151

Re: Een trainingsweek

LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Ik kan bijna niet geloven dat bv 20 minutjes kracht/stabilisatie zoveel hersteltijd gaat kosten dan een duurloop van 20km maar goed.... Dat van die hond dat probleem ken ik als ik met mijn foamroller ofz bezig ben komt er zo een duitse herder op mijn schoot zitten.

Ik had het over een uur krachttraining. 20 min stabilisatie is inderdaad al weer heel wat anders.

Katten zijn ook gek op zo'n yogamatje big_smile Aandacht!

Voor de mensen zonder dieren in huis, dat ziet er ongeveer zo uit:

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2016/01/20160127_205808-e1453927767260.jpg

152

big_smile Wat schattig!

Ma: Rust
Di: Zwemmen 1600 m met sprints + Hardlopen 12 km incl. 3x3x500 m baan
Wo: Rust (overwerken)
Do: Zwemmen 1800 m met beentechniek
Vr: Rust (alweer overwerken)
Za: Fietsen 1:15 Tacx (3x5'D2)
Zo: Hardlopen 5 km D1

Hopelijk deze week weer wat meer tijd voor krachttraining en fietsen.

153

Ik heb ook niet zoveel gedaan heb wat last gehad van het slechte weer.

Maandag rust
Dinsdag 13km lopen
Woensdag 3100m zwemmen
Donderdag 11km lopen + 3u fietsen
Vrijdag 20km lopen
Zaterdag 12km lopen + 3000m zwemmen
Zondag 3u fietsen

Dan nog 3x een dik halfuurtje stabilisatie enz dus weer te weinig gelopen deze week :-(

154

ronnyke schreef:

Nou, ik vind het toch aardig wat. Ik schat zo'n 13-14 uur?

Mijn week:

ma: zwem 3k (2k duur+ 5*200)
di: Lopen 7 km + korte kracht oefeningen benen
wo: rust
do: Lopen 7km met 10* hillsprint over 100-150 meter
vr: Tacx 1 uur met 5*6' D3 (net onder drempel) + uitgebreide core en beenkracht oefeningen
za: Lopen 5km (voor wedstrijd zondag, spierpijn van krachtoefeningen)
zo: Lopen crosswedstrijd 10km (totaal met in- en uitlopen 13km)

155

ronnyke schreef:

Ik mocht will dat ik zoveel kon lopen in een week! Deze week wat last van mijn achilles gekregen, dus lopen op een (nog) lager pitje gezet.

Ma: krachttraining 1u, spinning bike 1u (20 min WU, 4x 5 min hard, 5 min recovery, 20 min CD)
Din: looptraining indoor, vooral techniek, 1u
Woe: rust
Don: rustig half uurtje gelopen, 2800 yards gezwommen (1u10)
Vrij: 2300 yard gezwommen (1u)
Zat: geskied (25 cm verse sneeuw, zwaar but fun!), 's middags uur op tacx (15 min WU, 30 min D3, 15 CD)
Zon: 2000 yard gezwommen (50 min), 40 min spin bike D2

Hopelijk in de tweede helft van komende week het lopen weer oppakken.

156 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (08-02-16 09:41:16)

Di: Zwemmen (1500 m) + Hardlopen 16 km D2
Wo: Krachttraining (oei, spierpijn!)
Do: Zwemmen (1500 m) + Fietsen indoor duurtraining 3 hr
Vr: Rust
Za: Zwemmen (race 500 m + training 1250 m)
Zo: Hardlopen Mindwintermarathon 25 km D1/D2

157

LindaRotterdam schreef:

Di: Zwemmen (1500 m) + Hardlopen 16 km D2
Wo: Krachttraining (oei, spierpijn!)
Do: Zwemmen (1500 m) + Fietsen indoor duurtraining 3 hr
Vr: Rust
Za: Zwemmen (race 500 m + training 1250 m)
Zo: Hardlopen Mindwintermarathon 25 km D1/D2

MOOIE WEEK!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

158

En wat heb jij getraind Dennis Florussen? :-) Ik ben altijd wel benieuwd hoe de toppers trainen.

159

ronnyke schreef:

En wat heb jij getraind Dennis Florussen? :-) Ik ben altijd wel benieuwd hoe de toppers trainen.

hahaha toppers!!!!!!!!!!??????????????, Ronny.. dan heb je toch een verkeerd beeld voor je over mij,
Maar op Strava staan al "mijn geheimen".......
Maar mijn weken wisselen steeds wat. Maar grofweg is dit mijn planning,
Maandag: Interval fietsen + soms zwemmen
Dinsdag: Interlal lopen
Woensdag: Duur fietsen
Donderdag: zwemmen + lopen (circuit training)
vrijdag; Rustdag
Zaterdag: lokaal trimloopje
Zondag: Duurloop + anaerobe fiets training

Maar je zal zien dat bijna geen week er uit eindelijk zo uitziet.

