1,576

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

2 setjes snaplaces onderweg.
Een set voor mijn hardloop schoenen en de ander voor mijn fietsschoenen Giro Empires
Was door www.Snaplaces.com benaderd of ik hun veter systeem wou testen in mijn fietsschoenen hoe dat zich houd.
Mijn bevindingen zal ik op mijn blog posten wanneer het zover is.
https://snaplaces.com/wp-content/uploads/2014/10/SnapLaces-Steps.jpg

1,577

Mooi systeem!

Deze week een wetsuit gekocht. Het is de xterra vortex 4 geworden. Deze week even testen en daarna in Heerenveen voor het eerst in 20 jaar gebruiken in de 1/8 triathlon

1,578

Gisteren na een tijdje dubben mijn eerste wetsuit gekocht, een Sailfish Vibrant.

Tijdje geleden bij een wetsuittestdag van Step One verschillende wetsuits gepast. Wat een verschil in pasvorm en flexibiliteit tussen de verschillende merkenen modellen! Uiteraard was het best zittende model (Sailfish Attack) toch echt te ver buiten mijn budget, maar de Vibrant kwam qua pasvorm en feeling in het water op een goede 2e plek.

Ondanks aantrekkelike prijzen bij (buitenlandse) webshops naar Step One gegaan aangezien ik hun goede service en advies altijd heel erg waardeer. Daar bleek er nog een model van vorig jaar op voorraad te liggen in mijn maat, die ik voor een erg zacht prijsje heb gekocht. Vanavond mijn suit in praktijk testen in Bussloo, ben erg benieuwd smile

1,579

Stefan.T schreef:

2 setjes snaplaces onderweg.
Een set voor mijn hardloop schoenen en de ander voor mijn fietsschoenen Giro Empires
Was door www.Snaplaces.com benaderd of ik hun veter systeem wou testen in mijn fietsschoenen hoe dat zich houd.
Mijn bevindingen zal ik op mijn blog posten wanneer het zover is.
https://snaplaces.com/wp-content/uploads/2014/10/SnapLaces-Steps.jpg

Dus dit valt eigenlijk niet onder de noemer kopen dan lijkt me wink

1,580

Maar om nou een aparte thread te beginnen 'Wat heb je vandaag nou weer gekregen?' is ook een beetje overdreven  wink

Benieuwd hoe die veters bevallen.

1,581

ben er ook wel nieuwsgierig naar, vooral wat een voordeel zou zijn boven normale elastische veters

1,582

Vandaag mijn castelli tri-suit binnen gekregen. Mooi materiaal. Qua veters blijf ik bij mijn vertrouwd merk, loop daar nu al 10 jaar mee en nog nooit problemen gehad.

1,583

marcelca schreef:

ben er ook wel nieuwsgierig naar, vooral wat een voordeel zou zijn boven normale elastische veters

Ik denk dat het voordeel is dat deze veters strakker kunnen maar toch het gemak met aantrekken.
Je houd het systeem los wanneer je ze aan doet en wanneer je ze aanhebt haak je systeem vast.
Maar we gaan het zien hoe het werkt smile

1,584

Stefan.T schreef:
marcelca schreef:

Ik denk dat het voordeel is dat deze veters strakker kunnen maar toch het gemak met aantrekken.
Je houd het systeem los wanneer je ze aan doet en wanneer je ze aanhebt haak je systeem vast.

Kan begrijpen dat je ze strakker kan doen doordat je vasthaakt na het aantrekken, maar dat is nou net de handeling die ik niet wil doen..

Tot nu toe heb ik mijn veters zo afgesteld dat ik in 1 beweging staant mijn schoenen aandoe en gelijk ga lopen, ongeacht de afstand zit dit altijd goed ( tot aan halve triathlon zo gedaan )

1,585

In jouw geval is dit dan wel een extra handeling.
Mijn schoenen doe ik wel graag strak dus denk dat mij wel helpt. Maar we wachten geduldig mijn bevindingen af smile

marcelca schreef:
Stefan.T schreef:
marcelca schreef:

Kan begrijpen dat je ze strakker kan doen doordat je vasthaakt na het aantrekken, maar dat is nou net de handeling die ik niet wil doen..

Tot nu toe heb ik mijn veters zo afgesteld dat ik in 1 beweging staant mijn schoenen aandoe en gelijk ga lopen, ongeacht de afstand zit dit altijd goed ( tot aan halve triathlon zo gedaan )

1,586 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (16-05-15 12:06:57)

Zipp 808 wielen op de kop getikt en een nieuw zadel, Selle Italia Iron.
Ben er blij mee
http://imageshack.com/a/img673/8412/ohJ0Qq.png

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,587

Voor degene die dit nog niet wisten 05/13/hiervoor-dient-het-extra-gaatje-je-loopschoen

1,588

Dennis Florussen schreef:

Ben er blij mee

Oef... Wat een mooie fiets!

1,589

Ben er blij mee

Super mooie fiets, zeker in combinatie met deze wielen...

Het enige wat me stoort in het plaatje zijn de spacers bij je stuurpen...

