Onderwerp: Zwemanalyse.nl
Gisteren heb ik de eerste bijeenkomst gehad van Zwemanalyse.nl in Amstelveen. Wat me aansprak is dat ze werken met kleine groepjes en je eens in de 3 weken een sessie hebt zodat je tijd genoeg hebt om zelf oefeningen uit te voeren. Door die kleine groepjes hoop ik meer persoonlijke aandacht te krijgen in plaats van generieke aanwijzingen hoe ik moet zwemmen. Na gisteren kan ik nog niet zeggen of dat ook daadwerkelijk uit gaat komen, ik houd jullie op de hoogte.
Wel ben ik alvast gefilmd, wat altijd nuttig is. Het commentaar van zwemanalyse volgt nog.
Wat me opvalt als ik de filmpjes zie is dat ik horizontaler lig dan ik zelf denk, dat viel me mee (al kunnen mijn benen zeker nog hoger liggen). Mijn beenslag moet korter. Mijn voeten zou ik graag meer buigen, maar mijn inflexibiliteit laat dat niet echt toe. Ik weet niet in hoeverre dit trainbaar is en of dit echt wenselijk is in verband met het lopen. Het voornaamste wat me opvalt is het molenwieken tijdens de catchfase, mijn armen gaan in één lijn naar beneden. Ook dit heeft met inflexibiliteit te maken, en dit is iets waar ik zeker wel aan moet gaan werken.
Filmpje met normaal tempo:
youtu.be/-GiyUTEv8NI
Filmpje met snel tempo:
youtu.be/T_XeCr2gfks
Filmpje van voren:
youtu.be/KtkA4xs888U
Benieuwd of jullie andere op- en of aanmerkingen hebben.
Edit: Ik heb uit de url https:// verwijderd omdat ik anders niet kan posten, er wordt een post.php file downgeload, maar zo zou het ook moeten werken.