201

Re: Challenge Almere 2015

Allen gefeliciteerd!

punisher schreef:

Dit was mijn eerste hele triathlon en ik heb er van genoten. De sfeer was super. De benen waren fantastisch. En ik ben uiterst tevreden met het resultaat.
Voorspelling was:
- zwemmen 1h 05min             
- fietsen 5h 45min
- lopen 4h ????
- max 10min voor beide wissels samen.
Totaal; binnen de 11h finishen zou mooi zijn.

Resultaat is:
- zwemmen 1h 08min
- fietsen 5h 15min
- lopen 4h 02min
Totaal: 10h 35min.

Met name het fietsen ging fantastisch en ik heb zelden zo makkelijk gefietst over zo'n afstand. Ondanks de toch wel aanwezige wind heb ik de tweede ronde sneller kunnen fietsen als de eertse. Wel lekker trouwens de laatste 20km met de wind in de rug voordat je de wisselzone induikt.
Het lopen ging de eerste drie ronden super. De eerste 21km gingen in 1h 46min. Aan het begin van ronde vier stond de man met de hamer en die liep mee tot het einde van ronde vijf. Ronde zes heeft ie waarschijnlijk een ander slachtoffer gevonden want die kon ik nog redelijk lopen al was de snelheid inmiddels ver te zoeken. gefinished in een sfeerrijk "stadion" onder luid applaus van het enthousiaste publiek. Nu nagenieten met de beentjes op de poef.

Maar..........ik zie al ruimte voor verbetering. Maar voor dat we een volgend doel op de agenda zetten eerst weer eens wat tijd in het gezin steken en andere leuke dingen doen. Het was een hele mooie dag en de resultaten smaken naar meer.

Mooi resultaat man, zeker voor een eerste. Wat heb je je Eigen fietsen onderschat. Nog een bepaalde intensiteit aangehouden of gewoon op gevoel gefietst?
En nu eerst nagenieten he wink

202

Voor mij een DNF zwemmen ging niet zoals gepland had geen kracht 1:04 gezwommen op de fiets had ik gelijk last van mijn astma veel hoesten en benauwd (was al verkouden) ondanks medicatie op de fiets bleef ik benauwd en heb me na 50 km gemeld bij de arts op het parcours. Deze heeft mijn longen geluisterd en vond het niet verstandig om verder te gaan, en ik heb me bij dat besluit neergelegd. Ben rustig terug nar het stadion gefietst en daar de rrst van de dag gekeken hoe spijtig het ook was voor mij.

Dit is nu al weer de tweede wedstrijd met benauwdheidsklachten dus gan u toch maar weer op onderzoek uit waar het steeds vandaan komt. Ga maar een afspraak maken met de sportarts.

203

Das wel enorm spijtig. Hoop dat ze de oorzaak vinden.

204

Ik vroeg me al af wat je verhaal was Dennis toen ik je DNF zag in de uitslagen. Enorm balen, maar het lijkt me weinig zin hebben om tegen het advies van een arts en je eigen gevoel in te gaan. Hopelijk levert het consult bij de sportarts iets op en kan je volgend jaar revanche nemen.

205

Heel jammer Dennis maar gezondheid gaat voor alles.
laat het eerst maar goed uitzoeken .
fijn je ontmoet  te hebben

206

Gisteren heb ik mijn verslagje al geschreven toen alles nog vers in mijn geheugen zat, net wat foto's bijgevoegd:
http://www.amstelracing.nl/?p=736#more-736

207

Maca944 schreef:

Gisteren heb ik mijn verslagje al geschreven toen alles nog vers in mijn geheugen zat, net wat foto's bijgevoegd:

Leuk geschreven weer. Ik heb je zien lopen denk dat daar qua efficentie ook nog heel veel te behalen valt, je hebt zeg maar een aparte manier van lopen een beetje ingezakt voorover kan het moeilijk beschrijven, maar als je een keer een loopanalyse laat doen denk ik dat je daar nog aardig wat kan verbeteren.

