Jack33 schreef:Precies: om de fietsmaten gaat het. Alleen als de maten afwijken van haar andere fietsen en passen bij die vriend dan is de verklaring dat het de fiets is van die vriend plausibel.
Vind je? Het is allemaal net iets te vergezocht.
Er is druk je wilt presteren en vind een nieuwe manier van doping, mechanisch.
Je weet dat je iets doet wat niet mag en je bedenkt een plannetje om hier voordeel uit te halen en als het nog even meezit ermee weg te komen ook. haha stel je voor, de sukkels...
Je laat een fiets met een moter maken en stelt deze net iets anders af dan dan je "eigen" fiets. Dat geeft nog een een heel klein beetje stof tot discussie mocht het ontdekt worden. (ja, ik weet het ook niet, het is niet mijn fiets) Ik ga er gemakshalve van uit dat het mechanische voordeel wat behaald wordt vele malen groter is dan het evt. negatieve gevolg van een andere fietsafstelling.. Maw ik geloof er niets van.
Uit het verhaal begrijp ik dat de fiets identiek is geweest aan de andere wedstrijdfietsen, dat maakt het wat mij betreft nog ongeloofwaardiger. Dit zijn topsporters, materiaalfreaks die tot in detail zoeken naar verbeteringen. Dan ken je je materiaal door en door. Als je meedoet aan de WK cross, weet je ook wat er meegaat, heb je een mechanieker die alles tot in de puntjes naloopt. Want hij/zij wil niet de schuldige zijn als je door materiaalpech de wereldtitel aan je neus voorbij ziet gaan.
Ik ga er dus van uit dat de gemotoriseerde fiets tot in detail volledig identiek is aan de wedstrijdfietsen van de dame in kwestie, inclusief initialen op de fiets. En zeg nou zelf, hoe groot is de kans dat voor twee verschillende personen, compleet gecustomizde fietsen (want dit zijn zijn geen fietsen die bij de plaatselijke bike totaal in de solden zijn opgepikt) identiek, tot in de meest persoonlijke zaken als pedalen, zadel en stuurlint identiek in afmotage worden afgeleverd.
En zou die eigenaar van de gemotriseerde fiets niet in de gaten hebben gehad dat hij zijn fiets met motortje mist. En als het een vriend is, zou hij zich ook moeten realiseren dat dit voor de dame in kwestie wel een heel link zou kunnen zijn dat juist deze fiets is mee gegaan, met alle mogelijke gevolgen van dien. Als je dan niet als de bliksem alles in het werk bent gaan stellen om die fiets daar weg te krijgen, ben je nou niet bepaald een "vriend"...
Goed het zijn allemaal vast suggestieve aannames... Maar het stinkt.