151

Re: Challenge Almere 2015

@rinke Inderdaad, zoals daveke ook aangeeft, met deze vooruitzicthen gewoon een Disc er in stoppen. Afgelopen 2 jaar met die stevige wind (was meer een storm eigenlijk) had ik een disc icm een vrij hoge Shimano bullit 105 voor, en toen moest ik mijn stuur idd goed vasthouden, maar het was te doen. Dit jaar gaat het een heel stuk beter worden verwacht ik.

Vwb kleding:Ik ga in zaterdag in mijn trisuit met daaroverheen een windstopper, +armwarmers als de vooruitzichten zo blijven.

Succes allemaal zaterdag!

152

Hey Dennis ik heb geen BMC hoor, mijn TT fiets is argon18 en mijn gewone een Olympia.

153

ronnyke schreef:

Hey Dennis ik heb geen BMC hoor, mijn TT fiets is argon18 en mijn gewone een Olympia.

Ok  ik dacht dat je een BMC had, maar een Argon 18 is net zo mooi!! En klaar voor zaterdag?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

154

Ik hoop het. Voel me toch al een paar weken in goede doen nu dus als er niks verkeerd gaat denk ik wel goed rond te komen. Juist mijn gewicht is een ramp maar op een vlak parcours zal dit weinig problemen opleveren.

155

Iemand nog een tip voor een flapperend startnummer tijdens het fietsen? Dat scheel toch wel watt. Ik heb dit gevonden: http://www.nopinz.com/product/nopinz-tribelt/ maar dat is er niet voor zaterdag en daarnaast vraag ik me af of dit echt veel beter is. Het is maar een klein dingetje, maar op de een of andere manier erger ik me eraan.

156

Ik herken dit zo tongue

Klein stukje dubbelzijdig tape alvast op het startnummer plakken??

157

Arnoutdv schreef:

Ik herken dit zo tongue

Ha! Dat is de supereenvoudige maar goede tip waar ik naar op zoek was, dank! Geen idee of het echt gaat werken, maar kwaad kan het niet.

158

Daar dan in T2 wel even aan denken want anders trek je je startnummer van de band af met een beetje pech (Doordat het tape niet loslaat wink )

#enjoylife

159

Maca944 schreef:
Arnoutdv schreef:

Ik herken dit zo tongue

Ha! Dat is de supereenvoudige maar goede tip waar ik naar op zoek was, dank! Geen idee of het echt gaat werken, maar kwaad kan het niet.

wat ook altijd heel goed werkt, voor het vastmaken vast heel erg verkreukelen....

160

En toen had ik advies nodig......

net een stuk glas door m`n duim laten snijden, gevolg flinke jaap in `mn duim net boven het knokkeltje. Huisarts maar even bezocht omdat het redelijk diep was, die heeft het gelijmd en dik ingepakt, peesje was een beetje geraakt.

Nu het probleem van het geheel, het moet een week niet nat worden. op zich een makkie, maar erg lastig met de zwemtocht van 1900meter die zaterdag in Almere gedaan moet worden om op de fiets aan te landen... Iemand een tip hoe ik mijn duim droog kan houden, zonder dat het gaat broeien? Vanaf T1 komt alles wel op z`n pootjes terecht, maar ik zoek naar een goede oplossing voor het zwemmen. Organisatie al gebeld, ik krijg dispensatie om iets over m`n duim te doen, maar wat? stuk latex handschoen? Stuk tankhandshoen? boterhamzakkie erom plakken? Wie helpt??

161

pannenkoek schreef:

net een stuk glas door m`n duim laten snijden, gevolg flinke jaap in `mn duim net boven het knokkeltje. Huisarts maar even bezocht omdat het redelijk diep was, die heeft het gelijmd en dik ingepakt, peesje was een beetje geraakt.

Nu het probleem van het geheel, het moet een week niet nat worden. op zich een makkie, maar erg lastig met de zwemtocht van 1900meter die zaterdag in Almere gedaan moet worden om op de fiets aan te landen... Iemand een tip hoe ik mijn duim droog kan houden, zonder dat het gaat broeien? Vanaf T1 komt alles wel op z`n pootjes terecht, maar ik zoek naar een goede oplossing voor het zwemmen. Organisatie al gebeld, ik krijg dispensatie om iets over m`n duim te doen, maar wat? stuk latex handschoen? Stuk tankhandshoen? boterhamzakkie erom plakken? Wie helpt??

Pff, balen en wat een timing! Hoe 'erg' is het als het toch nat wordt? De combinatie niet broeien maar ook niet nat worden lijkt me een lastige. En heb je er last/pijn van als je kracht zet in het water? De keren dat ik ergens gips had gebruikte ik zo'n supercondoom om het droog te houden bij het douchen, maar dat lijkt me voor een duim niet echt handig.

162

Maca944 schreef:
pannenkoek schreef:

Pff, balen en wat een timing! Hoe 'erg' is het als het toch nat wordt? De combinatie niet broeien maar ook niet nat worden lijkt me een lastige. En heb je er last/pijn van als je kracht zet in het water? De keren dat ik ergens gips had gebruikte ik zo'n supercondoom om het droog te houden bij het douchen, maar dat lijkt me voor een duim niet echt handig.

