Ik doe zondag ook mee met de kwart, voor mij een thuiswedstrijd aangezien ik ruim 20 jaar in Huizen heb gewoond en er momenteel nog steeds werk.
Vanmiddag op weg naar huis het "nieuwe" parcours gereden om te verkennen, daar was ik achteraf erg blij mee!
Alle afstanden rijden onder de stichte brug door over de dijk richting centre parcs. Ca. 150 meter na de brug zijn werkzaamheden waardoor het fietspad wordt omgeleid.
Met een geasfalteerd stukje wordt je in een redelijk scherpe bocht links de dijk op gestuurd. Het is er smal en er zitten nog meer bochten in. Daarna konm je weer terug op de dijk. Dit stuk kom je ook op de terugweg tegen! Ik weet de starttijden niet precies, maar het zou kunnen dan er op dit stuk tegenliggers rijden. Het is hier echt opletten geblazen, er ligt veel rotzooi op het asfalt, de bochten lopen vreemd en het is lastig om tegenliggers op tijd te spotten. Ik ben er omgedraaid om ook de andere kant te proberen, zelfde verhaal, slecht zich, lastige bochten.
Mijn advies, geen risico nemen en op tijd in de remmen, afstand nemen van je evt. Voorganger en omdat je snelheid er echt wordt uitgehaald en je omhoog gaat zou ik zelfs terugschakelen naar het binnenblad, pas als je de dijk weer oprijdt gaskraan weer open.
Er staan hier ongetwijfeld vrijwilligers, goed opletten wat ze aangeven!
Mocht je op tijd zijn, loont het zeker om als je je spullen in het parc ferme bij het zwemmen hebt achtergelaten met de fiets even de stichtse brug op te rijden zodat je in ieder geval de situatie hebt gezien. Misschien overdrijf ik, maar ik schrok er vanmiddag behoorlijk van.