Re: Challenge Almere 2015
Alle deelnemers vast veel succes gewenst! Ik woon 50m van de start/finish dus ga zeker kijken...
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » Challenge Almere 2015
Alle deelnemers vast veel succes gewenst! Ik woon 50m van de start/finish dus ga zeker kijken...
vooruit dan maar, komt `ie dan, al lijdt ik meestal aan zelfoverschatting en zal ik vast niet zo dicht bij zitten als de meeste van jullie met de voorspellingen...
Ik hoop op onder de 5u :
zwemmen : 36 minuten
T1 : 4 minuten
Bike : 2u28
T2 : 2 minuten
Run : 1u45
startnr. 1104
Startnummer 368 AG 45-49
Zwemmen < 1 uur
Fietsen 5.15 - 5.20
Lopen ??
Een eindtijd rond de 10.15. - 10.25 zou ik voor tekenen, nl. PR. het looponderdeel blijft voor mij echter onvoorspelbaar...we zullen zien!
De weersverwachting is voorlopig gunstig.
Succes iedereen!
Als ik het goed gezien heb heb ik startnr 1431. Aan een voorspelling waag ik me niet dat brengt dan weer teveel onnodige druk voor mij mee hoop enkel op een nieuw PR maar tja....
Ronnyke............wat is je huidige PR op de hele/halve ?
Pannenkoek..........in welke AG?
Denniss.................. 18 gels in 1 bidon en dan water erbij en verder dan na een paar slokken "gel" weer water.
Maar eh................ 18 gels is MINIMAAL 500 gram koolhydraten, je kan er 60 per uur opnemen (70 als je lijf goed getraind is) dan reken ik dus ff ruim 8 uur voor de fiets. Ik gun je een iets snellere tijd
Nou, mijn startnummer is 1260 in AG-24-39
Voorbereiding was niet top, maar hoop op een tijd van rond de 5u. Zal wel iets meer zijn.
dit wordt mijn eerste halve, dus doel is uitzwemmen/fietsen/lopen en gelijk een nieuw doel voor volgend jaar: sneller zijn dan dit jaar!
Nog nuttige tips mbt kleding bij slecht weer? Het weer ziet er vooralsnog niet heel slecht uit, maar het blijft Nederland.....
En om dan met slecht weer in je natte trisuit op de fiets te springen is wellicht wat aan de koude kant. Wat leggen jullie klaar?
Nog nuttige tips mbt kleding bij slecht weer? Het weer ziet er vooralsnog niet heel slecht uit, maar het blijft Nederland.....
En om dan met slecht weer in je natte trisuit op de fiets te springen is wellicht wat aan de koude kant. Wat leggen jullie klaar?
De voorspellingen zien er goed uit inderdaad, maar ik bepaal vrijdag wel wat ik allemaal meeneem.
Als de voorspellingen uitkomen dan doe ik de hele triathlon gewoon in mijn trisuit. Waarschijnlijk eendelig, maar misschien opteer ik toch voor een tweedelige suit, dat heb ik nog niet besloten. Als er kans is dat het iets kouder is dan stop ik een wielershirt met lange mouwen in mijn T1 tas en fiets ik met sokken (anders niet). Voor het lopen doe ik niets anders. Zo heb ik het dit jaar ook in Nieuwkoop gedaan.
Mochten het net zulk weer worden als afgelopen vrijdag/zaterdag dan gaan alle plannen overboord en trek ik in T1 rustig mijn regenkleding aan, overschoenen, regenjas, handschoenen etc en kleed ik me in T2 ook om voor het lopen. Handdoeken in je tas zijn dan wel handig.
Maar bij twijfel dus gewoon een fietsshirt in je T1 tas doen, eventueel een korte met mouwstukken zodat je onderweg nog flexibel bent.
Bedankt voor je antwoord.
tijdverlies in T1 neem ik graag voor lief als ik daardoor wat comfortabeler op de fiets kan zitten.
En ik zit inderdaad te denken aan 1 lang fietsshirt, en 1 korte met armstukken. Gister klein rondje gefietst met lang shirt, was erg goed te doen...
een simpel regenjasje heb ik ook nog liggen. (van het MTB) maar mijn ervaring is dat je op de duur onder het jasje net zo nat bent al wanneer je zonder zo'n jasje gefietst hebt. Het ademt niet al te best.
Maar we blijven hopen dat de weergoden het beste met ons voor hebben....
Pannenkoek..........in welke AG?
vergeten:) Half distance , AG 24-39
1/4 Rutbeek gisteren was hoopgevend op het zwemmen na, dat was weer droevig.
Ik vraag me af vanaf welke water temperatuur ze de afstand gaan inkorten. Het water bij de Amsterdam city swim was 16.5.
Weet iemand het water temperatuur in Almere?
Ik vraag me af vanaf welke water temperatuur ze de afstand gaan inkorten. Het water bij de Amsterdam city swim was 16.5.
Weet iemand het water temperatuur in Almere?
Ik heb het ze via Twitter gevraagd. Ik verbaas met over de lage temperatuur in de grachten van Amsterdam.
Maar eh................ 18 gels is MINIMAAL 500 gram koolhydraten, je kan er 60 per uur opnemen (70 als je lijf goed getraind is) dan reken ik dus ff ruim 8 uur voor de fiets. Ik gun je een iets snellere tijd
Voor zover ik weet is de bandbreedte 60-90 gr per uur.