160

Mijn week afgelopen week:
Ma: tacx 60 min korte interval
Din: 75 min loopoefeningen
Woe: tacx 70 min, lange interval
Don: 1800 yard gezwommen in 40 min + 30 min gelopen op threadmill (progressive)
Vrij: 30 min rustig gelopen op threadmill + 30 min core
Zat: 's middags geskied, 's avonds fiets interval (30 min)
Zon: 2250 yard gezwommen in 45 min

Veel wat kortere trainingen en nog wat voorzichtig met de achilles (paar jaar geleden de andere afgescheurd uit het niets). Hopelijk deze week wat langere trainingen en wat meer lopen.

161

Dennis Florussen schreef:
ronnyke schreef:

hahaha toppers!!!!!!!!!!??????????????, Ronny.. dan heb je toch een verkeerd beeld voor je over mij,
.

Gelijk maar even volgen dan wink

162

ronnyke schreef:

vrijdag; Rustdag

Hi Toppertje Dennis,

Dat van die week die nooit zo gaat als je verwacht, herken ik enorm. Dus uiteindelijk doe ik meestal maar wat ;-) Kunnen in Bilzen bekijken wat Top-strijd we kunnen leveren. Heb er al zin in!

-- M

163

mstyz schreef:
ronnyke schreef:

vrijdag; Rustdag

Hi Toppertje Dennis,

Dat van die week die nooit zo gaat als je verwacht, herken ik enorm. Dus uiteindelijk doe ik meestal maar wat ;-) Kunnen in Bilzen bekijken wat Top-strijd we kunnen leveren. Heb er al zin in!

-- M

Andere topper,!
Ik probeer echt wel structuur in mijn training te houden, maar ja... werk, dagelijks leven, van die tussendoor afspraken,ed. gooien wel eens roet in het eten.
Ja ik heb er ook al veel zin in, ben benieuwd hoe het zal gaan, maar eerst nog de marathon van Zeeuws Vlaanderen met finish in mijn woonplaats.
Ga jij ook in Rotterdam, 24 juli, aan de start staan, ik neem aan van wel, ik heb me ingeschreven voor het NK Masters 40+.

164

mstyz schreef:

[...]

Hi Toppertje Dennis,

-- M

Andere topper,!
Ik probeer echt wel structuur in mijn training te houden, maar ja... werk, dagelijks leven, van die tussendoor afspraken,ed. gooien wel eens roet in het eten.
Ja ik heb er ook al veel zin in, ben benieuwd hoe het zal gaan, maar eerst nog de marathon van Zeeuws Vlaanderen met finish in mijn woonplaats.
Ga jij ook in Rotterdam, 24 juli, aan de start staan, ik neem aan van wel, ik heb me ingeschreven voor het NK Masters 40+.

Ik heb de website al een paar keer geopend. Het is vooral het inschrijfgeld wat mij afschrikt. 71e voor een OD, dat is even andere koek. Maar zeer waarschijnlijk schrijf ik mij wel in. Ik word dit jaar 39, dus als hekkensluiter van de senioren probeer ik mij tussen de jonge jongens te manifesteren. Er is nog voldoende ruimte voor persoonlijke verbeteringen, dus ik vermaak mij wel.

Die structuur. Nu mijn kinderen net iets ouder worden en net iets beter slapen, lukt het mij net iets beter. In ieder geval:

ma:*kracht en/of zwemmen
di: Loopclub 1h30 (intensief/extensief/looptechniek)
wo: *kracht en/of zwemmen
do: Loopclub 1h30 (intensief/extensief/looptechniek)
vrij: Zwemmen 1h00 + *kracht of fietsen.
za: *Fietsen duur + Lopen duur
zo: *Fietsen duur + Lopen duur

Zo ziet het bij mij er een beetje uit. Waarbij * veel variatie heeft. Doel is 12 uur trainen, maar vaak blijft het tussen de 8-10 uur hangen (Netto trainingstijd).

Na mijn vakantie naar Thailand, zal ik vanaf Maart het fietsen flink opvoeren. Want 9 weken later heb ik mijn eerste wedstrijd. Ik lig al lekker op schema, alleen mijn favoriete onderdeel fietsen mag wat verder opgefrist worden. Maar tja het is ook nog winter, hè.

-- M

165

Ma: 1 uur tacx + 20 min kracht&spore
Di: Bosloop 1 uur
Wo: zwem 2200m
Do: lopen 13km met 4*1200m
Vr: 1 uur tacx + 20 min kracht&core
Za: 2uur+ fietsen
Zo: wissel duurloop 1uur 14km

Opzich een lekkere week. Wat minder zwemmen maar dat pak ik snel op dus komt straks wel weer.

166

Deze week veel nat geweest.

