126

Re: Challenge Almere 2015

monkeloor schreef:
Stefanovice schreef:

Vorig jaar heb ik in Almere de halve gedaan, dus parkoer kennis heb ik een beetje. Of het me ook gaat helpen...  hmm

Dan weet je dat je de eerste ronde niet stuk moet rijden op de oostvaardersdijk als er wind tegen is. Vorig jaar reed ik daar op cadans+hartslag. Werd veel ingehaald. 2e ronde reed ik op zelfde intensiteit daar en haalde veel mensen in ...

Is dat niet het moeilijke van alle lange afstandswedstrijden smile je moet kunnen sparen, sparen, sparen en toch het maximum eruit persen..

127

Vanzella schreef:
monkeloor schreef:
Stefanovice schreef:

Vorig jaar heb ik in Almere de halve gedaan, dus parkoer kennis heb ik een beetje. Of het me ook gaat helpen...  hmm

Dan weet je dat je de eerste ronde niet stuk moet rijden op de oostvaardersdijk als er wind tegen is. Vorig jaar reed ik daar op cadans+hartslag. Werd veel ingehaald. 2e ronde reed ik op zelfde intensiteit daar en haalde veel mensen in ...

Is dat niet het moeilijke van alle lange afstandswedstrijden smile je moet kunnen sparen, sparen, sparen en toch het maximum eruit persen..

Klopt, maar dat wordt moeilijker gemaakt als je wind tegen hebt. Zeker op de Oostvaardersdijk. Het is heel makkelijk om met frisse benen jezelf over de kop te rijden daar. Mijn vermogensmeter gaat zijn geld daar opleveren en ik verwacht ook wel door wat mensen ingehaald te worden daar. Die zie ik later wel terug  wink

128

Voorlopig lijkt de wind a.s zaterdag uit de oosthoek te komen en in de loop van de dag af te nemen. Kon slechter  smile

129

monkeloor schreef:
Stefanovice schreef:

Monkeloor,

Je hebt helemaal gelijk. Vorig jaar iets te veel gegeven op de oostvaardersdijk, en op de terugweg begon het pijpje leeg te raken. 1e ronde lopen ging toen goed, daarna kwam ook het verval bij het lopen.
Dit jaar doe ik de hele, met een powermeter, een handigheidje, lijkt misschien oneerlijk.

Ik heb me voorgenomen om op 70-75% van mijn FTP te fietsen, vooral tegen wind in.

Weersvoorspellingen zijn goed, ook windrichting. Maar dat kan in Nederland natuurlijk nog veranderen...

130 Laatst bewerkt door thomass (08-09-15 12:46:12)

Stefanovice schreef:

Kijken jullie ook al uit naar komende zaterdag? Voor mij zou het morgenvroeg mogen beginnen, ik kan niet wachten.

Ook voor mij wordt het mijn eerste hele triathlon.
Finishen staat op 1, maar als het mee zit en geen rare dingen tegen komen zou ik onder de 10 uur kunnen.

Zwemmen: 1u05'
T1:  5 minuten
Fietsen:5u30'
T2: 5 minuten
Hardlopen: 3u15'
Totaal 10 uur

Startnr: 149
Age group: 24-39

3:15 op de marathon in je eerste IM? Dat is wel straf. Hoe snel heb je gelopen op andere triathlons als ik vragen mag? Succes iig in Almere.

131

Ik heb de Berlin Marathon in 2013 gelopen in 2u44. Het is een beetje aftasten wat ik kan natuurlijk op de eerste Triathlon, maar daar gaan we vanzelf achter komen.

Heb je het idee dat het te snel is?

132

Bestaat dat dan te snel?

133 Laatst bewerkt door thomass (08-09-15 14:47:21)

Stefanovice schreef:

Ik heb de Berlin Marathon in 2013 gelopen in 2u44. Het is een beetje aftasten wat ik kan natuurlijk op de eerste Triathlon, maar daar gaan we vanzelf achter komen.

Ik pretendeer geen ervaringsdeskundige te zijn maar 3:15 is over het algemeen wel heel rap. Maar dat is een 2:44 marathon ook smile Volgens mij is +30 min een aardige vuistregel als het fietsen goed is ingedeeld, maar kan hard oplopen als dat niet zo is. Is dit je eerste triathlon of eerste hele? Als je bijv. rond de 1:25 op een halve triathlon loopt dan heb je in ieder geval goede papieren.

134

Stefanovice schreef:

Tja, in het verleden behaalde resultaten op individuele onderdelen, bieden geen garantie voor de toekomst tongue
maarre, niet ondoenlijk hoor. Ik zwom 5 minuten langzamer en liep 6 minuten sneller en kwam net onder de 10u uit.
Gewoon 6 rondjes van 32 minuten lopen en je zit goed!
Wat dat betreft vond ik het loopparcours in Almere heerlijk; vlak, snel, veel verzorging, relatief weinig andere lopers.

