176

Re: Challenge Almere 2015

Veel succes iedereen! Ben toch wel een beetje jaloers dat jullie dit mogen doen  big_smile Geniet er van!!

177

Hallo allemaal,

Heel veel succes en natuurlijk ook plezier morgen!
Na het lezen van al jullie berichten en aandacht op facebook e.d. begint het bij mij weer erg te kriebelen.
Helaas kan ik niet meedoen en/of komen kijken.
Ik ga het wel volgen en lees graag jullie verslagen na morgen.

Enjoy!

Groeten,

Martijn

178

En ook van mijn allemaal veel plezier en succes gewenst - en bon courage, zoals de Fransen zeggen!

Louise

179

Ik ben er klaar voor, mijn wiel is nog op tijd gerepareerd.
Startnummer 1260...

180

Succes allemaal

181

Vanochtend gewekt door de speaker bij de start, en de muziek die daar klinkt... het kriebelde meteen!
Toch gek hoe anders ik deze triathlon nu beleef nu ik er zelf mee bezig ben.
Ik ben naar de zwem-fiets wissel gaan kijken en daarna heb ik mijn eigen looptraining gedaan.

Mensen, ik heb diep, diep respect voor een ieder die hier aan de start verschijnt!!
Volgens mij is het weer prima, niet te warm, niet te koud, zet hem op vandaag!

Ik ga later nog weer even terug, de sfeer is geweldig en ik wil de eersten wel zien finishen...

182

Wat een geweldig evenement! Top organisatie en topsfeer!

En erg tevreden met mijn tijd, 10:15:31, wat overeenkomt met mijn meest positieve voorspelling.

Het zwemmen was wel koud, maar daar had ik geen last van. Ik deed er 1:15 over, wat absoluut niet snel is maar wel een vet pr voor mij. Tijdens trainingen in het open water ga ik harder, maar in een wedstrijd met mensen om je heen is het toch anders.
De wind had erger kunnen staan, maar toch had je er redelijk last van. Ik heb zoveel mogelijk rond de 210 watt gereden en niet op mijn snelheid gelet. Bike leg ging in 5:08 (geloof ik, nog geen exacte tijden gezien). Na 6:32 begon ik aan het lopen en natuurlijk probeerde ik of het mogelijk was om een 3:28 marathon te lopen, maar daar kon ik niet te veel voor pushen. Voor de eerste keer zonder te wandelen de finish gehaald, in 3:42 en mijn hartslag op niveau kunnen houden van begin tot eind.

Uitgebreid verslag op mijn blog volgt.

Erg leuk om weer een groot aantal bekende gezichten te zien en een aantal nieuwe gezichten achter diverse social media accounts.

183

Maca944 schreef:

Wat een geweldig evenement! Top organisatie en topsfeer!

En erg tevreden met mijn tijd, 10:15:31, wat overeenkomt met mijn meest positieve voorspelling.

Het zwemmen was wel koud, maar daar had ik geen last van. Ik deed er 1:15 over, wat absoluut niet snel is maar wel een vet pr voor mij. Tijdens trainingen in het open water ga ik harder, maar in een wedstrijd met mensen om je heen is het toch anders.
De wind had erger kunnen staan, maar toch had je er redelijk last van. Ik heb zoveel mogelijk rond de 210 watt gereden en niet op mijn snelheid gelet. Bike leg ging in 5:08 (geloof ik, nog geen exacte tijden gezien). Na 6:32 begon ik aan het lopen en natuurlijk probeerde ik of het mogelijk was om een 3:28 marathon te lopen, maar daar kon ik niet te veel voor pushen. Voor de eerste keer zonder te wandelen de finish gehaald, in 3:42 en mijn hartslag op niveau kunnen houden van begin tot eind.

Uitgebreid verslag op mijn blog volgt.

Erg leuk om weer een groot aantal bekende gezichten te zien en een aantal nieuwe gezichten achter diverse social media accounts.

RESPECT!!!!!! WAT EEN PRESTATIE!!! GENIET ER VAN!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

184 Laatst bewerkt door pannenkoek (12-09-15 22:26:46)

pannenkoek schreef:

vooruit dan maar, komt `ie dan, al lijdt ik meestal aan zelfoverschatting en zal ik vast niet zo dicht bij zitten als de meeste van jullie met de voorspellingen...

Ik hoop op onder de 5u :

zwemmen  : 36 minuten
T1              :  4 minuten
Bike           : 2u28
T2              :  2 minuten
Run            : 1u45

startnr. 1104

Nou, t zit er weer op....
Alles bij elkaar maar heel weinig last van mn duimprobleem gehad, goed ingepakt met zwemmen met een vingercondoom en afgetaped, ging prima. Tot de 2e boei heel voorzichtig gedaan om tikken/schoppen erop te voorkomen, toen gewoon kunnen zwemmen.
Wisselzones bleken wel lastig met maar 1 bewegende en belastbare duim, daar wel veel verloren. Fietsen is voor mij een eitje, rustig aan gedaan, alleen op Wattage (215 -235) en Cadans (appx 100) gelet. Wissel was weer moeilijk, maar lopen was zo vlak als een.... Pannenkoek

Zwemtijd 38:59
Fietstijd   2u24:38
Looptijd   1u42:32

185

Dit was mijn eerste hele triathlon en ik heb er van genoten. De sfeer was super. De benen waren fantastisch. En ik ben uiterst tevreden met het resultaat.
Voorspelling was:
- zwemmen 1h 05min             
- fietsen 5h 45min
- lopen 4h ????
- max 10min voor beide wissels samen.
Totaal; binnen de 11h finishen zou mooi zijn.