Maandag: 45min kracht stabilisatie
Dinsdag: 's morgens 9km lopen + 's middags 11km lopen
Woensdag 3500m zwemmen
Donderdag 45min kracht stabiliteit + 3u fietsen
Vrijdag: 20km lopen
Zaterdag: 2600m zwemmen + 13km lopen
Zondag 45min kracht stabilisatie + 4u fietsen

167

Prutsweek en prutsweer. Zelfs de lange tocht zondag moeten laten schieten. sad

Ma: Tacx 50' herstel
Di: Lopen 12 km met 6 km baan intervals
Wo: Rust
Do: Tattoo en dus rust
Vr: Krachttraining
Za: Lopen 8 km met 6 km HMT
Zo: Tacx 90' incl. 3x5' D2

168 Laatst bewerkt door ronnyke (15-02-16 10:32:12)

Waarom heb je zondag die lange tocht laten schieten? Regenvestje aan en weg! Maar het was de hele week juist op Donderdag en Vrijdag na wel klote weer.

169

Vorige week in totaal 87km gelopen, voor mij een nieuw afstandsrecord in één week. Eens kijken of dit de manier is om een snelle marathon neer te zetten.

Maandag: rustdag, bevalt prima om die op maandag te hebben.
Dinsdag: uur gezwommen, 's avonds 17.2km gelopen, 20 minuten core stability
Woensdag: woon-werk met de fiets, totaal 60km, 45 minuten gezwommen, 's avonds half uur herstelloopje (hond ging mee)
Donderdag: 15.7km gelopen, 20 minuten core stability
Vrijdag: 's middags vrij, 18.5km over het strand gelopen, 's avonds uur gezwommen
Zaterdag: helemaal niets ivm andere verplichtingen
Zondag: lange duurloop van 2u30m, 30km, 20 minuten core stability

In totaal heb ik zo'n 13 uur getraind, wat veel meer is dan in andere jaren in februari. Het valt me mee hoe weinig moeite het me kost om die tijd vrij te maken en hoe dit zonder blessures of extreme vermoeidheid gaat. Ik probeer voldoende te slapen en dat lukt goed.

170

Wat meer trainen deze week is gelukt, wat meer lopen ook (maar lang geen 87 km, pfff) en de achilles houdt zich goed.

Ma: 55 min spinnen met intervals, 1u krachttraining
Di: 1,5 uur kracht en loop techniek, 5K lopen
Woe: rust
Don: ochtend 8K lopen, 's avond 3100 yard gezwommen (1u20min)
Vrij: ochtend 11K lopen (1u), de rest van de dag heuvel op heuvel af gelopen met lesgeven in veldwerk technieken op de uni
Zat: 35 min tacx (had langer gewild maar zat er niet in)
Zon: ochtend en begin van de middag geskied (zware nieuwe poeder), 's avonds 1u tacx

+ aantal keer 15 min core stability.

Het voelde als een makkelijke week, alleen na vrijdag had ik wat zware benen.

171

ronnyke schreef:

Waarom heb je zondag die lange tocht laten schieten? Regenvestje aan en weg! Maar het was de hele week juist op Donderdag en Vrijdag na wel klote weer.

Alleen regen is geen probleem, maar dan die kou erbij. Het wordt de komende weken niet veel beter:
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla … am/4057931

Ik dacht liever even 3 a 4 uur op de Tacx te gaan zitten, maar daar was m'n buurman het niet mee eens. Maakt dat ding bij jullie geen herrie?

172

Op de koude kun je jezelf kleden. 4u op de tacx ik  mag er niet aan denken.

173

LindaRotterdam schreef:

Alleen regen is geen probleem, maar dan die kou erbij. Het wordt de komende weken niet veel beter:

Ik dacht liever even 3 a 4 uur op de Tacx te gaan zitten, maar daar was m'n buurman het niet mee eens. Maakt dat ding bij jullie geen herrie?

Ik moet er ook niet aan denken, 4 uur op de tacx. Yikes.
Bij regen heeft de Tacx bij mij wel de voorkeur boven buiten rijden maar kou is voor mij juist prima. Gewoon paar laagjes kleding en verder trap ik mezelf wel warm.

De Tacx, en bijna alle andere indoor trainers, maken zeker een hoop lawaai. Er is wat dat betreft maar 1 trainer die daadwerkelijk een stuk stiller is en dat is de Tacx Neo. Maar die heeft dan weer als nadeel dat hij meer dan €1100,- kost en daarmee in ieder geval buiten mijn budget valt.

174 Laatst bewerkt door FrankGNL (16-02-16 18:49:03)

LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Sinds ik er een yogamatje onder leg is hij een heel stuk rustiger en kan ik zelfs boven tacxen (houten vloer trilt heel erg zonder matje)

175

LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Ik zit zelf heel wat uurtjes op de trainer, Elite Fluid, en mijn onderburen hebben hier geen last van.
Deze trainer is zeer stil.