Na lange tijd eindelijk een leuker berichtje...ik heb vandaag met bovenstaand forumlid gezwommen in de Zevenhuizerplas. Om te kijken of/en hoe het buiten zwemmen zou gaan. Het voordeel van die locatie is dat er een ondiep deel is dat afgezet is met boeien, dus in geval van nood kan je altijd staan en verdwaal je niet.
Je moet het toch eens proberen. In het begon vond ik het enorm koud maar daar kon ik gelukkig wel aan wennen.
Sommige mensen herinneren zich misschien nog wat een strijd ik heb moeten leveren voor het zwemmen. Ik ben wel regelmatig door blijven zwemmen, ik noem het maar geen trainen, maar gewoon voor de lol. De plankjes-tijd werd ook steeds iets minder. Ik kan nog steeds niet zo lang borstcrawlen maar afgewisseld met schoolslag of desnoods op mijn rug drijven kan ik wel een paar 100 meter overbruggen. In theorie. Nu nog durven in het echte diepe dus.
Maandag doe ik mee aan een openwater clinic. Leuk maar ook wel een beetje eng. Als dat goed gaat en ik het vertrouwen erin heb dan wil ik volgende week meedoen aan die mini-mini vrouwen triatlon in Beesd. Die er dus speciaal voor lieden zoals ik is. Zwemmen gaat nog steeds niet de hoofdprijs krijgen, als ik de overkant maar haal.:)
Ik vind zwemmen trouwens wel heel fijn om te doen. Het lijkt me echt leuk om met meer vertrouwen in openwater te durven zwemmen want het geeft een enorm gevoel van vrijheid. Het was nog eens heel rustig ook vandaag, verder waren er alleen een paar meeuwen die op de paaltjes stonden en een verdwaalde strandgast. Ik had wel even het gevoel een echte buitenzwembikkel te zijn. Het water was ook "maar" 19 graden.
Ik heb het gelukkig niet helemaal alleen hoeven doen, er zijn een paar keer mensen met me mee gaan zwemmen en die goeie tips hebben gegeven. Jullie weten wel wie jullie zijn. Heel erg bedankt daarvoor.