Nultra schreef:Probleem is dat mensen jaren voor de gek gehouden zijn/worden door de voedingsmiddelenindustrie en of lui zijn om etiketten te lezen of dom gehouden zijn. Als je weet wat er voor rommel in een gemiddeld fabrieksbrood zit zou je spontaan stoppen met het eten er van :-)
Was er vroeger niet een (Unilever)reclame van 3 glazen melk per dag is gezond? Dacht het niet.
http://www.mindyourfeed.nl/voedingstof/ … of-niet-2/
Food is nou eenmaal gewoon buisiness en dat weet die industrie maar al te goed.
Ik heb je blog / artikel gelezen, maar daar kom ik niet veel verder mee. Het etiket van tarwe bolletjes van de AH:
Water, tarwebloem, volkoren tarwemeel, bakkersgist, dextrose, gejodeerd zout, tarwegluten, plantaardige olie (raap, zonnenbloem, kokos), veldbonenmeel, melkeiwit, erwteiwit, maltodextrine.
Voedingswaarde per 100gr:
205kcal, 1,5g vet, waarvan 0,2 verzadigd, koolhydraten 38gr, waarvan 1,0 gr suiker, 4,0gr vezel, 8,5gr eiwit en 0,8gr zout.
Wat zijn dan precies volgens jou de slechte ingrediënten? Ik zet vooral vraagtekens bij veldbonenmeel, erwteiwit en dextrose en maltodextrine, maar die laatste twee vallen wel mee aangezien er maar 1,0gr suiker in zit per 100gr.
Overigens onderschrijf ik - uit eigen ervaring (n=1!) - dat echt cheap brood voor geen meter vult, dat spul kan je eten wat je wil en daar zit bijzodner weinig energie in. Denk aan de 3 broden voor 1 euro.