208

Maca944 schreef:

Ik vroeg me al af wat je verhaal was Dennis toen ik je DNF zag in de uitslagen. Enorm balen, maar het lijkt me weinig zin hebben om tegen het advies van een arts en je eigen gevoel in te gaan. Hopelijk levert het consult bij de sportarts iets op en kan je volgend jaar revanche nemen.

Ja dat hoop ik ook want benauwd zijn is geen pretje kan ik je vertelen.

209

denniss schreef:
Maca944 schreef:

Leuk geschreven weer. Ik heb je zien lopen denk dat daar qua efficentie ook nog heel veel te behalen valt, je hebt zeg maar een aparte manier van lopen een beetje ingezakt voorover kan het moeilijk beschrijven, maar als je een keer een loopanalyse laat doen denk ik dat je daar nog aardig wat kan verbeteren.

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Tot op heden heb ik daar weinig mee gedaan omdat ik wel een redelijk tempo kon lopen, maar focus op looptechniek en een goede houding in de winter kan inderdaad wellicht een verschil maken.

210

@Maca: heel leuk en herkenbaar verslag. Je beschrijft heel goed het mentale aspect. Tijdens de Frysman waarbij het ook 6 rondjes lopen waren hanteerde ik dezelfde strategie. In mijn volgende hele wil ik ook onder die magische 10 uur duiken. Gaat ons vast lukken :-) Herstelze en geniet van je topprestatie!

211

MartijnT schreef:

@Maca: heel leuk en herkenbaar verslag. Je beschrijft heel goed het mentale aspect. Tijdens de Frysman waarbij het ook 6 rondjes lopen waren hanteerde ik dezelfde strategie. In mijn volgende hele wil ik ook onder die magische 10 uur duiken. Gaat ons vast lukken :-) Herstelze en geniet van je topprestatie!

Dank! Die 10 uur is toch wel een mooie grens, een beetje vergelijkbaar met de 3 uur grens op de marathon (die ik ook nog moet slechten). Hopelijk lukt het ons allebei bij de volgende poging.

212

Maca944 schreef:
MartijnT schreef:

Dank! Die 10 uur is toch wel een mooie grens, een beetje vergelijkbaar met de 3 uur grens op de marathon (die ik ook nog moet slechten). Hopelijk lukt het ons allebei bij de volgende poging.

Absoluut. Onder de 3 uur op de marathon is mij al gelukt.
Maar we gaan er voor op de hele triathlon!

213

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

En bedankt weer voor de mooie wedstrijdverslagen.
Dat geeft weer veel inspiratie en kracht om te trainen voor de triathlon.

214

Wow, wat leuk om je verslag te lezen Maca!
Mooie tijd heb je ook neergezet!
Mooi om idd je mentale aspect te lezen, dan zijn die 6 rondjes dus eigenlijk nog niet zo gek om te lopen (het leek mij wat saai)

En plassen vanaf de fiets...dat snap ik bij een man.
Hoe doen de vrouwen dat?
Is het echt afstappen, tri-suit omlaag...? Of plassen ze er dwars doorheen ofzo (just wondering)

Dennis, wat enorm balen dat je moest stoppen. Heb je er zo naar toe geleefd en getraind.. sjeez wat zuur.
Hopelijk komt er een oplossing zodat je deze klachten niet meer hebt tijdens een volgende wedstrijd!

215

Maca944 schreef:

Mooi en inspirerend verslag, geniet van je prestatie en die 10 uur gaat je zeker nog lukken met zo'n inzet. TOP

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

216 Laatst bewerkt door René S. (14-09-15 20:54:19)

2de hele na IM Maastricht dit jaar is binnen. Gemengde gevoelens maar overall tevreden met een uiteindelijke 11u13.

De afgelopen week niet 100% fit geweest, dus met een wat bang hart aan de start. Zwemmen was ok, fris, in 1u15.
Te veel gezwommen door slecht navigeren (boeien lagen voor mij aan niet-ademkant en 1 op 3 lukt niet constant).