Resultaat is:
- zwemmen 1h 08min
- fietsen 5h 15min
- lopen 4h 02min
Totaal: 10h 35min.

Met name het fietsen ging fantastisch en ik heb zelden zo makkelijk gefietst over zo'n afstand. Ondanks de toch wel aanwezige wind heb ik de tweede ronde sneller kunnen fietsen als de eertse. Wel lekker trouwens de laatste 20km met de wind in de rug voordat je de wisselzone induikt.
Het lopen ging de eerste drie ronden super. De eerste 21km gingen in 1h 46min. Aan het begin van ronde vier stond de man met de hamer en die liep mee tot het einde van ronde vijf. Ronde zes heeft ie waarschijnlijk een ander slachtoffer gevonden want die kon ik nog redelijk lopen al was de snelheid inmiddels ver te zoeken. gefinished in een sfeerrijk "stadion" onder luid applaus van het enthousiaste publiek. Nu nagenieten met de beentjes op de poef.

Maar..........ik zie al ruimte voor verbetering. Maar voor dat we een volgend doel op de agenda zetten eerst weer eens wat tijd in het gezin steken en andere leuke dingen doen. Het was een hele mooie dag en de resultaten smaken naar meer.

186

Mooie tijden van jullie, alvast proficiat. Voor mij was het tot het lopen alsof ik nog niks gedaan had maar dan ging het bergaf ik begrijp het zelf niet goed. De laatste trainingen gingen perfect maar tja... Maca jou heb ik een paar keer aangemoedigd maar je zult me niet herkend hebben denk ik. Ik heb nog niet naar mijn tijden gekeken ik zat wel onder de 5u30min maar juist weet ik het niet. Organisatie was meer dan top. Een aanrader voor iedereen ik zit er zelfs aan te denken om volgend jaar daar terug te starten.

187

Mijn eindtijd 5:29:02

Zwemmen ging gewoon, wel lang omgekleed klaar staan voordat de zwemstart was.
Fietsen ging lekker, op hartslag gefietst, kleine dip tussen km 70-80. Daardoor paar minuten langzamer gefietst dan gewenst.
T2 was bijzonder, 6m19 voor wissel lopen-fietsen, heel bijzonder
Lopen ging, voor mijn doen, goed. 1:53:20, slechts 5 minuten boven mijn PR op de halve.

188

ronnyke schreef:

Mooie tijden van jullie, alvast proficiat. Voor mij was het tot het lopen alsof ik nog niks gedaan had maar dan ging het bergaf ik begrijp het zelf niet goed. De laatste trainingen gingen perfect maar tja... Maca jou heb ik een paar keer aangemoedigd maar je zult me niet herkend hebben denk ik. Ik heb nog niet naar mijn tijden gekeken ik zat wel onder de 5u30min maar juist weet ik het niet. Organisatie was meer dan top. Een aanrader voor iedereen ik zit er zelfs aan te denken om volgend jaar daar terug te starten.

Haha, dank voor het aanmoedigen, ik zat een klein beetje in mijn eigen wereld tijdens het lopen.

Ik ben ook erg enthousiast over de organisatie, ik zou geen grote verbeterpunten kunnen aangeven. Tot volgend jaar dan maar  wink

189

Voor het eerst in mijn triathlon carriëre een DNS moeten noteren. Maandag wat keelpijn, dinsdag wat hoofdpijn en woensdag wat snotterig. ;Savonds nog wat gezwommen maar dat ging voor geen meter. Donderdag voelde ik me al wat beter en met veel plezier mijn spullen verzameld. Tot vrijdagmorgen,vroeg wakker maar met een gevoel of ik de hele nacht ben vergeten te ademen. Doodmoe en met een paar neusgaten waar met  de beste wil vd wereld geen zuchtje lucht door heen te krijgen was. Tja en dan houd het voor mij op, ik moet 110% fit zijn om een hele te kunnen finishen en met pijn in mijn hart mijn maat gebeld dat ik niet mee ging....
Zaterdagmorgen met gemengde gevoelens iedereen via fb en via de live uitzending gevolgd want zelfs nog ff die kant op gaan zat er niet in.
Balen dus, uithuilen maar en me gaan richten op 2016 !

190

Ik kan dat wel geloven toen ik 's avonds die mensen nog zag lopen tegen het donker aan en miezerregen had ik echt met ze te doen. De gelukkige gezichten waren op die moment ver te zoeken. Dus als je jezelf dan niet van alles kunt afsluiten en motiveren haal je volgens mij de finish niet.

