Heee Dennis............ mijn pr is 1.21 (Haarlem-Trosloop 1999) met gels hahahaha
Maar wat ondertussen al vaker is gezegd...........het blijft persoonlijk. Die liter gaat er bij makkelijk in en ook nog met ORS erbij
Ben nu net terug van mijn laatste marathonvoorbereiding :
3x 1 uur lopen (DT1-2-3) afgewisseld emt 15 min fietsen
Eerste uur : 3 gels +3x 250 ml water en 1 gel + 250 ml water tijdens het fietsen
Tweede uur : 750 ml sportdrank en 1 gel op de fiets met 250 ml water
Derde uur : 3 gels + 3x 250 ml water.......laatste 15 min fietsen alleen restant water
na afloop 500 ml + eiwit + nesquick
Dit was simulatie marathon om te zien of ik makkelijk sportdrank en gels door elkaar kon nemen wat geen probleem was.
merkte wel dat ik nu zonder eiwit trainde in de bidons, ander gevoel/
Jip, ik vrees dat je mij verkeerd begrijpt dan wel interpreteert................in ieder geval zo wil ik niet overkomen zoals je hierboven schetst.
Ik heb sowieso de wijsheid NIET in pacht, ik schrijf alleen wat ik ervaar en wat ik er van vind. Ik hoop dat er vaak genoeg staat "als het voor jou werkt, prima" dan wel gelijkwaardige teksten.
Ik heb niets aan trainingsleer of voedingsleer gedaan, dus ik ga zeker niet zeggen wat iemand wel of niet moet. Ik lees alleen dat de basis 60 gram koolh. per uur is met een liter vocht. Als anderen dat anders doen vind ik dat alleen maar mooi om te lezen en zo ontstaat er discussie, maar ik geloof niet dat ik iemand mijn mening opdring en als dat wel zo is, dan bij deze mijn excuses, want nomaals, dat is in zijn geheel niet de bedoeling.
Dat ik de naam van FH noem doe ik alleen maar om aan te geven dat ik het niet verzonnen heb maar dat het van iemand komt die er wel een studie van heeft gemaakt, geruime tijd prof is geweest en nog steeds Nederlands beste triatleet is..........in ieder geval tot middernach
Ook zeg ik wel eens dat ik 30 jaar sport, klopt helemaal. Ik kan namelijk bij de meerderheid van de mensen hier niet weten of ze 1 maand of 10 jaar aan triathlon doen, zeker niet aan de hand van de vragen die ze stellen. Ik zou eerder iets aannemen van iemand die 25 jaar triathlon doet dan van iemand die net zijn eerste 1/8 triathlon er op heeft zitten en gaat zeggen dat je vooraf brinta moet eten.................om maar iets te verzinnen.
Dus ik hoop dat je voortaan WEL de discussie met mij aangaat, wel zo leuk en zeg me gerust als ik te direct of te opdringerig ben in jouw ogen.............want ook dat blijft persoonlijk natuurlijk
Veel plezier allemaal vanavond/vannacht