Rustige wissel, fietsen in 5u21, tevreden. 2de ronde was redelijke eenzaam fietsen in vergelijking met de eerste.
Ik kreeg het alleen nooit warm ondanks een extra shirt.

Lopen begon goed, maar snel kwam de klad erin door weer het feit dat ik het niet warm kreeg en dus een eindtijd onder de 11u moeten loslaten. Laatste 2 rondes flinke stukken moeten wandelen, niet echt ideaal.

Vreemde is dat ik me nu inmiddels beter voel dan vorige week op dezelfde dag... hmm . Herstel is dus prima.
Almere heb ik qua organisatie in de laatste 3 jaar steeds beter zien worden.

217

Toen ik 2 jaar geleden de triathlon sport weer oppakte, had ik meteen 1 doel. Ik wilde deelnemen aan de Challenge Almere triathlon in 2015. De triathlon waarbij mijn vader in 1985 ook deelgenomen heeft.

Het zwemmen ging heel goed. Na een start aan de rechterkant kwam ik al snel bij enkele snelle voeten terecht. Ik heb veel op voeten proberen te zwemmen en kwam na 58 min en 47 seconden uit het water. Achteraf heb ik de afstand nog eens gecontroleerd op de Garmin. Hij gaf 3788 meter aan, dus dat noem ik nauwkeurig. (fietsen en lopen klopten ook goed, of heeft er iemand andere bevindingen?)

Met het fietsen merkte ik al snel dat mijn wattage meter het niet deed. Ik heb geprobeerd hem opnieuw te laten zoeken, opnieuw gestart, maar kreeg hem niet aan de gang. Dan maar op een hartslag van maximaal 150 slagen gefietst en dat ging redelijk. 2e ronde wel iets ingezakt, maar wilde niet teveel pushen.

Het lopen ging de 1e ronde goed, misschien wel te goed/snel. In de 2e ronde kwam het verval en in de 3e ronde kwamen de krampen opzetten. Ik dacht op dat moment dat ik het er nog wel uit kon reken of met rustig lopen weer weg zou trekken. Maar dat heeft het nooit gedaan. Ik heb de laatste 21 km niet veel verder kunnen lopen dan 500m. Steeds maar weer proberen te rekken en verder lopen. Ik had op dat moment kunnen uitstappen. Maar wilde absolute de finish halen. Dat is met veel pijn en afzien gelukt.

Uiteindelijk heb ik behoorlijk wat tijd verloren tijdens de marathon. Maar ben wel een ervaring rijker. Ik heb nog nooit zo afgezien, en hoop dat het niet meer gaat gebeuren zo.

Verwachting:
Zwemmen: 1u05' -
T1:  5 minuten
Fietsen:5u30'
T2: 5 minuten
Hardlopen: 3u15'
Totaal 10 uur

Werkelijkheid:
Zwemmen: 0:58.47 -
T1:  4.14
Fietsen: 5:22.35
T2:  3.10
Hardlopen: 4.14.48
Totaal 10.43.31

Ik had vooraf gehoopt op een tijd van onder de 10 uur. Maar wist ook heel goed dat je veel kon tegenkomen. Achteraf denk ik dat ik toch iets te hard gefietst heb in de eerste 90 km. Maar goed, dat is achteraf en daar leren we van.
Finishen stond op 1. En de tijd van 10 uur, zoals enkele hierboven gemeld hebben, die zal nog wel eens komen.

En nu? Geen idee, ik heb voorlopig enkel de Red Bull Kop over Kop op 11 oktober. Dit is een evenement waarbij je een ploegentijdrit afwerkt met 5 renners, waarbij de renners ieder een andere afstand rijden, maar wel allemaal tegelijk finishen.

