Re: Stayerwedstrijden
Om "Stein" een pleziertje te doen heb ik me ook maar aangemeld voor triforum
Kan er nog een NK OD ganger zijn positieve verhaal kwijt.
Voor wat betreft de door HJ genoemde 'top'atleet. Ik vond het ook een slechte zaak dat hij daar in de wedstrijd zat. We hebben dan wel geen last van hem gehad, vervelend was het wel. Zeker wanneer je bedenkt dat Stein vorig jaar nog (zei het kort) op de NOS te zien was, lijkt me deze situatie geen reclame voor de sport (die toch al niet vaak op tv is te zien).
Over de stayertriathlons in Nederland... graag!! Lijkt me zeer goede promotie voor de sport, zeker getuige de zeer positieve reacties van vrijwel iedereen op het zien van de OS dit jaar.
Wellicht de beste optie hiervoor is echter het organiseren van achtste stayer wedstrijden (zoals het ook in de door HJ genoemde GrandPrix wordt gedaan). Dit levert zeer spectaculaire wedstrijden. De kortere afstand zorgt ervoor dat er op te fiets toch altijd mensen die 'het' willen proberen!!
Daarnaast is het veel beter in te passen in de jaarplanning van de 'toppers'.
Mijn hoofd slaat al helemaal op hol, wedstrijd in biddinghuizen, veenendaal..... CIRCUIT!! maak er een reeks wedstrijdjes van.
In Zuid-Afrika wordt er jaarlijks (in onze winter) een reeks van 7-8 stayer sprintwedstrijden gehouden over de achtste afstand. Hiermee is een circuitstand gemoeid, wat de strijd alleen maar verhoogd. Het mooiste is echter dat alle wedstrijden semi-live (half uur) op televisie zijn, waardoor er ook veel meer sponsoring van de grond komt.... verdere professionalisering van de sport, mee toeschouwers, meer deelnemers...... Ik begin te ijlen geloof ik!