Inderdaad zwaar balen, de pre-race spanning kwam al heerlijk op, en dan dit... Op zich valt het allemaal wel mee, maar omdat de pees geraakt is moet ik infecties voorkomen. Ik heb overwogen de organisatie te vragen wat extra chloor in het Weerwater te gooien, maar dat zal `m wel niet worden:) Ik heb er nog niet mee gezwommen, dat gaan we zaterdag wel zien ( ironisch genoeg stond ik net op het punt naar de lokale waterplas te gaan voor een laatste zwemtraining) ; maar de pijn kan ik vast wel aan, en m`n slag is toch al slecht dus die zal er vast niet veel onder lijden.
Ik hoop er eigenlijk op dat je in 1u hooguit tot 80 minuten ( ook de tijd voor de start)  met alleen een afgeplakte duim niet te veel broeien krijgt, maar is dat ook zo?

163

Als je duim waterdicht weet in te pakken kan het alleen gaan zweten.
De watertemperatuur is slechts 17C, dus je hand blijft opzich vrij koel, of het duim dan gaat broeien binnen een uur lijkt me sterk.

https://www.deonlinedrogist.nl/blog/wat … het-water/

164

Maca944 schreef:

Iemand nog een tip voor een flapperend startnummer tijdens het fietsen? Dat scheel toch wel watt. Ik heb dit gevonden: http://www.nopinz.com/product/nopinz-tribelt/ maar dat is er niet voor zaterdag en daarnaast vraag ik me af of dit echt veel beter is. Het is maar een klein dingetje, maar op de een of andere manier erger ik me eraan.

Ik heb gehoord dat startnummer op rug met fietsen niet verplicht is, maar ga de vraag tijdens de briefing stellen, omdat we toch al nummers op armen hebben en zadelpen en helm

165

waltaf schreef:
Maca944 schreef:

Ik heb gehoord dat startnummer op rug met fietsen niet verplicht is, maar ga de vraag tijdens de briefing stellen, omdat we toch al nummers op armen hebben en zadelpen en helm

Ik had die vraag ook willen stellen, maar las dit op de site onder 'fietsregels' (http://www.challenge-almere.com/nl/atle … reglement/)

De startnummers mogen niet worden verkleind of anderszins aangepast. Het nummer dient op de rug te worden gedragen met fietsen.

Maar laten we het maar expliciet vragen morgen inderdaad.

166

Arnoutdv schreef:

Als je duim waterdicht weet in te pakken kan het alleen gaan zweten.
De watertemperatuur is slechts 17C, dus je hand blijft opzich vrij koel, of het duim dan gaat broeien binnen een uur lijkt me sterk.

https://www.deonlinedrogist.nl/blog/wat … het-water/

pleisterspray heb ik ook van een arts doorgekregen idd, thanks voor jullie input!
die vervolgens in een vingercondoom en aftapen, dan kan ik dat in T1 afgooien en met alleen pleisterspray en een klein verbandje de rest doen:)

thnx!!

167

pannenkoek schreef:

Condoom er over!

168

Het lijkt me heel vervelend zo vlak voor een wedstrijd, dus sterkte, Pannenkoek, maar ik moet er ook wel om lachen, zo van: ik ga naar Almere voor de triathlon en ik neem mee... een condoom!

Louise

169 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (10-09-15 22:17:42)

Louise schreef:

Het lijkt me heel vervelend zo vlak voor een wedstrijd, dus sterkte, Pannenkoek, maar ik moet er ook wel om lachen, zo van: ik ga naar Almere voor de triathlon en ik neem mee... een condoom!

Louise

Je weet nooit wie je tegen komt. hahahaha.

170

Ik zou een onderzoekshandschoen meenemen in de juiste maat, misschien zelfs wel eentje te klein.
Stukje duct tape mee en daar het einde van dicht tapen.

Zorg dat je dat spul bij je hebt onderweg naar het water, en trek het pas aan als je het water in gaat, smijt die rol tape desnoods voor de start weg. Zo'n handschoen kun je prima een half uurtje dragen zonder te broeien. Ik heb ze ooit wel langer aan, en pas na een goed uur beginnen ze wat plakkerig te worden

171

thanks allemaal!

Wond trekt behoorlijk nu, we zullen vanmiddag rondom de briefing bij het losrijden merken hoe het gaat met stuur vasthouden, nu haast een even grote zorg.. Lastig drinken op de fiets als ik het stuur niet goed vasthouden kan:) Maar het gaat vast lukken, het moet lukken:)

allemaal succes alvast en bedankt voor de tips!

172

pannenkoek schreef:

thanks allemaal!

Wond trekt behoorlijk nu, we zullen vanmiddag rondom de briefing bij het losrijden merken hoe het gaat met stuur vasthouden, nu haast een even grote zorg.. Lastig drinken op de fiets als ik het stuur niet goed vasthouden kan:) Maar het gaat vast lukken, het moet lukken:)

allemaal succes alvast en bedankt voor de tips!

Succes met deze lastige situatie Pannenkoek! Hou het rubber onder aub wink Mocht het niet gaan zou ik gewoon een aantal keren stoppen om te drinken, beter dan met gevaar op een crash zonder handen aan het stuur proberen te drinken....
Ben benieuwd naar je verhaal morgenavond / zondag wink

#enjoylife

173

Je bent wel makkelijk te herkennen dan pannenkoek. Je zult waarschijnlijk de enige deelnemer zijn die een condoom draagt.

174

ronnyke schreef:

Je bent wel makkelijk te herkennen dan pannenkoek. Je zult waarschijnlijk de enige deelnemer zijn die een condoom draagt.

Dat weet je niet, neem aan dat er bij anderen een trisuit overheen zit  lol  lol  lol  lol

#enjoylife

175

Mensen, waar blijven jullie startnummers nu???  roll  wink

#enjoylife