201

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik hoefde weliswaar mn helm niet uit n tas te vissen maar tijdens Nieuwkoop moest ik ook mn wetsuit in een tas proppen, dat ging echt prima en heeft me max 10s extra gekost.

202

Basv dat is dat je grotere wedstrijden gaat doen. Bij Ironman is dit meestal ook, omkleden in tenten en alles netjes in de gepaste zak steken. Dit is voor iedereen hetzelfde dus tja....

203

EBuisman schreef:

Vandaag mail gestuurd naar organisatie of en wanneer er meer informatie komt, binnen een uur antwoord terug. Deze wil ik jullie niet onthouden:

Dank voor je email. We gaan morgen de pre race informatie uitsturen naar alle athleten, we zullen hiervoor regonline gebruiken om er voor te zorgen dat alle athleten de informatie ontvangen. Wij hebben gemerkt dat door SPAM filters niet alle athleten de nieuwsbrieven hebben ontvangen, vandaar dat wij nu de registratie software zullen gebruiken.

Mocht je na het lezen van de pre race informatie nog vragen hebben dan kan je altijd contact met ons opnemen.

De spanning neemt toe wink

Jullie al mail ontvangen?

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

204

Nope.....

205

Gaat lekker weer...

206

Ook nog niks ontvangen van de organisatie wat betreft info over de race, weet iemand al hoe dat gaat bij t2, worden je loopspullen daar heen gebracht of moet je die zelf heen brengen?

207

Ik heb inmiddels per mail de informatie ontvangen. Geen officiële mail, maar naar aanleiding van een vraag die ik gesteld had. Zie voor de informatie: https://www.dropbox.com/s/qjwhp52g4duik … l.pdf?dl=0

208

Super thanx

209

Hier ook al informatie ontvangen omdat ik er om had gevraagd. Zal volgens mail vandaag naar iedereen verstuurd worden.

210

Ik ben ook in blijde afwachting van meer informatie vanuit de organisatie. Ik heb tot nu toe alleen een mail gehad van regonline.activeeurope.com of ik aan de Pasta Party mee wil doen. Bedankt voor het doorsturen van de info Basv.

211

Voor degene die Amsterdam vonden tegenvallen of gewoon iets anders http://3athlon.be/primeur-antwerpen-kri … -triatlon/

212

En als het goed is heeft gisteravond nu iedereen de mail binnen met alle informatie... lol

213

Hm, lekker is dat. Komen ze er iets meer dan een week van tevoren mee dat de deelnemers aan de halve afstand een dag van tevoren moeten inchecken en hun fiets moeten komen plaatsen. Wat is dat voor onzin? Eergisteren al een mail aan de organisatie gestuurd, maar nog niks gehoord. Er zitten nog een hoop kinderziektes in deze race...

214

larsvanzanten schreef:

Hm, lekker is dat. Komen ze er iets meer dan een week van tevoren mee dat de deelnemers aan de halve afstand een dag van tevoren moeten inchecken en hun fiets moeten komen plaatsen. Wat is dat voor onzin? Eergisteren al een mail aan de organisatie gestuurd, maar nog niks gehoord. Er zitten nog een hoop kinderziektes in deze race...

Dat was al eerder bekend. Een van de redenen dat ik mij heb afgemeld.

215

Iedereen die zondag wel meedoet, heel veel plezier en succes.

Persoonlijk baal ik er nog steeds van dat ik mijzelf heb moeten terugtrekken, maar gezondheid gaat nu eenmaal voor. Gelukkig kan ik nog wel fietsen, en ga ik zondag een rondje fietsen vanuit Utrecht samen met een paar duizend man.

216

Spullen liggen klaar, en sinds vandaag is het grote niksdoen begonnen. Zenuwen beginnen nu wel een beetje te komen, het is ook pas mijn tweede individuele triathlon en eerste halve. De foto's op Facebook en Twitter zien er goed uit, en de organisatie lijkt gesmeerd te gaan. Of dat echt zo is, gaan we natuurlijk morgen pas merken  tongue.

Overigens heb ik het tweede startnummer na de pro's, dus dat is waarschijnlijk wel een gunstig plekje in het park fermé. Makkelijk ook om m'n fiets terug te vinden, aangezien de pro's wel vertrokken zullen zijn tegen de tijd dat ik daar aankom.

Ben wel erg benieuwd hoe de zwemstart zal zijn. Op de informatie lijkt het alsof de start vanaf land is, maar op die plek ligt geen standje. Hoop niet dat ze daar 500 man tegelijk van de kade het water in laten duiken, want dan kan het nog wel eens gevaarlijk worden.

217

Waar zetten jullie de auto neer?

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

218

Ik was van plan die bij de Oudekerkerplas (T1) neer te zetten. Ook vanmiddag, dan met de fiets naar registratie en weer terug naar T1 met mijn 3 zakken. Dan morgenochtend vroeg weer daar naar toe.

219

Ik moet zeggen dat ik het toch wel goed georganiseerd vond. Wel wat verbeteringen: navigatie op parkoers kon beter, volgens mij was loopparcours te kort (en saai), registreren op andere plek dan start onhandig, sowieso 2 locaties onhandig. Maar al met al vond ik de rest goed geregeld! 5:08:56 gedaan, tevreden mee.

