Onderwerp: Hallo allemaal
Ik ben Menno en woon met mijn gezin in de kop van Noord-Holland. Na jaren van inactiviteit en onverantwoorde gewichtstoename is dit jaar het roer om gegaan en ben ik weer gezond en actief gaan leven. Resultaat is dat ik inmiddels 40 kilo ben afgevallen. In dit kader is het ook belangrijk om doelen te stellen, en een van de doelen is om volgend jaar een 1/8 triatlon te doen.
Vroeger heb ik zeer veel gezwommen (competitie), gefietst en zelfs halve marathons gelopen, maar een triatlon heb ik nog nooit gedaan. Inmiddels zwem ik weer twee keer per week zeer intensief en ook het fietsen gaat weer lekker. Ik wil alleen nog 10 kilo kwijt voordat ik begin met hardlopen daar ik bang ben voor blessures. Vanwege mijn lengte van ruim twee meter zal ik nooit een lichtgewicht worden, maar elke kilo helpt.
Ik hoop op dit forum tips en informatie te vinden om volgend jaar mijn eerste 1/8 triatlon te kunnen doen. En daarna wil ik kijken of een 1/4 en later zelfs een 1/2 mogelijk gaat zijn. Dit zal vooral af gaan hangen van het lopen, dat is bij mij echt de lastigste discipline.