Onderwerp: Gemakkelijke Triathlons?
Op dit forum is veel vraag naar de moeilijke, zware, grote en professionele triathlons. Leuk natuurlijk, maar zo nu en dan vind ik juist die wedstrijden met een gemiddeld lager niveau ook wat hebben. Zeker wanneer ik "nieuwe" mensen meeneem die ook eens willen kijken of Triathlons iets voor hen is. Dat soort wedstrijden zijn vaak ook net wat gemoedelijker, de sfeer is vaak ook wat relaxter. En ja dan fietst er soms iemand met een citybike links op de weg of er zwemmen schoolslag zwemmers voor je die iets te fanatiek vooraan gestart zijn, er is geen luxe prijzenpot en je krijgt geen medaille, "gratis" massage of BBQ.
Nou zijn dat niet allemaal voorwaarden maar ik vind juist de kleine evenementen (niet perse qua aantal deelnemers) dus ook hun aantrekkingskracht hebben naast de grote. Al is het maar omdat ik persoonlijk dan niet ergens in de middenmoot eindig, maar een stukje hoger. Noet dat dat nou zo belangrijk is, maar mensen inhalen ipv ingehaald worden, voelt wel (soms) een stukje beter. Ook al is het niveau lager.