Onderwerp: Verslag IM Frankfurt 2015
Misschien wel eens leuk om te lezen :-)
Opstaan om 4u. Weer een nachtje achter de rug v zweten, plakken en 's nachts opstaan om je even te verfrissen.
Ontbijt ging prima, nog enkele laatste tips en wij weg naar de zwemstart.
Wat later was ik de fiets nog eens aan het checken en me de ogen aan het uitkijken van de 3000 deelnemers die daar als mieren door mekaar liepen. Ontspannen zwemmen zou moeilijk worden vreesde ik.
Een beetje later stond ik tussen de massa klaar voor de start. Plots werd ik aangesproken omdat ik compressiesokken aanhad. Zonder wetsuit ( was effe slikken toen ik dat hoorde) = geen compressietubes, anders diskwalificatie. Dat was ik vergeten maar geen nood. Tubes uitdoen en en wegmoffelen in m'n achterzakken.
Enkele tellen later werd ik opnieuw aangesproken op m'n shirt met korte mouwen...zwemmen met een shirt met korte mouwen = diskwalificatie...Om 06:50u het vertrekvak verlaten en snel in de transitiezak gaan steken. Eerste hartslagpiek was een feit.
Achteraan aansluiten ( en vertrekken) was hiermee een feit. Dju! Steeds mooi rechts gezwommen om uit het meeste gewriemel te blijven. Al bij al ging het zwemmen vlot en na 1u19' de wisselzone in.
Heel rustig gewisseld en na 11' de fiets op, niemand die snapt hoe ik het presteerde van zo traag te wisselen, sorry coach.
Ik hoopte van rond de 5u10-5u15u te rijden over de 180km. Maar gezien de temperatuur ( 38°) werd me aangeraden van echt rustig te fietsen. Aangezien aankomen het hoofddoel was heb ik ook rustig gefietst. Al moest ik toch even slikken toen ik vernam dat het 5u46' geworden was aan een gemiddelde van 31,3km/u. Maar ik kwam wel aan de start van het lopen met relatief frisse benen.
Ow, ik dacht gehoord te hebben dat het parcours daar snel was, volgens mij was het niets anders dan op&af.
Deze maal gewisseld in 4'40", dat trekt er al beter op!
Het lopen ging van in het begin vlot en ik hield me aan de 5'45" - 6'/km. Dit kon ik volhouden tot km 20, vanaf dan voelde ik dat de gels bleven steken in mijn keel. Ik had het gevoel dat als ik er nog 1 binnenduwde ik op handen en voeten in de graskant iets onprettigs mocht doen...
Ik wist dat niet kunnen eten betekende dat mijn batterij zou leeglopen.
Aan km 28 was het zover en werd het wandelen / zwijmelen.
Gelukkig werd ik aangesproken door een andere Belg, Tim De Cremer, die me op sleeptouw nam. Samen stapten en waggelden we verder richting finish.Soms deden we zelfs iets wat op lopen gelijkte.
Merci Tim !
Met een marathontijd van 5u01" ( hoopte oorspronkelijk rond de 4'10") en een eindtijd van 12u23' ( 1067ste vd 3064) liep ik onder de aankomstboog.
Kippenvelmomentje!!!!!!!!
Vrij snel na de aankomst kon ik drinken en eten, dus geen ziekenhuis voor mij. Ik heb er een heleboel gezien voor wie het anders is afgelopen, spijtig !
38° en een volledige triathlon, hhhmmmm