Daarbuiten heb ik nog niets gepland, en ik wil op dit moment nog niets plannen. Mijn gedachten gaan nu uit naar korte wedstrijd.  wink

218

Voor mij was dit mijn hele eerste en vooraf wilde ik alleen maar finishen en dan het liefst voordat het donker zou worden. In mijn voorbereiding het gevoel dat ik niet genoeg getraind had qua lange duurtrainingen vandaar dat ik niet geheel zeker aan de start stond. Het zwemmen ging voor mijn doen iets te langzaam want kwam met 1 uur en 4 minuten het water uit en wilde eigenlijk 1 uur erover doen. T1 ging in iets meer dan 5 minuten en toen het fietsen waar ik het meeste tegen op zag. Vooraf wilde ik tussen de 6 uur en 6:30 fietsen en dit ging uiteindelijk in 6:03. Wel had ik het de eerste ronde heel erg koud op de dijk. Vooral de 2e ronde stond de wind niet echt gunstig maar gelukkig wel de laatste 20 km lekker windje in de rug. T2 ging ook in iets meer dan 5 minuten en begon heel fris aan het lopen. De eerste 2 Ronde liep ik echt precies op wat ik vooraf voorgenomen had. Maar toen bij 17 km had ik het gevoel dat er r iemand langs de kant stond en mij keihard in mijn maag ramde. Vanaf dat moment niet meer normaal kunnen hardlopen helaas. Dus elke keer moeten wandelen als de maag weer verkrampte. Vooraf ge s telde dat ik de marathon in 4:45 wilde lopen ecter dit werd 5:18.Toch uiteindelijk gefinnisht  en het vooraf gestelde doel ruim gehaald. Met 12 uur en 36 minuten nu ontzettend blij en trots. Morgen lekker een weekje weg naar Turkije op vakantie genieten van mijn prestatie

219

Erg leuk om alle verschillende verhalen te lezen en mooi dat de meesten ondanks alle ontberingen gefinished zijn. Ik blijf het bizar vinden hoe verschillend alle splits zijn. En dan met name jullie zwemtijden. Volgens mij moet ik de komende winter veel tijd en energie steken in mijn techniek en ga ik daar de rest van mijn triathlonleven plezier van hebben.

220

Mijn race verliep niet al te best.
Het zwemmen en fietsen verliep super, niet eens erg moe. Het lopen leek ook erg goed te gaan tot km 7. Toen begon mijn knie langzaam pijn te doen en dat werd steeds erger. Uiteindelijk wel uitgelopen maar met een tijd van 5.44 niet super tevreden. Maar de knie is weer een oude blessure, een lopersknie sad
Volgend jaar maar terug om de tijd te verbeteren smile

Ik zag trouwens veel fotografen, maar weet iemand waar die fotos te verkrijgen zijn?

221

Stefanovice schreef:

Toen ik 2 jaar geleden de triathlon sport weer oppakte, had ik meteen 1 doel. Ik wilde deelnemen aan de Challenge Almere triathlon in 2015. De triathlon waarbij mijn vader in 1985 ook deelgenomen heeft.

Het zwemmen ging heel goed. Na een start aan de rechterkant kwam ik al snel bij enkele snelle voeten terecht. Ik heb veel op voeten proberen te zwemmen en kwam na 58 min en 47 seconden uit het water. Achteraf heb ik de afstand nog eens gecontroleerd op de Garmin. Hij gaf 3788 meter aan, dus dat noem ik nauwkeurig. (fietsen en lopen klopten ook goed, of heeft er iemand andere bevindingen?)

Met het fietsen merkte ik al snel dat mijn wattage meter het niet deed. Ik heb geprobeerd hem opnieuw te laten zoeken, opnieuw gestart, maar kreeg hem niet aan de gang. Dan maar op een hartslag van maximaal 150 slagen gefietst en dat ging redelijk. 2e ronde wel iets ingezakt, maar wilde niet teveel pushen.

