Re: ICAN Triathlon Amsterdam
Ik heb gisteren ook de halve gedaan. Als hardloper was de eerste keer dat ik een triathlon deed en ik vind het zeker voor herhaling vatbaar!
Net als hierboven verbaasde ik me wel over de groepen fietsers die als mij peleton voorbij denderde terwijl ik me netjes aan de regels hield en soms al bezorgd was als ik niet precies 10 meter afstand hield. Ik had een paar keer de neiging om er wat van te roepen, maar uiteindelijk niet gedaan.
Wat ik heel positief vond is dat er - zeker tijdens het hardlopen - heel veel drinkposten waren en je tijdens het fietsen ook gelletjes kon aannemen.
Wat ik heel jammer vond is dat het parcours te kort was. Het voelde een beetje alsof je vijf uur naar een spannende film kijkt, maar dat je 10 minuten voor de ontknoping de bioscoop uit moet. Ik dacht eerst ook dat ik ergens een lus vergeten was of zo...
De hele communicatie vanuit de organisatie vond ik ook enorm slecht. Ik had bijvoorbeeld best naar de pastapartij gewild, maar hoorde op zaterdag dat deze al op vrijdagavond was geweest.
Ik ben tevreden over mijn eindtijd van 5:34. Hiermee eindigde ik wel ergens achteraan, maar voor een eerste keer maakt me dat niet zo veel uit. Als ik er 11 minuten bij optel voor de gemiste laatste twee kilometers, dan zit ik nog ruim onder mijn doelstelling van zes uur. Op het fietsen - vorig jaar mee gestart - kon ik nog de meeste tijd winnen.