1,826

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thomass schreef:

Das wel een bruut apparaat Dave. Wat voor extensions zijn dat? TriRig Gamma's toevallig? En welke plaats gaat dit ros innemen in je stal van racepaarden?

Nee, PDQ's. Ik heb vorig seizoen hele tijd gereden met rechte, maar na 80-90 km kreeg ik dan wat lichte last van mn polsen en dit zit wat prettiger. Prijs viel ook nog goed mee. Dacht iets van 4 tientjes per set, full carbon overigens en ik heb ze wel laten bezorgen bij Engelse vrienden om verzendkosten te drukken. Moest toch regelmatig die kant op, dus heb ze toen eens meegenomen

Haha, de stal is zo'n beetje klaar nu. Ik vind het mooi geweest. Ik heb mn droom wel waargemaakt qua fietsenstal big_smile
S2 - training - SRAM Force - Quarq - 53-39 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergonova Team - Far Sports 60 mm FCC
R3 - training - SRAM Force - Quarq - 50-38 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergosum Team Stealth - Far Sports 50 mm FCC & Lightweight Gen 3
P3 - training - SRAM Red - SRM - 53-39 Rotors - Fizik Ares - 3T ARX + BrezzaII Team - Xentis Mark1 TT's
S5 - racing - SRAM Red - Quarq - 53-39 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergonova Team Stealth - Far Sports 88 mm FCC
R5 - racing - SRAM Red - Quarq - 50-36 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergosum Team - Lightweight Gen 3 Special Edition
P4 - racing - SRAM Red - SRM - 53-39 Rotors - Fizik Tritone - 3T Ventus Team - Lightweight Disc + HED3C & Zipp900 + HED Jet90

1,827

Mooie fiets zeg! Ik zou overigens eerst afstellen en dan het stuurlint erom doen wink je weet maar nooit of je nog met je kabels etc aan de slag moet..

#enjoylife

1,828

Wow, wat een gave fiets!!
Als je nu niet sneller gaat... smile

1,829

In de kerstsale op de Canyon site, een UVEX fietsbril, een stapel atb binnenbandjes (tubeless is me toch te rommelig), patronen en een mini patroon pompje, of hoe zo een ding ook heet.

1,830 Laatst bewerkt door sieger (10-12-15 19:25:04)

Vandaag tijd gehad om de aerojacket eens te instaleren.

Kwaliteits spul en past mooi

1,831

Hee sieger ziet er mooi uit. Ik heb er ook eentje gekocht, ik moest de ene kant wel aan de spaken vasttapen want er was nauwelijks ruimte tussen de cassette en de spaken. Maar daarna ritje op gedaan en ging allemaal prima, maar door de tape niet echt iets dat ik even in een paar minuutjes erop knal (ook niet omdat de cassette er af moet etc).

1,832

Ik zit met een dilemma. Ik kan niet kiezen tussen een 920xt en een fenix3. Heb bijna alles over beide toestellen gelezen en bekeken en pfff. Iemand met beide toestellen ervaring of al iets negatief of positief gehoord van gebruikers?

1,833

Voordeel van Fenix3 zou kunnen zijn dat je deze ook redelijk buiten het sporten kan gebruiken en dan behoorlijk op een "normaal" horloge lijkt.

1,834

daveke schreef:
thomass schreef:

Das wel een bruut apparaat Dave. Wat voor extensions zijn dat? TriRig Gamma's toevallig? En welke plaats gaat dit ros innemen in je stal van racepaarden?

Nee, PDQ's. Ik heb vorig seizoen hele tijd gereden met rechte, maar na 80-90 km kreeg ik dan wat lichte last van mn polsen en dit zit wat prettiger. Prijs viel ook nog goed mee. Dacht iets van 4 tientjes per set, full carbon overigens en ik heb ze wel laten bezorgen bij Engelse vrienden om verzendkosten te drukken. Moest toch regelmatig die kant op, dus heb ze toen eens meegenomen