220

Als ik het vergelijk met de Halve van Almere van vorig jaar waren een paar puntjes toch wat minder goed geregeld:
Veel te weinig toiletten bij de start, dames die een plasje moesten doen stonden in dezelfde rij als de heren die een grote boodschap moesten (wie niet 's morgens om 6 a 7.30, dus maar de bosjes in).
De fietsopstellingen bij T1 waren veel te krap, iedereen mopperde daarover.
In de grote tent met de rekken met zakken viel een heel lang rek van een meter of 20 met al die zakken om, je zou het op je benen krijgen.
Het zwemmen bestond uit een grote ronde van een 1500m, dan een korte landgang en weer 400meter, bij het laatste stuk naar de finish kwamen de grote en korte ronde samen, dat was te verwachten. Ik werd kei en keihard ingehaald door een zigzaggende "topper" op dat stukje.
De fietsroute was niet erg duidelijk, er waren 2 kruispunten waar je rechtdoor moest of afslaan, op 1 van die kruisingen heb ik 2 keer moeten stoppen om te vragen waar ik naar toe moest. Er reden OD-ers en Halven op het parcours, elk met hun eigen route, verwarring was te verachten en zo geschiedde dan ook.
Het loopparcours was niet goed afgezet, er reden andere fietsers en soms auto's. Ook dit was te verwachten op toch een drukke plek in de stad.
Er werd weer niet opgetreden tegen pelotons. Ligt niet aan de organisatie maar aan de NTB scheidrechters op de motor. Ik reed tussen km 60 en 80 een honderd meters achter zo'n peloton van schaamteloze labbekakken, komt de motor langs met een NTB-er achterop, ik dacht dat ik straks een man of 10 met een tijdstraf langs de kant zou zien staan, maar nee hoor, het werd kennelijk gewoon geaccepteerd.

Al met al was het toch een prachtig evenement, de Koudekerker Plas was een perfect zwemwater en het fietsparcours over dijken en langs de Amstel was van een grote schoonheid. Twee parc fermees zijn niet ongewoon en het was verder prima georganiseerd.

221

Pelotons waren kansloos inderdaad. Leek af en toe wel wielren wedstrijd.

222 Laatst bewerkt door HermanB (28-06-15 21:22:43)

Alles wat Jack33 en NielsL zeggen. Ik vond veel dingen goed (niet in de laatste plaats hoe relaxed, vriendelijk en behulpzaam werkelijk iedereen van de organisatie was en bleef vandaag), maar er waren ook een hoop dingen waarvan het mij verbaast dat die bij zo'n grote en ervaren organisatie als ICAN nog gebeuren.

Dan bedoel ik inderdaad het aantal toiletten bij T1 en de (niet) beschikbaarheid van papier daar, de aanduiding van de route op cruciale punten (fiets werd al genoemd, maar ook bij het lopen wist ik op het laatst niet of ik nu eerst nog een stukje rechtdoor moest naar het keerpunt of meteen de finish in), communicatie vooraf die niet altijd bleek te kloppen (bij T2 fietsen plaatsen op binnenkomst vs bij je startnummer). Ook logistieke dingen als het feit dat je voor registratie in T2 moest zijn maar verder alles 7.5 km verder moest inleveren in T1, dat de pendelbus maar eens per uur ging en dat de op het kaartje aangeduide stopplek niet klopte en ter plaatse niet was aangeduid, dat je eigenlijk geen idee had hoe en waar je je ingeleverde looptas tijdens de wedstrijd in T2 zou terugvinden, en dat we na onze finish nog meer dan een uur moesten wachten tot de grijze zakken met "street clothes" eindelijk arriveerden uit T1.

Ik wil niet alleen maar klagen, want zoals gezegd het was een enorm relaxede dag, het was allemaal overkomelijk en het parcours was perfect (ook al was het niet in hartje Amsterdam zoals aanvankelijk aangekondigd ;-)). Ik ben alleen verbaasd dat dit bij zo'n professionele organisatie niet liep terwijl ik het veel "amateuristischer" organisaties al beter heb zien doen. Misschien verwachtte ik te veel?

/Herman

223 Laatst bewerkt door HermanB (28-06-15 21:21:47)

O ja, en die pelotons dus. Dat waren deelnemers natuurlijk, maar ik vond het echt tamelijk sneu hoe dat ging. Regelmatig gehad dat ik me netjes volgens de regels had laten terugzakken nadat ik door zo'n pelotonnetje was ingehaald, of hup, dook er weer een nieuw peloton tussen (als ze al niet achter en naast je ook de doorgang beletten).

/Herman

224 Laatst bewerkt door Basv (28-06-15 21:37:06)

Ook ik ben inmiddels weer thuis. Goede wedstrijd gehad, maar wel gemengde gevoelens. Inschrijven en bike check-in gisteren ging prima, verschillende locaties was niet heel handig maar ook niet onoverkomelijk. Ik moet zeggen dat ik niet veel last heb gehad van een krap fietsenrek, aangezien startnummerband en helm op het stuur konden en er verder toch niks naast de fiets lag.

