Ik word gek van dit taperen, stuiter alle kanten op. Mijn huidige trainer heeft een hele relaxte week voor me ingepland. Straks 50 minuten rustig lopen, morgen uur zwemmen, donderdag 40 minuten lopen en vrijdag weer uur zwemmen, that's it. Ik moet straks uitkijken dat ik die eerste kilometer niet binnen de 3 minuten ga lopen.
Ik overweeg me nog te laten masseren, dat is altijd wel prettig, dank voor de tip.
Zaterdag ga ik zelf mijn startnummer ophalen en mijn oudste zoon gaat dan de 2.5km lopen. Mijn moeder woont een kleine kilometer van de start, dus ik parkeer mijn auto daar zondag en ga op tijd naar het startvak. Uitgaande van de eerste wave dus achter het <3 uur startvak wil ik daar redelijk op tijd zijn. Tijdens mijn laatste Rotterdam marathon kwam ik ruim anderhalve minuut na het startschot over de streep en had niet zo veel last van de meute. Ik stond toen halverwege het 3:00-3:30 startvak. Ik wil nu uiterlijk een half uur voor de start er al zijn en me proberen zover mogelijk naar voren te wringen.
De eerste halve marathon moet ik relaxed lopen, ik weet hoe ver ik dan kan gaan met mijn hartslag, en dan moeten de kilometers wel onder de 4'15" gaan. De tweede helft tempo volhouden en intensiteit omhoog. Bij sub 3 geef ik een rondje voor alle triathlonforummers aan de finish