Onderwerp: Even voorstellen...
Hi allen,
Ik zit al een tijdje te neuzen alhier en nu toch maar besloten me te registeren
Mijn naam is Luc en ik ben 36 en wil gaan trainen voor een hele triathlon. Ik heb als doel gesteld dat ik voor mijn 40e een hele gedaan wil hebben in een beetje nette tijd. Ik moet nog bepalen wat "een nette tijd" is maar ik heb niet de drang om maar een iron man te doen om hem van mijn bucketlist af te strepen en dan de helft van alles wandelend of spartelend doen en dan net de cutoff time halen. Ik wil hem gecontroleerd en goed uitlopen en trots zijn op de race die ik gedaan heb.
Nu heb ik geen ervaring met duursporten maar begin voor mijn gevoel niet helemaal op 0. Ik kan nu prima een 20km hardlopen en fiets regelmatig naar mijn werk in Amsterdam vanuit Utrecht. 30km heen en 30 terug op mijn fitnessbikeje, meestal binnen het uur.
Echt lang hardlopen of fietsen (3+ uur) heb ik dus nog niet gedaan (ook nog niet geprobeerd).
Met zwemmen heb ik helemaal geen idee waar ik sta
Vandaar dat ik de tijd neem om die hele over een paar jaar te kunnen doen.
Ik zal wellicht binnenkort hier wat vragen stellen over wat en hoe dit traject aan te pakken. Ik zie al dat er allerlei mensen zijn die heel gedisciplineerd hun vorderingen bijhouden op blogs e.d. super leuk om te lezen, wellicht ga ik ooit zoiets nog doen maar kans is net zo groot dat ik dat niet doe ;-)
Ik ben 1.91 en weeg op dit moment 85kg, voor mijn gevoel moet er nog een paar kg af om wat makkelijker die langere afstanden hard te lopen dus dat is mijn eerste focus (en vooral ook de Ben en Jerries laten staan ;-))
Er is nog 1 addertje:
Twee weken terug ben ik vader geworden van mijn tweede zoontje. Helemaal blij maar slaap en rust zijn op dit moment wel wat lastig dus ik zoek een beetje naar een haalbaar trainingsschema in mijn situatie maar ik hoop dat ik daar met jullie hulp wellicht uit kan komen.
Iemand nu al een idee of het doel dat ik stel onhaalbaar is, dan hoor ik het graag
We gaan het beleven