Wat ik vanmorgen vervelend vond, was dat (volgens de mevrouw bij de inschrijving) de enige pendelbus om 5.30 ging (of 6.30, maar dan vond ik het wat krap qua spullen klaarzetten en inzwemmen). Daardoor stonden we al ruim voor zessen bij T1 en dat was toch wel vrij lang voor de start.

Zwemstart was prima, fijn dat ze een waterstart namen en geen massale start van het smalle ponton. Het zwemmen ging bij mij overigens prima, had gemikt op <35 minuten maar was na iets meer dan 31 het water uit. Mijn tas hing op een fijne plek (laatste hek, laatste tas) dus het terugvinden daarvan was goed te doen en ik was dan ook heel snel T1 weer uit.

En dan het fietsen, tja.. Vroeg in het fietsparcours een keer een motor naast me gehad, ik zat toen volgens mij op prima afstand maar ik werd vriendelijk gevraagd om een metertje meer afstand te houden. Was me van geen kwaad bewust, maar prima, goed dat er gecontroleerd werd. Daarna begon het echter. Nadat verschillende pelotonnetjes me ingehaald hadden, en de overkant van het smalle water na het bruggetje (kan het even niet beter omschrijven) werkelijk geen enkele 'losse' fietser meer te herkennen was, ben ik ook in een groep terechtgekomen. Hier hield men nog wel een meter of 4 afstand van elkaar, maar het verdient absoluut niet de schoonheidsprijs. Daarna nog wel hele groepen wiel-aan-wiel en later zelfs een grote groep 3 breed over de weg gezien. Na 30 km met 'onze' groep kwam er een motor waarna de afstanden wel reglementair werden, maar toen vielen de mindere goden er wel heel snel tussenuit. Groot verbeterpunt voor de NTB, volgende keer meer motoren (niet maar 2 op een 30km parcours?) en harder optreden.. Dit was schandalig.

T2 was inderdaad even onduidelijk, ook ik was in de veronderstelling dat de fietsen op volgorde van binnenkomst werden geplaatst, dus dat zoeken van je plek was een onaangename verrassing. Wissel naar lopen ging wel prima, maar het lopen ging niet goed. Veel last van steken (dus maar gestopt met gels) en toch wel af en toe moeten wandelen.. Zonde, want daardoor ben ik ruim 50 plekken verloren tijdens het lopen.

Vreemd ook dat het loopparcours gewijzigd was, zonder dat daar iets over gemeld was. Het op-en-neer lopen was geestdodend en bovendien liep die weg ook niet echt lekker. Rondje door het park (zoals ook op alle informatie stond) was dan een stuk prettiger geweest. En dan het feit dat het loopparcours 2km te kort was.. Dat mag zo'n grote organisatie toch niet overkomen lijkt me.

Is het meer mensen opgevallen dat in zowel de medaille als het shirt van de Half Distance fouten staan? Achterop de medaille staat swim 1.9km, bike 90k, run 42km en op het t-shirt staat Olympic ICAN (met daaronder overigens wel de goede afstanden). Weer een puntje van slordigheid, had beter verwacht van de organisatie. Vooral omdat die medaille de enige tastbare herinnering is die aan zo'n evenement overhoudt.

Maarrrr.. ondanks het overwegend negatieve bericht heb ik een prima dag gehad. Perfect weer, goede verzorging op fiets- en loopparcours, goed georganiseerde zwemstart en ook op het parcours heb ik zelf weinig onduidelijkheden ervaren. Dat laatste was misschien ook omdat ik gisteren het parcours al even verkend had met de auto.

225

Tja wat valt er nog te zeggen over deze triathlon. Wat ik heel irritant vond was dat de wave starts zo kort op elkaar lagen waardoor ik al heel snel moest slalommen om de blauwe badmutsen heen, al voor de eerste boei.
Het eerste rondje lekker alleen gefietst en ook andere atleten om me heen netjes alleen. Echter het 2e rondje met ook nog de od op het parcours  was het echt onmogelijk om af en toe niet te stayeeren maar af en toe kwamen er echt hele peletons voorbij waar ik me ook over verbaast hebt, en nog het ergste was dat er een motor voorbij kwam en die zeiden niks tegen een man of 20 die ongeveer 50 mtr voor me reden. Het moment dat ik terug kwam in T2 was er niemand meer om mijn plek aan te wijzen of me fiets aan te nemen. Dus na even zoeken toch me plekje gevonden. Loop parcours  vond ik niet heel fijn om te lopen op al deze klinkers.  Toch evengoed een pr neer kunnen zetten maar mede door het te korte loop parcours.
Dus veel punten voor verbetering vatbaar voor de organisatie.
En tja t shirt en medaille zijn ook voor verbetering vatbaar dus past wel beetje bij de organisatie vind ik.
verzorging onderweg wel goed geregeld trouwens.  Oja de blokken van mylaps tijdens het fietsen ook niet echt handig als je daar met 40 km/h overheen moet. Al met al mixed feelings