Dat rekensommetje is waardeloos. Het werkt gemiddeld voor het gemiddelde van de bevolking (kan ik me indenken). Maar met die gedachtegang kunnen we ook slechts kleding maken voor de gemiddelde mens, of frames bouwen in maatje 56 en niets anders Het zal best voor een aantal mensen passen en kloppen, maar voor een hoop mensen ook niet. Als je er 15 slagen naast zit is die hele zone verdeling niets meer waard. Daarbij blijft de vraag, zoals petitmas ook al in een ander topic aanhaalde (loop/fiets test topic) wat ga je doen met de kennis van de zones?
Nogmaals, ik heb het idee dat je denkt dat een bepaalde hartslag "beter" is, afgaande dat je denkt dat je conditie beter is dan gemiddeld, maar die vlieger gaat dus niet op. Je hartslag is persoonlijk en enig vergelijk met anderen is een puur abstracte bezigheid. Je kunt het alleen met jezelf vergelijken en aangezien je nu pas 1x met hartslag hebt gelopen is dat dus een niet erg vruchtbare database.
Misschien kun je aangeven hoe zwaar je je huidige training vond (er zijn verschillende interpretaties van het woord "drempel", maar ik zie het als de intensiteit die je 60 minuten vol kunt houden) vergelijk het bijvoorbeeld met een race over een afstand die je gelopen hebt. Verder kan het verloop van je hartslag illustratief zijn, in je app heb je vast ook een grafiekje van je hartslag. Je tijden zijn prima lijkt me zo, eigenlijk zou 13km in een uur dan zo'n beetje een duurloop tempo moeten zijn. Wellicht heb je de snelheid wel maar nog niet het uithoudingsvermogen.