Onderwerp: Enkele vragen ivm training
Hallo,
Ik had enkele vragen in verband met trainingen. Ik probeer wat op te zoeken op internet, maar je vindt zoveel (verschillende) informatie dat ik niet weet hoe ik hieraan moet beginnen of hoe ik het moet opbouwen.
- Hoe begin je aan een trainingsschema?
(Hoe plaats je alle sporten hierin? Wat doe je wanneer je in een intensievere periode komt?)
- Mijn vriendin traint ook, maar hoe kan ik een schema opbouwen of geven voor een vrouw? Dit lijkt me toch iets anders?
- Hoofddoel blijft fietsen, maar indien het lukt met start-to-run na een blessure (wat voorlopig goed gaat) zou ik misschien 1-2 triathlons per jaar willen doen, maar de nadruk ligt op het fieten. Is dit verstandig? Kan je enkele koersen combineren met triathlon? Of wordt dit overdaad?
- Wat met core stability? Zijn zo'n oefeningen noodzakelijk?
- In de winter ga ik zeer veel ga mountainbiken en normaal gezien zou ik komende winter graag meedoen aan enkele cyclocrosswedstrijden. Maar valt dit te combineren indien je 45min intensief rijdt in de winter?
Vandaar dat ik het wat moeilijk vindt om iets op te bouwen of te plannen aangezien ik wat verschillende zaken wil doen. Iemand tips of eventueel zin om hier wat bij te helpen?