Normaal zit ik in een baan waar mijn werkagenda echt van het ene op het andere moment compleet kan veranderen. En dan niet alleen wat betreft de indeling tijdens de normale kantooruren, maar het kan ook betekenen dat ik ineens 's avonds nog aan het werk ben of in het weekend weg moet etc. Dan moet ik dus ook erg flexibel kunnen om gaan met de trainingen. Het enige dat ik moeilijk kan verzetten zijn de zwemtrainingen, maar gelukkig ben ik naast de triathlonclub ook lid van een zwemclub waardoor ik in principe op 4 van de 7 weekdagen wel een keer naar een zwembad zou kunnen. Verder heb ik als voordeel dat ik in het centrum van Den Haag, niet ver van het Haagse Bos werk. Dus als het werk het toelaat kan ik daar tijdens de lunchpauze een interval-looptraining doen of zo.
Maar dit jaar werk ik eindelijk eens op een plek waar ik zelf wat meer controle heb over mijn agenda. De regelmaat die dat oplevert is wel echt een enorme boost voor de kwaliteit van mijn trainingen, merk ik. Ik ben veel minder moe dan anders, en kan ook zwaardere trainingen aan. Verder train ik tijdens de week meestal 's avonds omdat ik echt geen ochtendmens ben. Het schema ziet er nu ongeveer zo uit:
Maandag: rustdag.
Dinsdagavond: zwemtraining triathlonclub van 21:45-22:45. Ik eet dan van tevoren rond 19 uur.
Woensdag werk ik meestal thuis, dus dan kan ik meestal 's middags wel een fietstraining tussendoor doen van 1-1.5 uur. Anders doe ik die 's avonds.
Donderdag: meteen na het werk naar looptraining triathlonclub. Ik neem eten mee als ik daarna blijf hangen voor de club-borrel.
Vrijdag: zwemtraining zwemclub van 19:15-20:00, daarna eten.
Zaterdag en zondag: lange loop-, resp. fiets-duurtraining, flexibel in te vullen.
/Herman