Met een fietstijd van pak' m beet 5.30 uur zit je volgens mij precies goed. Zolang je niet eerder problemen hebt gehad met het verwerken van deze hoeveelheden, zou ik ook wat aan de hogere kant gaan zitten.
FrankGNL schreef:Ik vraag me af vanaf welke water temperatuur ze de afstand gaan inkorten. Het water bij de Amsterdam city swim was 16.5.
Weet iemand het water temperatuur in Almere?Ik heb het ze via Twitter gevraagd. Ik verbaas met over de lage temperatuur in de grachten van Amsterdam.
nieuws heb ik niet goed gevolgd vorige week wegens te druk, maar had dat niet iets te doen met doorpompen vanuit de polders oid vanwege overvloedige regenval? Dat komt de watertemperatuur volgens mij nooit ten goede?
Maca944 schreef:FrankGNL schreef:Ik vraag me af vanaf welke water temperatuur ze de afstand gaan inkorten. Het water bij de Amsterdam city swim was 16.5.
Weet iemand het water temperatuur in Almere?Ik heb het ze via Twitter gevraagd. Ik verbaas met over de lage temperatuur in de grachten van Amsterdam.
nieuws heb ik niet goed gevolgd vorige week wegens te druk, maar had dat niet iets te doen met doorpompen vanuit de polders oid vanwege overvloedige regenval? Dat komt de watertemperatuur volgens mij nooit ten goede?
Zie link:
http://www.triathlon226.nl/frequently-a … peraturen/
Het lijkt mij overigens sterk dat de watertemperatuur < 16 graden is.
Da's fris om niet te zeggen koud. Deze week in Damme vond ik het al ruim fris en daar zou het 19 graden geweest zijn.
Maca944 schreef:FrankGNL schreef:Ik vraag me af vanaf welke water temperatuur ze de afstand gaan inkorten. Het water bij de Amsterdam city swim was 16.5.
De laatstgemeten temperatuur is 17 graden. We hoeven in elk geval niet bang te zijn dat wetsuits niet toegestaan zijn.
Het verbaast me dat jullie je verbazen over de lage watertempartuur. In ondiep water als de Amsterdamse grachten koelt het echt snel af als er een halve meter koude regen en hagel op valt en het 's nachts maar 12/13 graden is en de zon het niet opwarmt overdag.
Geen idee hoe diep dat water in Almere is, maar een paar dagen het zonnetje erop en dan warmt het vast wel weer wat op.
Volgens mij waren er vorig jaar vergelijkbare omstandigheden. Toen had het water een prima temperatuur (aldus deze koukleum )
Het verbaast me dat jullie je verbazen over de lage watertempartuur. In ondiep water als de Amsterdamse grachten koelt het echt snel af als er een halve meter koude regen en hagel op valt en het 's nachts maar 12/13 graden is en de zon het niet opwarmt overdag.
Geen idee hoe diep dat water in Almere is, maar een paar dagen het zonnetje erop en dan warmt het vast wel weer wat op.
Het verbaast me dat jij je er over verbaast dat anderen zich verbazen over de lage watertemparatuur, maar dank voor de elucidatie, je verhaal klinkt logisch.
Ik hoop voor jullie dat ze nog gaan 'maaien'.
De laatste keren dat ik er in heb gezwommen zat je telkens vast in de waterplanten, de laatste weken kwamen ze zelfs boven het water uitgegroeid.
Neem toch aan dat ze dat nog wel even netjes uit de wegruimen...
Op de site stond toch dat de maaiboot nog in het water lag en het daarom niet toegestaan was ivb met de veiligheid om er deze week nog te gaan zwemmen. Ik zal het wel nemen zoals het is ga wel zorgen dat ik na het zwemmen kousen aandoe en toe covers over mijn schoenen doe want ik ben nogal gevoelig voor koude aan mijn voeten
Ah, das mooi.
Ik heb niet op de site gelezen, maar ze ruimen het dus wel op.
Hopelijk valt de temperatuur mee, ik lees het hier wel na afloop!
Dit wordt mijn eerste hele dus ik vind het moeilijk om een voorspelling te doen. Dus........met een slag om de arm;
- zwemmen 1h 05min
- fietsen 5h 45min
- lopen 4h ???? (geen flauw idee hoe het is om een marathon te lopen met 180km in de benen).
- max 10min voor beide wissels samen.
Totaal; binnen de 11h finishen zou mooi zijn.
Age group: 40-44
Startnr: 283
Kijken jullie ook al uit naar komende zaterdag? Voor mij zou het morgenvroeg mogen beginnen, ik kan niet wachten.
Ook voor mij wordt het mijn eerste hele triathlon.
Finishen staat op 1, maar als het mee zit en geen rare dingen tegen komen zou ik onder de 10 uur kunnen.
Zwemmen: 1u05'
T1: 5 minuten
Fietsen:5u30'
T2: 5 minuten
Hardlopen: 3u15'
Totaal 10 uur
Vorig jaar heb ik in Almere de halve gedaan, dus parkoer kennis heb ik een beetje. Of het me ook gaat helpen...
Startnr: 149
Age group: 24-39
Vorig jaar heb ik in Almere de halve gedaan, dus parkoer kennis heb ik een beetje. Of het me ook gaat helpen...
Dan weet je dat je de eerste ronde niet stuk moet rijden op de oostvaardersdijk als er wind tegen is. Vorig jaar reed ik daar op cadans+hartslag. Werd veel ingehaald. 2e ronde reed ik op zelfde intensiteit daar en haalde veel mensen in ...
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » Challenge Almere 2015