Onderwerp: Ervaringen "borstcrawlcursus" van mijnzwemcoach (KNZB)
Alhoewel het zwemmen steeds beter gaat, ben ik nog verre van een goede zwemmer. De hoofdrede is waarschijnlijk omdat ik nooit borstcrawl geleerd heb. Ik stam nog uit de tijd dat je een diploma kreeg als je schoolslag kon en een beetje kon watertrappelen. Borstcrawl heb ik zelf geleerd en (ik gok) niet helemaal zoals het hoort, daar ik mijzelf compleet kapot zwem op 100m, terwijl ik met snelle schoolslag (bijna net zo snel als mijn eigen borstcrawl), gemakkelijk een 3000m vol houd.
Bij "Mijn zwemcoach" krijg je 12 lessen voor beginners á 159 euro. Het kan volgens mij nooit kwaad en ik vind het persoonlijk niet echt prijzig. Ik vroeg mij alleen af of mensen er enige ervaringen mee hebben. Er zijn vrij veel aanbieders, alleen dit is de enige die in de buurt activiteiten organiseert.
Op de site staat dat je na 12 weken minstens 200m kunt borstcrawlen. Nou ga ik er even uit dat ik de nadruk moet leggen op het woord "minstens"...
Enige ervaringen zijn welkom, of ook als je denkt dat 12 weken al dan wel of niet enige toegevoegde waarde heeft.