Onderwerp: Hoe de fiets fietst
Mijn grote doel, de Koning van Spanjetrail halve marathon is gelopen. Hoewel ik nog wel twee iets kortere trails gepland heb staan breng ik ook steeds meer tijd door op mijn tourfiets en in het zwembad om alvast opgang te komen voor de start2tri die midden juni begint.
Hoewel het is toegestaan op een tourfiets of mtb te rijden, vroek ik me af hoeveel verschil het voor mij zou maken. Daarom pakte ik vandaag de mtb van mijn dochter ipv mijn eigen tourfiets. Hoewel het karretje heerlijk fietst, maakthet qua snelheid geen significant verschil. Ik zou me kunnen voorstellen dat de versnellingen wel verschil gaan maken als er geklommen moet worden.
Maar hoe klimmend is het parkoers in Stroombroek eigenlijk? Ik weet dat je twee keer min of meerhetzelfde rondje rijdt, dus ik zal me ook mentaal moeten instellen op het bochtenwerk. Op een of andere manier zie ikmeer op tegen het fietsen, in mijn hoofd heb ik al midden in de meestvreselijke valpartijen gezeten en voel ik me nog niet rijp voor snelheid en dunne bandjes. Gelukkig heb ik nog een paar maanden