Ik heb meerdere keren een 70.3 gelopen en ga in Maastricht voor mijn eerste hele, dus ik weet niet of ze bij de één strenger zijn dan bij de ander. Bij de 70.3 heb ik nog nooit gezien dat er een presentielijst of een ander soort registratie was van aanwezige atleten. Een goede vriend van mij waar ik vorig jaar Luxemburg mee deed, was te laat voor de briefing in Luxemburg, maar die kon vervolgens probleemloos zijn startnummer halen en starten.
Dit jaar in Italië werd wat betreft wildplassen uitgelegd dat als je boven in de bergen, meters van de weg af, in het niemandsland een plasje deed, er niet zo nauw werd gekeken. In de buurt van huizen zou er wel direct een kaart gegeven worden.
Qua stayeren heb ik gemerkt dat ze heel erg met de regels spelen. Hang je als individu 4 seconden te lang in de stayerbox > BAM > je mag je vervoegen in de penaltybox, als er echter een peloton van +100 man voorbij raast, wordt er even niet gekeken. Zo werd ik in Italië voorbij geraasd door zo'n peloton waar 2 jury motoren rustig voorbij reden.....
Wat betreft eten en drinken, ik heb 2 bidons van 750cc op mijn fiets, iedere 30km staat er wel een drankpost en dan wissel ik er 1. Gels en repen heb ik in het zakje van mijn trisuit, ik zie ook wel mensen die de gels op de fiets vast tapen.
Kortom: de briefing is te missen zonder gevolgen, al raad ik je de briefing wel aan, er worden vaak toch wel wat aanvullingen gegeven en soms nieuwe regels. Zo is dit jaar het fietsen in de stayerbox anders dan voorgaande jaren. Voor de rest zou ik me aan alle regels houden, ze vern***** je waar je bijstaat