Haha, de stal is zo'n beetje klaar nu. Ik vind het mooi geweest. Ik heb mn droom wel waargemaakt qua fietsenstal big_smile
S2 - training - SRAM Force - Quarq - 53-39 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergonova Team - Far Sports 60 mm FCC
R3 - training - SRAM Force - Quarq - 50-38 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergosum Team Stealth - Far Sports 50 mm FCC & Lightweight Gen 3
P3 - training - SRAM Red - SRM - 53-39 Rotors - Fizik Ares - 3T ARX + BrezzaII Team - Xentis Mark1 TT's
S5 - racing - SRAM Red - Quarq - 53-39 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergonova Team Stealth - Far Sports 88 mm FCC
R5 - racing - SRAM Red - Quarq - 50-36 Rotors - Fizik Antares - 3T ARX + Ergosum Team - Lightweight Gen 3 Special Edition
P4 - racing - SRAM Red - SRM - 53-39 Rotors - Fizik Tritone - 3T Ventus Team - Lightweight Disc + HED3C & Zipp900 + HED Jet90

jij snapt het.... ik moet me inhouden om niet een 6e fiets op te bouwen (en dan reken ik mijn woon werk barrel met dura-ace 7700 niet mee), opbouwen blijft gewoon leuk he...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,835

Scighera schreef:
daveke schreef:
thomass schreef:

jij snapt het.... ik moet me inhouden om niet een 6e fiets op te bouwen (en dan reken ik mijn woon werk barrel met dura-ace 7700 niet mee), opbouwen blijft gewoon leuk he...

Precies dat!
De R5 is nu ook voor een groot deel af.. Ketting ligt er inmiddels op, stuurlintje en kabels plus afstellen en testritje kan gaan plaatsvinden smile

http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/C039219B-C997-4559-BD19-023C398302B8.jpg

1,836 Laatst bewerkt door Vanzella (15-12-15 11:43:10)

Wow Daveke echt een strakke bike!!!

Niet zo extreem als de R5 met lightweights, maar net zo happy ben ik met mijn zojuist bestelde Canyon Ultimate CF SL 9.0...

https://www.canyon.com/img/cache/06/9/7fc2fa7d6159d47400c998b8e710d.jpg

De mijne is iets anders Canyon staat in het wit op het 2015 model dat ik uit de outlet heb gevist...

Een paar Keo 2 max pedalen en bidonhouders erbij en ik kan weer 5 jaar vooruit smile smile

1,837

5 jaar? Das lang :-) Ik ben ook eens benieuwd hoe mijn nieuw fietske gaat rijden. Momenteel staat hij bij mijn fietsenmaker in de etalage en na nieuwjaar zal hij te zien zijn op velofolies in Kortrijk. Ik weet nog niet wat ik met mijn huidige fiets ga doen deze is nog maar 2 jaar oud.

1,838 Laatst bewerkt door Jorw (15-12-15 14:56:57)

http://i63.tinypic.com/6nrs47.jpg
Jaja, eindelijk mijn eerste carbon racefiets na vier jaar op een aluminium geval rond te hebben gereden... Van de eerste keer met elektronische schakeling, en dat in tweedehands.
Man, wat kun je daarmee versnellen in vergelijking met mijn oud aluminium geval.
Nu alleen nog eens nieuwe hoge wielen kopen.

1,839

Zijn racefietsen met schijfremmen toegestaan in wedstrijden?

1,840

Vanaf 2016 gaat de UCI het gebruik van schijfremmenvrijgeven voor wegwedstrijden. In het mountainbiken en veldrijden was het al vrij. Normaal volgt het ITU deze regelementen al heb ik dit jaar (2015) al enkele mensen in triathlons met schijfremmen zien rijden.

1,841

En bij triathlons? Geen probleem neem ik aan? Met uitzondering wellicht van ITU wedstrijden.

1,842

Vanzella schreef:

Niet zo extreem als de R5 met lightweights, maar net zo happy ben ik met mijn zojuist bestelde Canyon Ultimate CF SL 9.0...

De mijne is iets anders Canyon staat in het wit op het 2015 model dat ik uit de outlet heb gevist...

Een paar Keo 2 max pedalen en bidonhouders erbij en ik kan weer 5 jaar vooruit smile smile

Tsja hoe vaak gebeurt het dat je een post als deze kunt herhalen? Ik had deze besteld, kreeg geen orderbevestiging, heb contact met Canyon gehad, waar ze aangaven dat helaas iemand anders iets sneller had besteld. Jammer maar kan gebeuren...

En net een uurtje geleden staat er weer eentje op... Dusss nog maar eens besteld.. Kijken of het deze keer wel op zijn plaats valt allemaal... Anders koop ik dit jaar misschien  wel drie keer een fiets smile smile

1,843

Beetje standaard gang van zaken bij Canyon onderhand als je de verhalen hier en daar leest.

1,844

Jvermond schreef:

Nieuw drinksysteem voor mijn nieuwe fiets. Profile design FC25.

