Onderwerp: Vragen richting eerste triatlon (1/8e)
Nog een dag of 10 en ik mag me eindelijk aan mijn eerste triatlon wagen!
Het is een triatlon om eens te proeven van de sport, maar het competitiebeest in mij wil eigenlijk ook wel presteren!
Nog een paar vraagjes dus die me momenteel bezig houden.
Ik kreeg hier al de tip om achteraan te starten bij het zwemmen om het gevecht te vermijden. Maar als ik mijn tijd van 15' haal op 750m behaal ik zowat de 100e zwemtijd (op 450 deelnemers). Hoeveel extra tijd zal ik verliezen door achteraan te starten of waag ik me misschien toch best in de groep om (na het gevecht) meegezogen te worden door zwemmers van mijn niveau?
Zijn er hier mensen die een idee hebben van het verschil tussen hun fiets/looptempo's op een fris of moment en tijdens een triatlon? Bv: Hoe veel sneller lopen jullie een 5/10km op een gewone wedstrijd en hoe snel lopen jullie deze nog op het einde van een triatlon?
En als laatste nog een paar materiaal vraagjes. Aangezien het om mijn eerste triatlon gaat wil ik niet te veel investeren (ik zal op een geleende koersfiets rijden,...) maar zijn er zaken die ik me best toch nog aanschaf? Een (goedkoop) trisuit of lukt het ook wel in een gewone loopbroek en een looptruitje dat ik aandoe na het zwemmen? Triatlonveters? ...
Alvast bedankt om jullie kennis/ervaringen te delen.