ronnyke schreef:Normaal van die halve ben je volgende week toch al volledig van gerecupereerd? Toen ik in Augustus de halve in Polen deed reed ik de volgende zondag een MTB marathon van 100km zonder problemen.
Ik heb dan wel geen verstand van mountainbiken, maar de belasting is natuurlijk totaal anders, fietsen of lopen. Kun je een paar dagen na een halve al weer trainen, zeker. Maar ben je volledig herstelt? Ik denk het niet. Maargoed, het gaat hier ook over een inspanning twee maanden later.
Als je voor de leuk een marathon wilt doen, en je bent in de vorm van je leven, dan zou ik zeggen ga ervoor. Ook het tempo wat je in een halve triathlon tijdens het lopen vol kunt houden is vaak een indicatie voor de snelheid op een marathon (al is de Berenloop waarschijnlijk wat langzamer door het parcours?)
Maar ik zou wel goed naar je lichaam luisteren, niet proberen nog al te veel op te willen bouwen, maar voornamelijk teren op de conditie die je al hebt. Zoals anderen aangeven, een duurloop wat oprekken tot 28k ofzo zou moeten kunnen, afhankelijk van wat je voor loopkilometers je nu hebt gemaakt. Opbouwen tot 35km is sowieso onnodig, of je er nu al een halve op hebt zitten of niet.