EB86 schreef:Hoi iedereen,
ik heb net het hele onderwerp van de ICAN 2015 doorgelezen en kwam tot de conclusie dat de meesten van jullie het een beetje ongeorganiseerd vonden en niet echt een aanrader. Ik had deze triathlon op het lijstje staan voor mijn eerste triathlon en dan de OD. Ik twijfel nu of ik niet beter een IM 70.3 in september 2016 kan doen. Wat raden jullie aan?
Ik heb dit jaar de half distance gedaan als mijn eerste halve. Er moet heel veel veranderen wil ik ooit nog meedoen aan die wedstrijd. Met de inschrijfkosten die ICAN rekent (150 euro voor een halve, 65 voor een OD) vind ik dat je kwaliteit mag verwachten en dat was afgelopen jaar niet echt het geval. Het parcours viel na alle beloften (zwemmen in het Ijsselmeer, lopen in het Vondelpark) natuurlijk al tegen, maar het loopparcours bleek op de dag zelf ook nog eens veranderd te zijn in een heen- en weerparcours op een slechte, bolle klinkerweg. Daarnaast was ook de bewegwijzering op het fietsparcours belabberd (verschillende routes voor OD en halve, niet goed aangegeven) en was het één groot stayerfestijn. Verzorging op het parcours was wel goed, dat mag ook gezegd worden.
Ik zou je aanraden om lekker een andere, kleinschaligere en waarschijnlijk stukken goedkopere kwart of OD te zoeken. Ik heb afgelopen jaar Weert gedaan, die valt volgend jaar in de tweede week van juni en dat is een perfect georganiseerde wedstrijd. Maar er zijn nog heel veel andere goede wedstrijden, dus kijk vooral wat voor jou qua plek en datum uitkomt en check de ervaringen daarover op het forum
Overigens zou ik je afraden om als allereerste wedstrijd een 70.3 te doen. Het is prettig om al eens een kortere afstand gedaan te hebben, al is het maar om gewend te raken aan het combineren van de 3 disciplines en de wissels. Een kwart of OD in juni en eventueel nog een begin augustus lijkt me een prima voorbereiding voor een 70.3 in september!