Onderwerp: Ergernissen rondom stayeren!
Afgelopen weekend meegedaan met de kwart triathlon van Anna Paulowna. Met een windkracht 5 a 6 was het een zware wedstrijd. Voor mij begint de wedstrijd pas op de fiets omdat zwemmen meer overleven is. Als 56e uit het water om vervolgens aan een inhaalrace te beginnen.
De ene na de andere fietser haalde ik in. Tot ik iemand voor mij had waarbij ik maar langzaam dichterbij kwam. Uiteindelijk op een zwaar stuk tegen de wind in kwam ik hem voorbij zetten. Hier fietste ik maar rond de 32km/h. Nadat ik hem had ingehaald keek ik even achterom en zat hij vol in mijn wiel. Dit duurde een aantal minuten tot de weg draaide en wij wind mee hadden. Hier kwam hij mij weer voorbij. Ik heb nog een paar keer hoofdschuddend en met handgebaren duidelijk gemaakt wat ik vond van zijn actie. Maar het boeide hem niet zo veel. Ik hem dus een aantal minuten lekker uit de wind gehouden. Dit komt helaas vaker voor maar normaal gesproken heb ik hier niet zoveel last van omdat de triatleten van mijn sterkte vaak meer voorin het veld zitten omdat die ook veel beter zwemmen.
-bijdrage gewijzigd door admin-