Onderwerp: Cross(-over) training
Aangezien op verschillende sites xc skiing als een goede alternatieve crossovertraining wordt beschouwd voor triathleten en er in Nederland nauwelijks sneeuw valt, heb ik mij dus een set cross skates aangeschaft. Inmiddels een aantal tochtjes varierend van 10 a 35 km gemaakt. En ik vind het toch leuk! Wel vermoeiend, na 30 km is de pijp leeg. Het leuke is oa dat je afwisselend bovenlichaam en onderlichaam kunt afwisselen vwb inspanning. Recent vrjwel alleen double poling gedaan en de volgende dag krom van de spierpijn in rug, buik, schouders en armen.
Gemiddeld haal ik een snelheid van ongeveer 15 km uur, niet al te snel dus, maar volgens de ontwikkelaar lever je dan ook zo' n 200 Watt, dus dat valt dan weer mee.
Daarnaast zag ik vwb double poling veel overeenkomsten met het zgn. prone paddling http://forum.talksurf.com/t/prone-and-k … arding/261
Dus...heb je watervrees, ontsoken oren, een oude surfplank of je vindt het buitenwater te koud, dan is dit ook nog een mooi alternatief om je zwemspieren aan het werk te zetten!
Dit wilde ik gewoon ff kwijt!
Hebben anderen nog leuke inspirerende of maffe altenatieven?