Het lopen ging de 1e ronde goed, misschien wel te goed/snel. In de 2e ronde kwam het verval en in de 3e ronde kwamen de krampen opzetten. Ik dacht op dat moment dat ik het er nog wel uit kon reken of met rustig lopen weer weg zou trekken. Maar dat heeft het nooit gedaan. Ik heb de laatste 21 km niet veel verder kunnen lopen dan 500m. Steeds maar weer proberen te rekken en verder lopen. Ik had op dat moment kunnen uitstappen. Maar wilde absolute de finish halen. Dat is met veel pijn en afzien gelukt.

Uiteindelijk heb ik behoorlijk wat tijd verloren tijdens de marathon. Maar ben wel een ervaring rijker. Ik heb nog nooit zo afgezien, en hoop dat het niet meer gaat gebeuren zo.

Verwachting:
Zwemmen: 1u05' -
T1:  5 minuten
Fietsen:5u30'
T2: 5 minuten
Hardlopen: 3u15'
Totaal 10 uur

Werkelijkheid:
Zwemmen: 0:58.47 -
T1:  4.14
Fietsen: 5:22.35
T2:  3.10
Hardlopen: 4.14.48
Totaal 10.43.31

Ik had vooraf gehoopt op een tijd van onder de 10 uur. Maar wist ook heel goed dat je veel kon tegenkomen. Achteraf denk ik dat ik toch iets te hard gefietst heb in de eerste 90 km. Maar goed, dat is achteraf en daar leren we van.
Finishen stond op 1. En de tijd van 10 uur, zoals enkele hierboven gemeld hebben, die zal nog wel eens komen.

En nu? Geen idee, ik heb voorlopig enkel de Red Bull Kop over Kop op 11 oktober. Dit is een evenement waarbij je een ploegentijdrit afwerkt met 5 renners, waarbij de renners ieder een andere afstand rijden, maar wel allemaal tegelijk finishen.

Daarbuiten heb ik nog niets gepland, en ik wil op dit moment nog niets plannen. Mijn gedachten gaan nu uit naar korte wedstrijd.  wink

Stefan, gewoon klasse gedaan voor de eerste keer! Bijna niemand zet een voor zijn/haar goede tijd neer bij de eerste keer een hele. Volgende keer ben je vast en zeker 44 minuten sneller. Rust goed uit en volgend jaar weer knallen!

222

Jasper298 schreef:

Mijn race verliep niet al te best.
Het zwemmen en fietsen verliep super, niet eens erg moe. Het lopen leek ook erg goed te gaan tot km 7. Toen begon mijn knie langzaam pijn te doen en dat werd steeds erger. Uiteindelijk wel uitgelopen maar met een tijd van 5.44 niet super tevreden. Maar de knie is weer een oude blessure, een lopersknie sad
Volgend jaar maar terug om de tijd te verbeteren smile

Ik zag trouwens veel fotografen, maar weet iemand waar die fotos te verkrijgen zijn?

Balen van je knie, maar klasse dat je toch hebt uitgelopen.

Op diverse Facebook pagina's staan foto's (zoek eens naar Almere Triathlon and Running photos / foto's bijvoorbeeld) en de officiële foto's staan op de site van Marathon Photos (https://www.marathon-photos.com/scripts/home.py, maar hier betaal je wel voor). Bauke Wagenmakers is nu bezig om zijn foto's online te zetten, dan komen ze op http://www.wagenmakers.nl/foto/index.ph … otriathlon.

223

Nog wat foto links:
https://www.oypo.nl/E2E445466E1C9224
https://www.oypo.nl/96E1D3B66E0DD5D6
https://www.facebook.com/EvertWoutersenSportfotografie
https://www.facebook.com/christie.brouwer
https://www.facebook.com/triathlonalmerephotos

224

Erg leuk om de verhalen te lezen, en gefeliciteerd aan de finishers, boel erg mooie prestaties! En de DNF's: jammer, volgende keer beter?

Louise

225

Nog meer foto's: https://www.flickr.com/photos/136209733 … 0753/page1