Onderwerp: Mezelf voorstellen
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw dus stel mezelf even voor. Mijn naam is Simon en ben een 24 jarige Belg. Heb altijd met veel ontzag gekeken naar Iron Mans en triatleten in het algemeen. Stiekem heb ik ook altijd eens een triatlon willen doen. Begin dit jaar heb ik besloten om het nu ook echt te gaan proberen. Mijn doel is ergens in juni de olympsiche afstand te gaan doen. Ik ben een gemiddelde sporter (voetbal 1-2 keer in de week) en ga af en toe lopen (5-10km).
Zwemmen doe ik eerlijk gezegd niet zo veel. Ik heb dus ook geen idee of ik een goeie techniek heb. Ik kan ook moeilijk inschatten of 1.5km echt lang is (60 baantjes in een gewoon bad?) en hoelang ik erover zou doen...
Wat betreft het fietsen heb ik goedkoop een racefiets op de kop kunnen tikken. Door veel te gaan fietsen zal ik dit zeker wel aankunnen. Ook het lopen kan in principe geen probleem zijn als ik me wat voorbereid. In 2015 heb ik met beperkte voorbereiding de halve marathon van Brussel gelopen, dus dat zit wel goed.
Zijn er nog tips die jullie me kunnen meegeven? Bovendien heb ik nog een paar vraagjes over de uitrusting. Ik wil hier in eerste instantie namelijk niet teveel geld aan uitgeven omdat ik er pas mee begin. Zo dacht ik een tri short te kopen en in bloot bovenlijf in een wetsuit te gaan. Bij T1 zou ik dan een goed shirtje bij aandoen dat ik aanhou tot het einde. Is dit een goed idee of is een tri suit echt wel onontbeerlijk?
Alvast bedankt voor jullie feedback!