1,726 Laatst bewerkt door Hedcandy (12-09-15 19:16:02)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Shirt:

1,727

Netjes.

Gebruiken jullie trisuits alleen voor wedstrijden, of ook voor trainingen trouwens?

Trisuit staat ook nog op mijn lijstje net als veel overige dingen trouwens.

Voor de wedstrijd van gister had ik afgesproken bij diegene bij wie ik mijn iets had gehuurd tijdens de 010 triathlon dat ik wel geïnteresseerd was om de fiets over te kopen. In combinatie met fietsplan was het wel een oke prijs om te beginnen met fietsen ook. Nu veel kilometers maken en trainen.

Het is een giant defy 1 triple geworden. Happy me...

1,728

Jbiharie schreef:

Netjes.

Gebruiken jullie trisuits alleen voor wedstrijden, of ook voor trainingen trouwens?

Trisuit staat ook nog op mijn lijstje net als veel overige dingen trouwens.

Voor de wedstrijd van gister had ik afgesproken bij diegene bij wie ik mijn iets had gehuurd tijdens de 010 triathlon dat ik wel geïnteresseerd was om de fiets over te kopen. In combinatie met fietsplan was het wel een oke prijs om te beginnen met fietsen ook. Nu veel kilometers maken en trainen.

Het is een giant defy 1 triple geworden. Happy me...

Gefeliciteerd met je aankoop, prima fiets, en redelijk noodzakelijk als je een beetje wilt triatlonnen.

Normaliter fiets ik met normale fietskleding, maar lange duurtrainingen op mijn tijdritfiets doe ik zoveel mogelijk in trisuit. In wedstrijden draag je dat ook, dus dan is het wel slim om daar een beetje aan te wennen aangezien de zeem in een trisuit dunner is dan in een wielerbroek.

1,729

Maca944 schreef:

Gefeliciteerd met je aankoop, prima fiets, en redelijk noodzakelijk als je een beetje wilt triatlonnen.

Normaliter fiets ik met normale fietskleding, maar lange duurtrainingen op mijn tijdritfiets doe ik zoveel mogelijk in trisuit. In wedstrijden draag je dat ook, dus dan is het wel slim om daar een beetje aan te wennen aangezien de zeem in een trisuit dunner is dan in een wielerbroek.

Yes thx. Ben er zeker blij mee en idd zonder fiets ga ik moeilijk kunnen trainen hiervoor.

Wel een goeie instapfiets heb ik me laten vertellen. Ben geen expert maar fietst wel lekker.

Denk inderdaad ook dat het handig gaat zijn om te trainen in wedstrijdkleding om eraan te wennen. Potje is op nu. Komende maand maar weer de baas thuis lief aankijken en kijken of we een horloge kunnen scoren. Daarna langzaam wat kleding inslaan. To be continued...

1,730

Jibharie, ik heb online voor 27 euro een triathlon broekje gekocht. Dat zijn de kosten dus niet... kun je wel wennen aan de dunnere zeem.
Of bij een groter event iets uit het koopjesrek halen. Er hing gisteren genoeg wat ook mooi was.

1,731

Hedcandy schreef:

Jibharie, ik heb online voor 27 euro een triathlon broekje gekocht. Dat zijn de kosten dus niet... kun je wel wennen aan de dunnere zeem.
Of bij een groter event iets uit het koopjesrek halen. Er hing gisteren genoeg wat ook mooi was.

Thx for the tip. Welke site was dat? Ga ik daar ook eens even rondkijken.

Dat zijn idd de kosten niet.

Ik ben wat dat betreft ook helemaal nieuw en zou ook niet weten wat ik allemaal nog nodig moet hebben voor zwemmen of fietsen of combineren. Ga me gewoon komende tijd wat inlezen en eventueel nog wat vraagjes hier en daar en dan moet dat wel goed komen

Gr. Jay

1,732

Ik geloof cheaptriathlon.nl of .com
Maar even googelen heeft ook zeker zin.
En ik kom ook pas net kijken in dit wereldje hoor... het heeft ook nut om oude topics te lezen etc.

Nu einde off topic hier  wink

1,733

Nieuwe fiets besteld. Zal hem wel maar pas in 2016 hebben maar tja... Maakt nu niet veel uit met de winter in het vooruitzicht. Een Olympia Leader met ultegra DI2 en miche full carbon wieletjes en met schijfremmetjes.

