1000m lang???
hangt er vanaf voor welke afstand je traint. ik vind 1000m een normale testafstand, ook als je alleen maar 1/4 afstanden doet, vomtest fietsen doe je ook vaak over de 40k.
Eind van het seizoen of niet; er moet voorbereid worden voor 2007. even gast terug nemen om optimaal te herstellen van afgelopen wedstridjseizoen is goed, maar daarna moet er weer gewerkt worden om de vorm te verbeteren. en vormtesten zijn gewoon belangrijk om te kijken of men goed bezig is, de trainingswijze zijn vruchten afwerpt (de ene athleet reageert beter op een type training dan een ander) of zonodig bijgesteld moet worden.
Ook off season moeten er doelen worden gesteld (bijv de 1000m in 16 minuten zwemmen) je hebt (vind ik) korte termijn doelen nodig op scherp te blijven en efficient en gemotiveerd te trainen. ikzelf kies ervoor om in deoff season elke 4e week vormtesten te doen, 2 voor elke discipline (betekent dus 6 trainingen/vormtesten die week en verder alleen herstelwerk)
in mijn geval:
zwemmen: 1000m en 2500m
fietsen: 40k en 86k
lopen: 10.5k en 22k (zijn parcours die ik steeds pak hiervoor, zodat verbetering makkelijk op te sporen is mocht de GPS een afwijking hebben door een te riante aanwezigheid van bomen )
PS.
ben het dus wel eens datt je eerst even 1-1.5maand moet krijgen om bij te tanken van het seizoen, echter, het is wel interessant om te kijken hoe je er nu voor staat
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800