191

Mannen, gefeliciteerd met de behaalde prestaties!
Klasse!
En met name Maca heeft het super gedaan!

192

Aan alle deelnemers, van harte gefeliciteerd met jullie prestatie. Klasse

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

193

Eerste keer dat ik deelnam, als fietser van een estafette team. Goede sfeer en organisatie.

Als team zijn we ook binnen onze voorspelde tijd gefinished.

voorspelling --> echt
zwemmen :  1:15 --> 1:14
T1                      -->  0:03
Fietsen :      5:45 --> 5:36
T2                      -->  0:02
Lopen :        3:15 --> 3:09

Totaal          10:15 --> 10:05

Net niet onder de 10, maar wel heel tevreden dat we alle drie binnen onze voorspelling bleven.

194 Laatst bewerkt door Ynsnits (13-09-15 19:58:50)

Zo, laatste wedstrijd, het seizoen is voorbij.
Wat een prachtige dag! Uitstekende organisatie, zeer behulpzame vrijwilligers (hulde!) en enthousiast publiek!

Vooraf had ik getekend voor een tijd rond de 10 uur 15. Het zwemmen (1:00) en het fietsen gingen naar verwachting (5:05). Er stond een redelijke wind, maar de windrichting (zuid-oost), was vrij gunstig. De laatste 20 km had je de wind mee, wat toch wel prettig is als je nog moet lopen en je met min of meer "frisse" benen aan het looponderdeel kunt beginnen.
Tot 25 km ging het lopen dan ook boven verwachting met kilometertijden tussen 4:55 en 5:00.
Daarna ging het hard achteruit....gelukkig toch de marathon met hangen en wurgen  binnen  de  4 uur uitgelopen en uiteindelijk net in 10:15 gefinished.
Voor een tijd onder de 10 uur zal er nog wat aan het lopen en wisselen verbeterd moeten worden, maar zolang er nog triathleten zijn in de 65+ categorie die 3:38 lopen op de marathon, is er nog hoop.. tongue

Hoe dan ook..een prachtige dag en een mooie afsluiting van het seizoen!
Ook alle andere forumleden die hebben deelgenomen: VAN HARTE GEFELICITEERD!  big_smile

195

Mijn eerste hele, dus finishen was het doel, tijd van ondergeschikt belang.
Zwemmen ging ongeveer zoals verwacht (1:27), evenals het fietsen (5:47), lopen viel vanaf de eerste meters tegen, ik kon geen tempo maken. Uiteindelijk 5:44.
Met wissels erbij eindtijd 13:14:30

Laatste 50 meter met m'n 2 dochtertjes aan hand zijn onvergetelijk!

Iedereen bedankt voor hulp en aanmoedigingen!

196

Iemand een idee of de live internetbeelden achteraf ergens te vinden zijn?

197

Ynsnits schreef:

Wat een prachtige dag! Uitstekende organisatie, zeer behulpzame vrijwilligers (hulde!) en enthousiast publiek!

Vooraf had ik getekend voor een tijd rond de 10 uur 15. Het zwemmen (1:00) en het fietsen gingen naar verwachting (5:05). Er stond een redelijke wind, maar de windrichting (zuid-oost), was vrij gunstig. De laatste 20 km had je de wind mee, wat toch wel prettig is als je nog moet lopen en je met min of meer "frisse" benen aan het looponderdeel kunt beginnen.
Tot 25 km ging het lopen dan ook boven verwachting met kilometertijden tussen 4:55 en 5:00.
Daarna ging het hard achteruit....gelukkig toch de marathon met hangen en wurgen  binnen  de  4 uur uitgelopen en uiteindelijk net in 10:15 gefinished.
Voor een tijd onder de 10 uur zal er nog wat aan het lopen en wisselen verbeterd moeten worden, maar zolang er nog triathleten zijn in de 65+ categorie die 3:38 lopen op de marathon, is er nog hoop.. tongue

Ook alle andere forumleden die hebben deelgenomen: VAN HARTE GEFELICITEERD!  big_smile

Dus jij was die kerel die exact 5 seconden voor mij binnenkwam? Als ik dat had geweten had ik je even persoonlijk kunnen feliciteren. Bij deze dan!

198

Gefeliciteerd allemaal met deze top prestaties!
Ik heb met kippevel en diep respect staan kijken... wat een prestatie!!

199

Maca944 schreef:
Ynsnits schreef:

Dus jij was die kerel die exact 5 seconden voor mij binnenkwam? Als ik dat had geweten had ik je even persoonlijk kunnen feliciteren. Bij deze dan!

Verr...dat scheelt indrdaad niets!
Ik zat er aan het eind echt helemaal doorheen en had in de laatste ronde al een paar keer geprobeerd bij een groepje lopers aan te haken, maar steeds tevergeefs. Kennelijk had ik de laatste  anderhalve kilometer beet, maar met die startnummers aan de voorzijde had ik jou ook niet herkend.
Bedankt en jij ook gefeliciteerd! smile

200

Mooie verhalen en iedereen gefeliciteerd met jullie accomplishments.

Geeft mij veel zin en motivatie om verder te trainen en hopen om zulke resultaten te halen.

Jay