Onderwerp: Keuze's; Ican Amsterdam of Challenge Almere?
Na in 2015 mijn 1/4e triathlon debuut in Antwerpen en een DNF in Spijkenisse op de 1/4e afstand (materiaalpech..) wil ik komend jaar een toffe 1/2e afstand gaan doen! Ik doe het liefst dan meteen een 'goede', met alle respect naar de kleinschalige triathlons, ik wil voor mijn eerste 1/2e liefst een mooi event uitzoeken en zodoende kom ik uit bij Ican Amsterdam of Challenge Almere.
Ik wil denk ik het jaar beginnen met 1/4e Antwerpen (datum nog onbekend, dit jaar was het eind Mei), hopelijk niet in het vaarwater van 111Bilzen op 15 Mei, want dit lijkt me een aardige aanloop naar 1/2 afstand, in principe een 1/4 afstand maar met een 100km fietsparcours: leuk!
Maar dan.. Met mijn broer had ik eigenlijk bedacht naar Oud Gastel te gaan, 25 Juni, voor de 1/3e afstand en dan op 10 September revange nemen op Politietriathlon, mét nieuwe ketting en gewoon finishen nu
Alleen in het weekend van Oud Gastel is dus Ican Amsterdam..
En in het weekend van Spijkenisse is dus Challenge Almere..
Jullie zullen begrijpen dat ik maar wat graag Spijkenisse wil finshen aankomend jaar, liever daar dan Oud Gastel.. Aan de andere kant spreekt Almere me meer aan vanwege o.a. het fietsparcours van 90km, geen 3 laps rijden maar 1 lap. Almere is ook later in het seizoen, wat me denk ik ook beter uitkomt en over Ican Amsterdam heb ik wat teleurstellende dingen gelezen, hier op het forum!
HELP! Wie heeft er Almere én Amsterdam gedaan en kan me helpen bij m'n keuze? ..of heb je één van ze gedaan en heb je goede argumenten voor één van de twee? alle input welkom!!
Verder in 2016 weer de 10miles van Antwerpen lopen (aanrader!!), de Koos Moerenhout Classic fietsen, nog een leuke halve marathon uitzoeken, vast nog wel wat lokale loopjes of ritjes die voorbijkomen en misschien zelfs wel na gaan denken over de Nisraman; 1k zwemmen, 42fietsen, 18MTB en 10trailrennen.. Hier mensen ervaring mee trouwens??
Alvast bedankt!!