houdaerttim schreef: Wie of wat bepaalt jullie Kcal behoefte?
De weegschaal! Ik tel of reken nooit aan mijn eten, weeg mezelf alleen zo af en toe om te zien of mijn gewicht een beetje stabiel blijft. Ik ben in ironmantraining, en ik wil niet afvallen, niet veel althans. Laatst was er ineens wat af, dus toen dacht ik: meer eten (nóg meer eten).
Ik heb ook geen idee van de percentages eiwitten/vet/koolhydraten in mijn eten, maar dat zal wel relatief veel koolhydraten zijn, als ik naar mijn voeding kijk en ook omdat ik vegetarisch eet. En als ik meer wil eten, veel trek heb, dan ga ik over op twee lunches per dag (dus 4 maaltijden), of ik eet af en toe een handje noten ofzoiets bij trek tussendoor. Maar ook wel eens chips, hoor, wat geeft het, als de grote lijn maar goed is.
Ik ben het dus ook eens met wat roojoo zegt: niet te veel meten, daar krijg je een rare verhouding van met eten en met je lijf. Ik ken hele volksstammen vrouwen die door een levenlang calorieën tellen niet meer van eten kunnen genieten, heel triest. En die nog steeds worstelen met de kilo's, dat ook nog.
Volgens sommige voedingskundigen is fruit trouwens gewoon suiker in een gekleurd jasje. Ik bedoel: de meningen daarover lopen nogal uiteen.
Louise