Onderwerp: Even voorstellen....
Hallo allemaal,
Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Sanne, 30 jaar oud en ik woon in Nieuw-Vennep.
1 jaar geleden ben ik begonnen met "serieus" hardlopen. Na een waardeloze estafetteloop waarbij mijn conditie minder dan 0,0% bleek te zijn, dat moest dus duidelijk veranderen.... Ik ben lid geworden van een hardloopclubje. Aangezien ik in de winter anders (ken mijzelf wel een beetje) last had van drempelvrees: "te koud, te nat, te veel wind, te donker, te glad, en noem zo maar op...."
Nadat lopen steeds meer een soort van verslaving is geworden (jaja ik ben nu niet te genieten als ik niet "kan/mag" lopen) ben ik ook eens gaan kijken naar wat afwisseling. 2x per week rennen is mijn max. voor nu, aangezien ik nogal snel last heb van mijn benen. Begin van het jaar ben ik ook gaan zwemmen. Moest wel; binnenkort de estafette in Noordwijkerhout en daar ben ik "de zwemmer" van ons team.
Na mijn 1e zwemloop in april heb ik bedacht dat een sportievere fiets misschien ook wel handig was, voor de afwisseling.
En zo is het dus gekomen dat ik gisteren mijn 1e 1/8ste triathlon heb volbracht in Nijeveen. (de vrouwentriathlon leek me wel "veilig" als totaal niet professionele beginner ;-)) Als doel had ik dan ook finishen zonder helemaal "kapot" te zijn. Ik kan nogal slecht doseren, en geef gerust meteen al teveel en kom er dan pas achter dat het eind nog lang niet in zicht is. Dat doel heb ik gehaald in 1.35.01, nu 1 dag later zonder spierpijn heb ik bedacht dat ik dit nog vaker wil doen en t.z.t wil trainen voor 'n 1/4e en misschien ooit wel een halve.... Dat zou toch gaaf zijn...
Dan nu een paar vraagjes....
Hoe vaak (hoeveel uur) trainen jullie per week (ongeveer)?
En wat "moet" je kunnen (m.b.t. trainings-uren) om een 1/4e of halve een beetje "leuk" te volbrengen?
En wat train je het meest? Train je je zwakke plek het meest?
En wat, en vooral wanneer eten/drinken jullie onderweg tijdens de wat langere afstanden? Allemaal hele simpele vragen maar voor mij als "nieuwtje" best nog lastig....
Alvast bedankt voor het antwoorden.
Groetjes, Sanne