Als die op hoogte perfect is zou ik is gaan denken aan je vorkbuis in te korten ( maar misschien was je dat al van plan )

1,590

3 x THULE outride 561, zodat de fietsen ook meekunnen als we met de caravan weggaan ( trekhaak is dan tenslotte bezet )

http://www.futurumshop.nl/img/products/6160-0027-N1202/large/1.jpg

1,591

marcelca schreef:

Ben er blij mee

Super mooie fiets, zeker in combinatie met deze wielen...

Het enige wat me stoort in het plaatje zijn de spacers bij je stuurpen...

Als die op hoogte perfect is zou ik is gaan denken aan je vorkbuis in te korten ( maar misschien was je dat al van plan )

Dank je,
ik ben inderdaad nog aan het "zoeken" naar de juiste setting. Binnen kort laat ik de fiets op mij afstellen!! big_smile

1,592 Laatst bewerkt door HermanB (16-05-15 22:24:52)

Omdat ik op mijn oude schoenen (Saucony Omni 12), die al 1400 km mee gaan, toch een beetje last van mijn knieën begon te krijgen heb ik vandaag maar eens nieuwe schoenen gekocht.

Het werden opnieuw Sauconys maar nu de Guide 8, met dezelfde drop van 8 mm maar iets minder antipronatie-ondersteuning. Want blijkbaar kan ik dat nu aan. Ik heb, na een aantal jaar kuitproblemen, nu al een paar jaar geen problemen meer met lopen dus als ik iets verander aan mijn schoeisel doe ik dat het liefst in kleine stapjes (haha, woordspeling).

Vandaag meteen 24 km op gelopen, en het ging heerlijk. Missie geslaagd.
http://store.fitniche.com/media/catalog/product/cache/14/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/saucony-mens-guide-8-green-main.jpg

1,593

Ben er blij mee

Hey Dennis, je weet wel dat dit geen "echte" Zipp wielen zijn? Doet overigens niets af aan het plaatje hoor, maar zou zonde zijn als je 4x zoveel hebt betaald voor wielen uit China..

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

1,594

Murky schreef:

Ben er blij mee

Hey Dennis, je weet wel dat dit geen "echte" Zipp wielen zijn? Doet overigens niets af aan het plaatje hoor, maar zou zonde zijn als je 4x zoveel hebt betaald voor wielen uit China..

Kweet ut niet, gekocht op MP, "tweede hands", dus gelukkig niet 4xzoveel voor betaald, ze zagen er nog als nieuw uit, alles nog is de foam bescherming
Het carbon werk ziet er prachtig uit, waar zijn de verschillen te zien tussen de echte en fake??

Ze bollen in ieder geval als een "jekko"

De stikkers wil ik er nog wel af halen persoonlijk vind ik het een beetje "te druk"

1,595 Laatst bewerkt door daveke (18-05-15 15:02:47)

Schiet eens een plaatje van de naven.
Zipp's hebben ook in de regel de "dimples"

Mag ik eens vragen wat je er voor hebt betaald? In de regel dok ik voor een setje FarSports wielen 500-550 euro incl verzenden dus ik hoop niet dat je meer dan dat betaald hebt, anders zou ik echt terug gaan naar de verkoper en een deel van mn geld terug halen smile

Wat ie heeft gedaan, mag namelijk niet..

1,596

daveke schreef:

Schiet eens een plaatje van de naven.
Zipp's hebben ook in de regel de "dimples"

Mag ik eens vragen wat je er voor hebt betaald? In de regel dok ik voor een setje FarSports wielen 500-550 euro incl verzenden dus ik hoop niet dat je meer dan dat betaald hebt, anders zou ik echt terug gaan naar de verkoper en een deel van mn geld terug halen smile

Wat ie heeft gedaan, mag namelijk niet..

Prijs ietjes hoger, en het zijn Novatec naven.

1,597

Dat chinees gedoe ziet er idd wel mooi uit maar in hoever is het allemaal veilig? Een setje van Kuyper is ongeveer dezelfde prijsklasse en dan heb je toch de EC goedkeuring. Ik zou toch niet graag hebben als ik tegen 40 of harder rij er iets breekt aan mijn fiets of klapband door oververhitting. Maar natuurlijk is dit ieder zijn keuze.

1,598

Op het vlakke hoef je je daar echt geen zorgen om te maken hoor en ik daal er zelfs in Zuid Limburg met 80 kg vol gas mee af, en die wielen houden zich prima. Ik snap de heisa niet zo die er ooit over gemaakt wordt. Als Kuipertje zn keurmerk er op staat, kan er nog steeds een velg scheuren, maar dat gebeurt echt niet zo maar..

1,599

Je kunt nu al aan de vorm van de naven zien dat dat inderdaad novatechs zijn, en ook aan de vorm van de snelspanner. Zijn prima wielen nderdaad, maar niet als je op marktplaats voor echte betaald heb ( a 1250 - 1500). Advies is wel om ze een keer na te laten spannen, dan heb je een prima wielset! En voor het vervolg, als er Novatech of Bitex naven inzitten weet je eigenlijk al zeker dat ze uit china noname zijn smile Just my 2 cents smile

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

1,600

Vandaag de velo shorty binnengekregen

Budget tri zadel. Net evn getesten zit super € 27 incl verzenden!

http://www.internet-bikes.com/producten/bikes/velo_zadel_shorty_245_x_132mm_zwart_zilver_3_79587.jpg