Ik ben van plan om deze ook aan te schaffen,
lukt het je goed om een computer te installeren op de voorziene mountbar?
Ik gebruik een Edge 800, hopelijk kan zo'n toestel gemakkelijk worden geinstalleerd...

1,845

el gordo schreef:
Jvermond schreef:

Nieuw drinksysteem voor mijn nieuwe fiets. Profile design FC25.

Ik ben van plan om deze ook aan te schaffen,
lukt het je goed om een computer te installeren op de voorziene mountbar?
Ik gebruik een Edge 800, hopelijk kan zo'n toestel gemakkelijk worden geinstalleerd...

Ik heb zelf een xt910 maar ik heb nog nooit zo'n mount systeem gebruikt. Maar als je googled op "FC25 mount" en dan images dan zie je meerdere foto's waarbij er een navigatiesysteem is geïnstalleerd en dat ziet er goed uit.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het wel.

1,846 Laatst bewerkt door Vanzella (07-01-16 10:24:28)

Vanzella schreef:
Vanzella schreef:

Tsja hoe vaak gebeurt het dat je een post als deze kunt herhalen? Ik had deze besteld, kreeg geen orderbevestiging, heb contact met Canyon gehad, waar ze aangaven dat helaas iemand anders iets sneller had besteld. Jammer maar kan gebeuren...

En net een uurtje geleden staat er weer eentje op... Dusss nog maar eens besteld.. Kijken of het deze keer wel op zijn plaats valt allemaal... Anders koop ik dit jaar misschien  wel drie keer een fiets smile smile

drie keer raden wat ik vandaag na 11 dagen proberen contact te krijgen met Canyon te lezen kreeg.. "Unfortunately this bike is no longer available, please contact Canyon Belgium for alternatives"

WTF? Eersgisteren stond dit type in deze maat nog te koop op de site... Hoe kan mijn order van Eerste kerstdag dan niet doorgaan... En de enige reden waarom ik Canyon internationaal heb gecontacteerd is omdat Canyon belgie 11 dagen niets inhoudelijks van zich laat horen.

Het is niet het einde van de wereld uiteraard, maar ja ik ben nu eenmaal triatleet, dan erger je je wat eerder aan dit soort zaken dan aan het vluchtelingen probleem oid... ;-)

wordt ongetwijfeld vervolgd...

1,847

Ik zal aan je denken als mijn fiets over 2 weken naar huis komt Vanzella :-) Ik ga vandaag mijn Garmin vector2 pedalen alvast ophalen.

1,848

ronnyke schreef:

Ik zit met een dilemma. Ik kan niet kiezen tussen een 920xt en een fenix3. Heb bijna alles over beide toestellen gelezen en bekeken en pfff. Iemand met beide toestellen ervaring of al iets negatief of positief gehoord van gebruikers?

Nog geen keuze gemaakt? Ik las onlangs dat de Fenix 3 nu hartslagdetectie via de pols heeft gekregen. Daarnaast ook nog wat andere updates. Misschien maakt dat de keuze makkelijker.

http://www.dcrainmaker.com/2016/01/garm … eview.html

1,849

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb deze morgen de fenix3 besteld. Dus hoop hem begin volgende week te hebben.

1,850

ronnyke schreef:

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb deze morgen de fenix3 besteld. Dus hoop hem begin volgende week te hebben.

Ik heb daar toch eens wat meer informatie over opgezocht.

Waar komt de uitdrukking de knoop doorhakken vandaan?
De knoop doorhakken ('een belangrijke beslissing nemen') gaat terug op een verhaal uit het klassieke Griekenland. Dit verhaal wordt in het Groot Uitdrukkingenwoordenboek (2006) van Van Dale als volgt weergegeven:

De Frygische boer Gordias was in het bezit van een strijdwagen. Hij had een band gewonden om de stang die door het juk en de disselboom liep, en in die band een zeer kunstige knoop gelegd. Wie de knoop kon ontwarren, zou heerser van de wereld worden, luidde de voorspelling. Alexander de Grote, die zag dat het op de normale wijze niet zou lukken, hakte de knoop toen maar gewoon met zijn zwaard door.
In het spreekwoordenboek van F.A. Stoett staat de uitdrukking weergegeven als "Den (Gordiaanschen) knoop doorhakken", waar de herkomst nog wat beter aan af te zien is. Tegenwoordig wordt naast de knoop doorhakken de gordiaanse knoop als aparte uitdrukking beschouwd en gebruikt; die heeft volgens Van Dale de betekenis 'een onontwarbare zaak'.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/d … doorhakken