1,734

ronnyke schreef:

Nieuwe fiets besteld. Zal hem wel maar pas in 2016 hebben maar tja... Maakt nu niet veel uit met de winter in het vooruitzicht. Een Olympia Leader met ultegra DI2 en miche full carbon wieletjes en met schijfremmetjes.

NICE!!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,735

Dennis Florussen schreef:
ronnyke schreef:

NICE!!!!!

Zwart met wit / zwart

1,736

Waarom schijfremmen?

1,737

Met zwart/wit/rood Mijn Olympia boost is al zwart/wit. Ik heb schijfremmen genomen omdat ik denk dat dit de toekomst word van het remmen. Met carbon clinchers is het altijd miserie om te remmen als het wat nat is met schijven ben je van dit probleem verlost.

1,738

Dit is een racefiets neem ik aan, geen tijdritfiets? Foto's volgen? Erg benieuwd naar de schijfremmen en hoe deze bevallen in serieuze afdalingen. En gefeliciteerd met de aankoop, mooi om naar uit te kijken  wink

1,739

Nieuw paar sloffen om tegemoet te komen aan mijn trainingsambities..

1,740

Idd racefiets. Ik denk niet dat ze schijven op een TT fiets zullen zetten ivb met de aerodynamica die remklauw staat namelijk redelijk buiten de vork. Tip om je Aero positie te testen http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn … 6_01869478

1,741

Op zich zegt dat niks over zijn positie, maar over het feit dat zn bovenlijf heel stil op de fiets zit. Dat is wel positief, want dan kan alle kracht naar zn benen. Wel kunstig hoor, ik kan het niet big_smile

Overigens liggen de meeste profs die leuk kunnen tijdrijden met een vlakke rug op hun fiets, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Rodriguez of Majka

1,742

Mja of het op gaat brengen weet ik nog zoniet. Op gebied van tijdrijden heeft Sep volgens mij maar een mager palmares. Hij gaat na zijn wielercarrière zich op Kona richten heeft hij eens verteld dus mischien komt het dan wel van pas :-)

1,743 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (30-09-15 21:04:02)

Dennis Florussen schreef:

Aan het testen met een nieuw zadel!

Toch niet geheel tevreden over het specialized-Sitero zadel, was te breed voor me, dus over gegaan op een Selle SMP T3, en dit zit stukken beter.
Op mijn normale race fiets staat ook een Selle SMP, de Evolution GE-WEL-DIG zadel.

1,744

ronnyke schreef:

Mja of het op gaat brengen weet ik nog zoniet. Op gebied van tijdrijden heeft Sep volgens mij maar een mager palmares. Hij gaat na zijn wielercarrière zich op Kona richten heeft hij eens verteld dus mischien komt het dan wel van pas :-)

Het gaat er toch eigenlijk alleen maar om dat je je kracht kwijt kan. Je kan je in een super-positie zetten, maar als je dan 20 watt minder trapt dan iets hoger met je stuur, is dat toch jammer.. Plus, we moeten nog enigszins fris genoeg van de fiets af komen zodat we daarna nog kunnen lopen. Het is wat.. die triatlonsport smile

1,745

Das waar. Eigenlijk is het nooit goed  wink

1,746

2 weken geleden besteld en vandaag binnen. Een custom Oakley racing jacket matzwart met geslepen glazen.
Rib uit mijn lijf, maar schijnt elke cent waard te zijn. Dit gaan we dus komende periode merken, hopelijk geen beslagen bril meer met iets minder mooi weer of in het bos.

1,747

Oeh, dat klinkt als een fijne bril, heb je er een plaatje van?
(Ok ben lui.. kan ook zelf googelen natuurlijk  smile )

1,748

http://www.shadestation.co.uk/media/thu … 0fh800.jpg
Dit dus ongeveer, alleen het Oakley teken is oranje evenals het ronde scharnierpunt. Wel deze kleur glazen, alleen dan op sterkte geslepen.

1,749

Ah nice!
Ik geloof meteen dat die gleufjes bovenin inderdaad heel goed gaan werken tegen beslagen glazen.
Via internet durf ik sowieso geen bril te kopen, ik wil hem passen want de meesten rusten op mn wangen en dat is zo irritant (beslagen glazen, drukpunt in je wang, daar altijd zweten)
Volgend voorjaar maar eens gaan zoeken.

1,750

Lijkt wat op mijn Jawsbone van Oakley.