135

Dit is inderdaad mijn eerste hele triathlon, dus ervaring over de +30 min heb ik nog niet.

Ik heb afgelopen augustus in Wiesbaden de 1/2 gedaan, met 1450 hm op de fiets en 180hm tijdens het lopen is dit een pittige wedstrijd. Ik fietste op 82% van mijn FTP en kon daarna nog een 1/2 marathon lopen van 1u28.

Maar goed, dat gaat nog niets zeggen over komende zaterdag. Ik wil goed opletten dat ik niet te hard ga op de fiets. 70-75 % is hard genoeg.

136

Nog even een (stomme) vraag, maar voorzien jullie de fiets vrijdag-avond al van het drinken en gels?
Of doen jullie dit zaterdag ochtend?

137

Jasper298 schreef:

Nog even een (stomme) vraag, maar voorzien jullie de fiets vrijdag-avond al van het drinken en gels?
Of doen jullie dit zaterdag ochtend?

Waarom zou dat een stomme vraag zijn? Ik zorg zelf dat ik er zaterdag vroeg ben en dan doe ik alle bidons, gels en repen op mijn fiets (evenals mijn Garmin en schoenen). Ik zie er geen voordeel in om dit al op vrijdag te doen. In Almere zou het niet direct relevant zijn, maar bij een triathlon in warme oorden wil je al helemaal geen voedsel of drinken te lang op je fiets hebben.

138

Tussen 6 en 7 uur is de wisselzone open.
Op dat moment kun je eten/drinken naar je fiets brengen en eventueel banden op spanning brengen.

Voor de deelnemers aan de hele is dat een mooi tijdslot, voor de deelnemers op de halve (start 8:20) is dat wel wat vroeg.

139

Lap, ik was van plan om lekker uit te slapen.

140

Ik doe mee met de TriTogether, de estafette vorm. Team Tri Diesels, nummer 2115.
Mijn "zwager" gaat zwemmen, ik ga fietsen en mijn broer neemt de marathon voor zijn rekening.
We hopen op de volgende tijden:

Zwemmen : 01:15
Fietsen :      05:45
Lopen:         03:15
-----------------------
Totaal:        10:15

We hopen allemaal 6 minuten sneller te zijn, en dan met wissels net onder de 10:00 te eindigen.

141

De weersverwachtingen zijn in negatieve zin bijgesteld heb ik al gezien. Zolang het dan maar droog blijft tijdens het fietsgedeelte ben ik al tevreden.

142

ronnyke schreef:

De weersverwachtingen zijn in negatieve zin bijgesteld heb ik al gezien. Zolang het dan maar droog blijft tijdens het fietsgedeelte ben ik al tevreden.

Ik zag het, en wacht het wel af zaterdag. Voor de zekerheid doe ik een fietsshirt met korte mouwen en armstukken in mijn T1 tas. Tijdens het lopen maakt het me allemaal niet zo veel uit. Te warm zal het niet worden.

143

De voorspelling volgens Buienradar voor zaterdag in Almere

144

Dat ziet er dik ok uit voor mij.

145

ronnyke schreef:

Dat ziet er dik ok uit voor mij.

Ronny, was jij vandaag door het Zeeuws Vlaamse land aan het bikkelen op je fiets?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

146

Nee Woensdag heb ik niet gefietst maar Dinsdag wel.

147

ronnyke schreef:

Nee Woensdag heb ik niet gefietst maar Dinsdag wel.

Ok dan was het iemand anders, op een BMC TM01

Anyway heeeeeel veel suc6 zaterdag, doe da goe!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

148

Als dit de voorspelling voor zaterdag is ziet het er erg goed uit! alleen het kleden op de fiets zal een lastige keuze worden. Perfecte windrichtin met zuid oost 3 tot 4, nauwelijks tegenwind en voornamelijk vanuit de zijkant (wellicht wel wat lastiger met een dicht achterwiel). Iedereen super veel succes zaterdag!!

#enjoylife

149

rinke schreef:

Als dit de voorspelling voor zaterdag is ziet het er erg goed uit! alleen het kleden op de fiets zal een lastige keuze worden. Perfecte windrichtin met zuid oost 3 tot 4, nauwelijks tegenwind en voornamelijk vanuit de zijkant (wellicht wel wat lastiger met een dicht achterwiel). Iedereen super veel succes zaterdag!!

brrr, met 8 graden op de fiets. Ik zou een shirtje extra aan doen ... iets uitdoen kan altijd!

Jezelf opwarmen kost (veel) energie!

150

rinke schreef:

Nee hoor, dicht wiel altijd laten zitten. Iets lager voorwiel steken. Het is echt niet zo dat een disc ontzettend wind gevoelig is.. Het is het voorwiel dat voor het nerveuze stuurgedrag zorgt