hrm schreef:neem een lekker glas (choco)melk na het sporten, is goedkoper.
Eiwitten zijn nodig voor de herstel van spieren, maar meer eiwitten is niet meer spieren (teveel eiwitten worden zelf omgezet tot vet, iets wat een hoop sportschoolmensen niet weten). Sporters hebben wel xtra eiwitten nodig, maar de meeste mensen krijgen al voldoende binnen met hun normale eetpatroon.
Ja, chocolademelk is zeker goedkoper. En ja, er zitten eiwitten in. Alleen, de hoeveelheid is vrij beperkt (5gr per 100gr ofzo?), en het ene eiwit is het andere niet... In de betere herstellers zit een mix van verschillende eiwitten en eiwitbouwstenen die juist het herstel verbeteren. Omdat de afname van die zooi niet heel erg groot is, en de 'ontwikkelings- en productiekosten' groter zijn dan die van chocolademelk is de prijs niet voor de poes.
Ik ben zelf niet heel erg van de pillen, poeders en shakejes, maar in zware trainingsperiodes gaat er aardig wat van dat spul door. Ik kan het al bijna niet af eten als ik hard train, en zo'n bak van dat spul is een makkelijke en 'gezonde' hap.
Het kan deels 'placebo' zijn, maar ik merkte duidelijk verschil als ik na mijn -best wel pittige- baantrainingen op dinsdagavond op woensdagochtend weer in het zwembad lag. Nou is dat geen harde zwemtraining, maar af en toe was ik niet vooruit te branden. Als ik een halve liter hersteller opdronk na de looptraining op dinsdagavond, voelde het toch een stuk beter de volgende dag.
Ja, het klinkt als een faute TellSell-reclame, maar het is gewoon zo.
-'IS HET NIET FANTASTISCH JIM?'
-'JA, ZEG DAT WEL STEVE!'
Mzzls
HJ
Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.