Ten eerste, de meeste spullen die je nodig hebt leg je meestal uit (voor zover ruimte) in de wisselzone, zodat je niet meer in je tas/bak hoeft te graven als je aan het wisselen bent. Dus het maakt voor het wisselen zelf eigenlijk vrij weinig uit of je een tas of een bak hebt, als het goed is zitten de spullen die je gaat gebruiken tijdens je triathlon daar toch niet in. Dat gezegd hebbende, zie je vaak wel mensen zelf een bak meenemen omdat je er makkelijk dingen in kunt werpen die je uit hebt gedaan. Ik heb nog nooit een triathlon gedaan waar de organisatie de bakken levert, maar ze zijn er vast wel. Als het echt een krappe wisselzone is kan een bak wel wat problemen geven, zo'n ding is natuurlijk niet erg flexibel.
Meestal moet je na de finish weer terug naar de wisselzone om je spul op te halen ja. Vandaar ook handig om je startnummer etc om te houden, dit is bewijs dat jij gerechtigd bent om je eigen spullen mee te nemen! Als je een triathlon doet met meerdere wisselzones dan kan het zo zijn dat de spullen van de eerste wisselzone worden meegenomen. Dit had ik bijvoorbeeld bij Nieuwkoop vorig jaar. Daar was het echt noodzakelijk dat je je zwemspul in de zak stopte met je persoonlijke nummer, je kwam namelijk niet meer terug op die plek en je plunje werd voor je meegenomen naar de fiets-loop wisselzone nabij de finish. Maar dit scheelt dus per triathlon. Maar rommelig is het zeker, tenzij je een wedstrijd hebt zoals de meeste IM's waarbij je alles in zakken moet stoppen en afgeeft en eigenlijk alleen de wisselzone gebruikt voor je fiets (rest gebeurde bij mij dan in wisseltenten). Duurt iets langer maar voor een grootschalige wedstrijd wel wat overzichtelijker.