangezien we met 5 man waaronder enkele mindere fietsers zijn opgereden tot halfweg de Camerig en ik daarna alleen door ben gegaan heb ik relatief vaak even moeten wachten op de top, of stukjes vals plat. Was geen ramp, want we hadden het harstikke gezellig, maar het gemiddelde had met dezelfde inspanning zeker nog wat hoger kunnen liggen. Volgend jaar misschien eens alleen rijden, en kijken wat er mogelijk is. Een dag als de AGR vind ik sowieso genieten. Goed georganiseerd, goede stops, leuke sfeer en met zo veel mensen een prachtige route rijden vind ik toch altijd helemaal genieten
Vandaag voor het eerst openwater gezwommen. Watertemperatuur was goed te doen, ondanks dat het een flinke plas met open verbinding naar de Maas is. Kleine twee kilometer gezwommen in net iets meer dan 40 minuten, heerlijk!
Zojuist 1e keer dit jaar buiten gezwommen. Ging op zich goed, maar had nog wel wat moeite om mijn ademhaling rustig te krijgen door de kou.
Gisteren voor het eerst een serieuzere koppeltraining gedaan: 50km fietsen gevolgd door 7km hardlopen. Vandaag binnen gezwommen, van het weekend voor het eerst naar buiten denk ik, ik schat dat het water 14 graden is, brrrr.
Vandaag gefietst tijdens de estafette van de Mirandabad triathlon. Na een aantal dagen ziekte was het afwachten wat voor vorm er zou zijn maar ik ben tevreden. 30:59 voor de 20km( of iets korter wellicht?) wat tevens de snelste fietstijd van de dag was (maargoed, ik hoefde ook niet te lopen en zwemmen) Het was een zeer technisch en nat rondje van 4km met 2x Utrechtse Brug, eigenlijk gekkenwerk maar heb me toch vermaakt.
Gisteravond nog even met wat vrienden Zuid Limburg in getrokken, 62 km met net geen 750 hoogtemeters.
Gemiddeld 31,8 km/u - genormaliseerd vermogen van 295 watt en gemiddelde hartslag van 149. Ging lekker bergop!
Triathlonforum.nl » Jouw training van vandaag » prestaties van de dag