Onderwerp: Ironman volledig op gels
Afgelopen weekend voor het eerst geëxperimenteerd met het sporten op alleen maar gels. Na een interessante lezing van Eric van der Linden wilde ik dit in de praktijk eens gaan testen. Nu ging het hier "slechts" om een fietstocht van 6,5u maar het is me goed bevallen. Was altijd bang voor hongergevoel maar meestal als dit op kwam zetten was het tijd voor volgende gel en met genoeg water erbij ging dat weer weg zonder dat energie verloren ging voor mijn gevoel.
Na deze positieve ervaring zal ik dit ook in Maastricht op de hele willen gaan doen. Ik maak nu gebruik van Powerbar gels wat goed bevalt. Helaas is dit niet de gels van de organisatie (die me niet zo bevallen) dus zal ik ze zelf moeten meenemen. Op de fiets is dat niet zon probleem. Voor lopen zal ik op zoek gaan naar een nummerbelt met iets van "buidel"
Mensen al ervaring met hele triathlons alleen op gels? Hoe beviel dat? Gebruikte je nog ergens andere smaak of alleen dezelfde (af en toe een met cafeïne bv?) Toch niet ergens iets van vast voedsel gepakt onderweg?